וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסעדה סירבה לארח לקוחה בכפכפים - והגולשים זעמו

TECH

26.6.2014 / 15:41

גולשת שגורשה ממסעדת ז'אז'ו כי הייתה נעולה בכפכפים העלתה פוסט לפייסבוק בנושא. בתגובה ענה לה היוזר של המסעדה: "רצינו שתרגישי הכי אישה" - מה שרק הוסיף שמן למדורה

עוד לינצ'טרנט תוקף את מחוזותינו, והפעם - מסעדת ז'אז'ו במתחם שרונה בתל אביב. אתמול כתבה הגולשת מיכל אנגלברג פוסט נזעם על העמוד של ז'אז'ו, ובו היא מתארת כיצד נשלחה הביתה בערב הקודם יחד עם חברותיה, כיוון שהופיעו עם כפכפים. לטענת אנגלברג, קוד הלבוש הדרוש לכניסה לא הוזכר בשום מקום, ובהגיעה לשם לא הוצעה לה חלופה.

ייתכן שהפוסט לא היה מושך כל כך הרבה תשומת לב, אילולא התשובה שהוסיף העמוד של ז'אז'ו כעברו כמה שעות. "עבורך, במיוחד כאמא לתינוקות קטנים, אנחנו מבקשים ליצר תחושה ואווירה אחרת", נכתב בתגובה, "אנחנו הכנו את התפאורה את התפריט, השרות, המוסיקה והאווירה. כדי שתגיעי ותרגישי הכי אישה. את רק צריכה להגיע שלא בכפכפים".

התגובה של מסעדת ז'אז'ו בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
התגובה של מסעדת ז'אז'ו בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

עד מהרה התאספו עשרות גולשים זועמים בשרשור, כשהם מוחים על אופן הטיפול בתלונה בתגובות כמו "תגובה עלובה, סקסיסטית ומתנשאת"; "לא ידעתי שכדי 'להרגיש אישה' אני צריכה להופיע לא בכפכפים"; ו"מי אתם שתגידו לאמא שיוצאת לבלות איזו סצינה או אווירה היא מחפשת?". גם אם חלק מהמגיבים פרגנו לקביעת "קוד לבוש" למסעדה, כמעט כולם זעמו על תגובת המסעדה שמסבירה למתלוננת איך "להרגיש אישה". יש לציין כי בחלק מתמונות היח"צ של ז'אז'ו בעמוד מופיעים אנשים הנועלים כפכפים. כשהעמוד "כוכבים ברשת" פנה לז'אז'ו לשאול לפשר התמונות, הובהר לו שמדובר בתמונות שצולמו בסניף נווה צדק, שם אין קוד לבוש.

מסעדת ז'אז'ו בתל אביב. פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפייסבוק של ז'אז'ו: יש כפכפים/צילום מסך, פייסבוק

"ז'אז'ו בר ויין" נפתחה לפני מספר חודשים במתחם שרונה בתל אביב על ידי שני ועובד זיתוני. בכתבה ב"הארץ" סמוך להשקה הדגישו עד כמה חשובה להם החווייה היוקרתית של המסעדה. עובד זיתוני אמר באותו ראיון שהוא מצפה מהלקוחות "לבוא לבושים בהתאם", ואף הוסיף "כשאנשים מגיעים למקום כלשהו עם כפכפים, בשלב כלשהו הם מורידים אותם". אנגלברג, ככל הנראה, לא גיגלה את הראיון לפני שבחרה לבקר במסעדה.

תגובת מסעדת ז'אז'ו: "כבר עשור שהברים של ז'אז'ו מבקשים ליצור חוויית אירוח אחרת ושונה בנוף המקומי. כשפתחנו את בר היין בשרונה, ניסינו ליצור חלל שיהווה מפלט מחיי היום יום בתל-אביב. אנחנו משקיעים מאמצים רבים ביצירת חוויה לילית, סלונית, בהשראת אולמי הנשפים של המאה ה-19. בנינו מקום עם תפאורה, מוזיקה ותחושה תיאטרלית, כשהלקוחות שלנו הם חלק מהמופע. לשם כך אנחנו מבקשים את שיתוף הפעולה שלהם, אישה או גבר, בעניין הלבוש. כמו שנאמר, אנחנו מיידעים כל לקוח בעת ההזמנה לגבי הבקשה להגיע בלבוש מכובד עם התייחסות ספציפית לכפכפים, כך היה גם במקרה הזה. זוהי לא כוונה להגדיר נשיות או גבריות רק ניסיון להטמיע קוד לבוש. אנחנו מכבדים מאוד את כל לקוחותינו ונהנים מאוד לארח אותם, התגובה שנוסחה בפייסבוק נוסחה על ידי אמא לתינוק בן חודשיים (בעלת המקום), ולא היה בה שמץ של סקסיזם, אלא דווקא הזדהות וסולידריות. אנחנו נשמח לשים את המקרה מאחורינו ולהזמין את הלקוחה להגיע אלינו לחוויית בילוי עילית בז'אזו בשרונה או בברים הקלילים יותר בנווה צדק. צר לנו על כל לקוח ולקוחה שאינם נהנים מהחוויה אותה אנחנו יוצרים ועוד יותר צר לנו על המקרה הספציפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully