וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת רוצה נקמה

TECH

1.7.2014 / 9:56

הרשת משתוללת בעקבות ההודעה על מציאת גופות החטופים. חצי פיד רוצה לנקום, חצי פיד מנסה להשתיק את אלה שרוצים לנקום, עיתונאים מקללים זה את זה, ורק משרד החוץ דואג למונדיאל

מאז ההודעה על מציאת גופות החטופים אמש, הרשת לא נחה. לצד גולשים רבים שהביעו את השתתפותם בצער המשפחות, נקרע הפיד גם בין ימין לשמאל: בין גולשים שפרסמו סטטוסים הקוראים לנקמה ופעולה מיידית או סתם כותבים באופן כללי "מוות לערבים", ובין גולשים שמתחו ביקורת על תגובות נקמה, או התעקשו שדווקא עכשיו צריך להסיק מסקנות לגבי סכנת הכיבוש.

מהצד הימני של המפה, עמוד הפייסבוק של ברוך מרזל מאוד החלטי וברור:

מיכאל בן ארי צילם את עצמו כשהוא קורא לגולשים "להעביר לאויב האכזר את הכאב שלנו":

זמן קצר לאחר ההודעה על מות החטופים הוקם גם עמוד פייסבוק בשם "נקמה בערבים", אליו הספיקו להצטרף כמעט 3,000 אוהדים, ובו מתפרסמות קריאות לנקמה ולגזר דין למחבלים. העמוד מתייחס גם לערבים באופן כללי, וקורא לא להעסיק אותם.

כמחווה להאשטאג Bringbackourboys, "החזירו את הילדים שלנו", נפתח בטוויטר האשטאג בשם #AvengeOurBoys, שמרכז את ציוצי הדרישות לנקמה של הגולשים. "זה הקש ששבר את גב הגמל", נכתב בתיאור העמוד.

בתגובות בטוויטר בעקבות מציאת גופות החטופים. טוויטר, צילום מסך
מתוך ההאשטאג AvengeOurBoys/צילום מסך, טוויטר

פוסט הנקמה ("רוצה דם! רוצה אמהות פלסטיניות בוכות ! רוצה ילדים פלסטינים יתומים! רוצה אלמנות!") של הראפר יואב אליאסי ("הצל") מקורי במיוחד, ומכיל תמונת פוטשופ של אליאסי מגיש זוג אשכים לראש הממשלה:

וג'ודי ניר מוזס, אושיית רשת ידועה, כתבה בפייסבוק שלה:

לצד סטטוסים רבים הקוראים לנקמה ופעולה בשטחים, אנשי רשת מהצד השני יוצאים נגדם. העיתונאי יגאל סרנה כתב על "תגובות הזעם והטירוף צמא הדם" של המגיבים, כשהוא מאשים את ראש הממשלה כמי שמסית את ה"אספסוף":

סטטוס נוסף שפרסם סרנה כנגד תגובות הנקמה הוסר על ידו, אך העיתונאי אראל סגל פרסם צילמוך שלו בעמוד וכתב מעליו: "יגאל סרנה איש מתועב":

העמוד הפוליטי "שישים ואחת" פרסם פוסט תמונה נגד פוליטיקאים מהימין אשר ממהרים "לגזור קופון פוליטי מרצח של שלושה נערים בני 16":

עמוד הפייסבוק של "שוברים שתיקה" פרסם פוסט נגד נקמה וכתב: "לא גויסנו לצה"ל בשביל להיות חוליות חיסול במסעות נקמה":

הממיסט עמיר שיבי התייחס גם הוא לתגובות של פוליטיקאים ימניים למציאת הגופות, כשהוא מציג את זאב אלקין ואיילת שקד "רוקדים על הדם":

העיתונאי רענן שקד שיתף סטטוס של עומר ברק, הקוראת למגיבים ימניים להפסיק להאשים את השמאל בחטיפה, שכן "זו מדיניות הימין בשטחים שהביאה לחטיפה ולרצח האלה":

מחוץ לדיון הסוער, פרסם עמוד הטוויטר של משרד החוץ הישראלי סטטוס מוזר שנמחק מיד אך הועלה מחדש על ידי עידו קינן, ובו כתבו כי "שלושת החטופים הישראלים כבר לא יוכלו ליהנות מהמשחק של צרפת נגד ניגריה", ותייגו את ההאשטאג של המונדיאל.

דקות אחדות לאחר פרסום ההודעה, העלה עמוד "סטטוסים מצייצים" סטטוס של אהוד אמיתון, מנהל דסק ישראל של סוכנות הידיעות "תצפית", ובו הוא מספר שידע מההתחלה שהחטופים מתים. הסטטוס הוסר כמעט מיד:

תגובות בפייסבוק למציאת גופות החטופים. פייסבוק, צילום מסך
תגובות בפייסבוק למציאת גופות החטופים/צילום מסך, פייסבוק

וג'ודי ניר מוזס מחקה מהפייסבוק שלה את הסטטוס שכתבה:

תגובות בפייסבוק להודעה על מציאת גופות החטופים. פייסבוק, צילום מסך
תגובות בפייסבוק להודעה על מציאת גופות החטופים/צילום מסך, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully