וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר ה-BBC: תמונות התקיפה מעזה - מזויפות

TECH

8.7.2014 / 15:17

הטוויטר מוצף בתמונות פרו-פלסטיניות המציגות לעולם אזרחים פצועים בעזה. אלא שאתר ה-BBC חושף עכשיו שמדובר בתמונות ישנות, או בתמונות שכלל לא צולמו בארץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שמופצת בעמוד "עזה תחת מתקפה", וצולמה לעשה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר ה-BBC הבריטי עוקב אחר המצב הבטחוני בישראל, בין השאר באמצעות עדכונים ברשתות החברתיות. היום פרסם האתר תחקיר, לפיו הרבה מהתמונות הפופולריות שמעלים פלסטינים לטוויטר ומתארים את התקיפה בעזה - הן מזוייפות.

ה-BBC העביר את התמונות המתפרסמות תחת ההאשטאג #GazaUnderAttack למומחה לניתוח תמונות, ומבדיקתו עלה כי חלקן תמונות שצולמו בעזה בשנת 2009 בכלל, וחלקן בכלל תמונות שצולמו בסוריה או בעיראק ונמצאות במאגר התמונות של גטי אימג'ס. התמונות עוברות מיד ליד ומופצות ברחבי הרשת, במחשבה שמדובר בתיעוד אותנטי של הנעשה בעזה בימים האחרונים. בשיחה עם אחת הגולשות ששיתפה תמונה מזוייפת, אמרה הנערה כי אמנם לא ידעה שהתמונה ממוחזרת אך טענה שזה לא משנה, כיוון שתמונות ההפצצה יכולות לשמש גם כאילוסטרציה. "כשפצצות מתפוצצות, ככה זה תמיד נראה", הסבירה.

זו לא הפעם הראשונה שתמונות מזויפות מופצת ברשת החברתית כחלק מתעמולת מלחמה. לפני שנתיים הופצה תמונת ילדה פצועה שנפגעה, לטענת מפיצי התמונה, מירי צה"ל, כשלמעשה נפצעה בתאונה. בזמן מלחמת לבנון השנייה פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס תמונות מההפצצה בעזה, שמאוחר יותר התברר כי הן עוותו בפוטושופ וכי ענני העשן הוכפלו ועוותו. גם לאחר שנחשף הזיוף, קשה בדרך כלל לעצור את הפצת התמונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה שמופצת בעמוד "עזה תחת מתקפה", וצולמה למעשה לפני 5 שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully