וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות שאולי ימנעו את החטיפה הבאה

TECH

17.6.2014 / 13:20

אחרי שהבנו שלהתקשר למשטרה וללחוש "נחטפנו" לא תמיד יעזור למנוע אסון, כדאי להתקין ליתר ביטחון את אחת מאפליקציות החירום הקיימות - שיזעיקו את חבריכם למקום האירוע ואף יצלמו את החוטף

אפליקציית Open i. יוטיוב, צילום מסך
אפליקציית Open i/צילום מסך, יוטיוב

אחד ההיבטים המתסכלים יותר בפרשיית הנערים החטופים הוא שיחת הטלפון שקיימו עם המשטרה בזמן אמת. לפי דיווחי המשטרה, אחד הנערים התקשר למוקד ולחש "נחטפנו", אולם היה קשה לשמוע אותו והחיוג החוזר נתקל בקו מנותק - מה שגרם לשוטרים להניח לנושא. קשה שלא לחשוב "מה היה קורה אם", בהתחשב בנסיבות.

השוק מציע אפליקציות שאמורות לסייע בדיוק במקרים כאלה, שבהם אין אפשרות למסור בקול צח וברור את מיקומכם ומצבכם בטלפון ולהזעיק עזרה. open i למשל היא אפליקציה ישראלית חינם של היזם אילן זמיר, ופותחה במקור כדי לסייע לנשים במצב של מצוקה - אך מתאימה גם למקרים של חטיפה. לאחר התקנת האפליקציה, ניתן להגדיר בה 10 אנשי קשר לזמן חירום שיוזעקו לעזרה ברגע סכנה.

כשהמשתמש באפליקציה נמצא במצב של מצוקה, הוא מקליק על האייקון שעל המסך, ו-10 אנשי הקשר מקבלים קריאה לעזרה בסמארטפון ובמייל שלהם. הקריאה לעזרה כוללת גם את מיקומו הגיאוגרפי של המשתמש באותו רגע, באמצעות GPS, כמו גם תמונות מהסביבה שמצלם הטלפון שלו באופן אוטומטי ברגע ההקלקה. במידה והחוטף עצמו ינסה לנטרל את הקריאה בעזרת לחיצה על כפתור ה-STOP - האפליקציה תפעיל את המצלמה ותצלם אותו - שולחת את תמונת פניו ל-10 אנשי הקשר. משתמש האפליקציה יוכל להגדיר מראש אתץ אפשרויות ביטול הקריאה במקרה של טעות.

להורדת האפליקציה באפסטור

בדומה ל-Open i, גם אפליקציית Panic Mate מאפשרת הגדרת אנשי קשר שיקבלו קריאת מצוקה, אך ניתן להגדיר רק חמישה כאלה - והם מקבלים רק הודעה ומיקום גיאוגרפי, ללא תמונות. אפליקציית מספרי החירום של אנדרואיד מאפשרת לשלוח קריאות מצוקה גם לשירותי הצלה, נוסף על אנשי הקשר, המדווחות על מיקום המשתמש. אפליקציית ICE של אנדרואיד כוללת בתוכה גם אפשרויות רפואיות - הזעקת רופאים, מידע על עזרה ראשונה, ופרטים רפואיים על המשתמש לשימוש שירותי ההצלה במקרה של פציעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully