וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמלה שהופכת שקופה עם כל ציוץ בטוויטר

TECH

20.6.2014 / 15:21

להתפשט דרך הסמארטפון: טסודנטים מניו יורק יצרו בגד שנותן למושג "טכנולוגיה לבישה" משמעות חדשה. שמלה שחושפת חלקי גוף כמשל על המידע האישי שנחשף ברשת

גלישה באינטרנט היא אמנם חווייתית ובלתי נמנעת במאה ה-21, אולם נצורות בה סכנות רבות, ובעיקר בעיות שהחוק עדיין לא הצליח להשיג. הסכנה הגדולה מכל, אם תרצו, היא פרטיות ואבטחת מידע, שמעמדם נפגע ככל שהמידע ברשת מצטבר.

מי מאיתנו לא רועד מעט כאשר פייסבוק מקפיצה לו פרסומת שקשורה בדיוק לסטטוס שהוא כתב לפני רגע? אולי כאלה שמשתמשים בחסם פרסומות, אבל גם התוסף הזה לא מונע את איסוף המידע הכולל שתאגידי המחשבים והאינטרנט שבולשים אחרינו מלקטים והם אפילו לא זקוקים לגזירת חורים לעיניים בעיתון - אנחנו מעניקים להם את הסכמתנו המלאה לכך.

שני סטודנטים לטלקומוניקציה אינטראקטיבית מאוניברסיטת ניו-יורק החליטו לקחת את תחושת האי-נעימות שנוצרת כאשר אנו נתקלים באופן מובהק בחדירה לפרטיות - תחושה של ?עירום? בפני האינטרנט - והפכו אותה לשמלה המופעלת על ידי הסמארטפון שלך, והופכת שקופה ברגע שמתפרסם ציוץ שלך בטוויטר.

טכנולוגיה לבישה כאמירה חברתית

x.pose. x.pose, צילום מסך
תכנות פוגש עיצוב בשמלה של x.pose/צילום מסך, x.pose

השמלה, אשר נקראית בפיהם x.pose (משחק מילים על בסיס המילה expose - לחשוף), היא לדבריהם: ?פסל אישי ולביש המונע על נתונים?. היא מורכבת מרשת גמישה המודפסת במדפסת תלת-מימד, ושכבת מסכים תגובתיים הנשלטים על ידי מיקרו-בקר, כך מדווח אתר The Daily Dot. ככל שיותר מידע עובר דרך הסמארטפון, כך המסכים חושפים יותר ויותר עור.

אולם, לא מדובר בניסיון לבאזז המבוסס על עירום (לפחות לא רק על כך) - מדובר פה באמירה פוליטית וחברתית, שהמעצבים, פדרו אוליביירה ושודי צ?ה, מסכמים בשורה ?בעולם הדיגיטלי, אנחנו עירומים כל הזמן?. במילים אחרות, למרות שאף אחד מאיתנו לא ילך ברחוב בעירום, אנו מסכימים להיות חשופים - או עירומים - במרחב הדיגיטלי בכל רגע נתון.

?אנשים הנושאים סמארטפונים ומתחברים לשירותים כגון גוגל או פייסבוק מסכימים, לרוב ללא שיקול מודע, למדיניות שמעניקה לנותני השירותים הללו זכות מפורשת לאסוף ולהשתמש במידע אישי בכמויות אדירות,? המפתחים מסבירים באתר האינטרנט של המוצר, ?כבר ויתרנו על השליטה על פליטת הנתונים הדיגיטלית שלנו, x.pose הולך צעד אחד קדימה ומשדר את המידע של הלובש כך שכולם יכולים לראות?.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully