וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויראלי: "גוסס" על הכביש - ואיש לא עוזר

TECH

16.6.2014 / 11:12

שחקן הודי ביקש להדגים עד כמה האזרחים במדינתו אדישים למצוקה של אחרים: הוא כיסה עצמו בדם וביקש ממכוניות שיעצרו ומעוברי אורח שיזעיקו עזרה. הם הביטו בו באדישות עד שהשתתק ו"מת"

אתם רואים אדם זר פצוע ומדמם גורר את עצמו על הכביש, מנסה לעצור מכוניות, קורא לעזרה. איך אתם מגיבים? חיים הכט כבר עשה קופה נאה על הקונספט של מבחני מצפן חברתי, אבל בהודו כנראה התמונה קצת שונה: השחקן שהעמיד פנים שהוא פצוע וגוסס על הכביש, לא נתקל אפילו באדם אחד שניגש לעזור לו או להזעיק את המשטרה.

מדובר בניסוי חברתי שביצע שחקן הודי בשם וארון פרוטהי, שביקש להדגים את האדישות של אזרחי הודו לסבלם של קורבנות. "הציבור בהודו מדורג במקום הנמוך ביותר בעולם בקטגוריית עזרה לקורבנות", כתב פרוטהי בעמוד היוטיוב, "רק 1 מכל 100 אנשים יעצור לעזור לקורבן גוסס". בשלב הראשון פרוטהי המכוסה דם צעד כפוף על הכביש וניסה לעצור מכוניות. בהמשך הוא כבר קרס על הרצפה והפסיק לנוע. קהל רב של צופים סקרנים התגודד סביבו, אבל אף לא אחד הזעיק אמבולנס או ניגש לעזור. רק כשפרוטהי חדל לנוע, התקרב אחד הסקרנים לראות אם הוא אכן מת. בשלב זה הזדקף פרוטהי והחל לצעוק על העוברים והשבים "תתביישו לכם, אף אחד לא עוזר, כשאתם תמותו גם אתם לא תקבלו עזרה מאיש".

פרוטהי הקדיש את הסרטון לאישה מפרשת האונס הקבוצתי המפורסם בניו דלהי ב-2012, אשר נאנסה ונרצחה על ידי נוסעי אוטובוס והנהג מבלי שאיש ברחוב יבוא לעזרתה. בעקבות המקרה נערכו בהודו הפגנות נגד יחסו של השלטון לאלימות כלפי נשים. באמצעות הניסוי המצולם של השחקן פרוטהי, הוא ביקש להמחיש עד כמה העוברים והשבים בהודו אדישים למראה אדם שהותקף ומבקש עזרה - והוא אף מאשים את אותו ציבור באחריות לפרשת האונס ודומותיה. "שום חוק במדינה הזאת לא יעזור, אם לא נשנה קודם את עצמנו", כתב פרוטנהי בסיום הסרטון.

  • עוד באותו נושא:
  • אלימות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully