וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש: מכשיר שמיעה ש"מתמגנט" לגולגולת

TECH

30.6.2014 / 16:52

עד לאחרונה היה מכשיר ה-BAHA מוצמד לראשם של כבדי שמיעה בעזרת בורג. מעכשיו, יוכל החולה להשתיל מגנט בראשו - ולהדביק ולהסיר את מכשיר השמיעה בקלות

מכשיר שמיעה BAHA. ויקיפדיה, אתר רשמי
הדגם הישן של BAHA: מעבד הקול מוברג לתוך הגולגולת מאחורי האוזן. לא עוד/אתר רשמי, ויקיפדיה

שחקן בריטי צעיר בשם בילי קולין חזר לשמוע באוזנו השמאלית, לאחר שהושתל בראשו מכשיר מהפכני מבוסס מגנט. זהו מכשיר שמיעה צמוד-עצם - bone anchored hearing aid, או בקיצור - BAHA.

המכשיר מכיל דיסקית מגנטית זעירה המושתלת תחת העור שמאחורי האוזן. מעבד קול אלקטרוני מוצמד לאזור מבחוץ, והוא קולט את הצלילים וממיר אותם לאותות דיגיטליים. המגנט שמושתל מתחת לעור מעביר את האותות הללו דרך הגולגולת לתעלת האוזן הפנימית - שם הם נקלטים ועוברים למוח כמו בשמיעה רגילה. בגרסה הקודמת של המכשיר, היה צורך להחדיר בורג מתכת דרך הגולגלת, שאליו יתחבר מעבד הקול מבחוץ. לאחר הסרת מעבד הקול - לצורך שינה, שחייה וכו' - היה הבורג נשאר להזדקר החוצה מהגולגולות. בנוסף, הבורג היה דוקר את העור ומשרה תחושת גירוד בלתי נעימה.

השתל המגנטי הנוכחי, לעומת זאת, הוא כמעט בלתי נראה מתחת לעור, וזו הסיבה שבילי קולין בחר בו - כשחקן, הוא נזקק לפיתרון שלא יפגע במראה שלו ובסיכויו לקבל תפקידים. את מעבד הקול ב-BAHA החדש ניתן להסיר מהראש בקלות וללא סימן, כמו שמסירים מגנט ממקרר.

קולין איבד את השמיעה באוזנו השמאלית בגיל 17, כתוצאה מזיהום בעצם האוזן הפנימית. בתחילת השנה הוא פנה למנתח מומחה, וזה השתיל לו את הדיסקית. חודש לאחר מכן הורכב על ראשו גם מעבד הקול - ושמיעתו של קולין שבה אליו. "אני מסוגל לשמוע גם צלילים חלשים יחסית, כמו צעדים", אמר.

המכשיר החדש אמור לשפר את איכות חייהם של כבדי שמיעה, שמכשירי שמיעה רגילים לא מועילים להם. המנתח של קולין, מתיו טרוטר, הסביר לדיילי מייל כי המכשיר נועד לסייע לכבדי שמיעה שהבעיה אצלם היא בחלק החיצוני והאמצעי של האוזן, מה שמונע את יעילתו של מכשיר שמיעה רגיל. לפי ההערכות, קיימים כ-1,500 כבדי שמיעה בבריטניה שמתאימים לתיאור הזה בכל שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • גאדג'טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully