וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם פה, תדליק את העציץ

עציץ חימר, כרית לחה או כובע מקרר: אם נמאס לכם לשלם הון על מזגן, יש אלטרנטיבות הרבה יותר זולות

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

לא מגיע לי לסבול. זה בדרך כלל מה שאנחנו אומרים לעצמנו לפני שאנחנו מדליקים מזגן. אבל אז מגיע חשבון החשמל ואנחנו לא בטוחים איך הגענו למחיר הזה.

אז למי שלא ברור לו, הנה הסבר קצר: מחירי חברת החשמל נמדדים בקילו וואט לשעה. על כל מכשיר רשום כמה וואט הוא צורך. קילו וואט, כפי שיודע כל מוכר ירקות, שווה ערך ל-1000 וואט. מזגן של 1 כוח סוס, כזה שנמצא ברוב חדרי השינה, צורך 1000 וואט, כלומר אחד קילו וואט. מזגן 2.5 כוח סוס צורך ב-2500 וואט, שניים וחצי קילו וואט. ועכשיו לחלק המתמטי הבא - מחיר קילו וואט לשעה כיום עומד על 63.73 אגורות. כך שמזגן של 1 כוח סוס עולה לכם 63.73 אגורות לשעה. אם אתם מדליקים אותו רוב הערב וכל הלילה, כי בשעות היום אתם מנצלים את המזגן של המשרד, נניח 10 שעות בטוטאל, הוצאתם שישה שקלים ו-37 אגורות ביום אחד. כפול שישים ימים, כי חשבון חשמל הוא דו חודשי, ורק המזגן עולה לכם 360 שקל.

וזה עוד במקרה שאתם לא יושבים בסלון. כי בסלון בדרך כלל יש מזגן של 2.5 כוח סוס שעולה פי שניים וחצי ממזגן אחד כוח סוס, כלומר בערך שקל וחצי לדקה. כפול שש שעות בערב, כי שוב, ישבתם במשרד בשעות היום, רק המזגן בסלון עולה לכם תשעה שקלים ליום. כפול שישים יום? 540 שקל רק המזגן בסלון. אולי בכל זאת עדיף לסבול. לסבול, או להשתמש בחלופות זולות יותר.

מאוורר תקרה. zhangyang, ShutterStock
מאוורר תקרה/ShutterStock, zhangyang

לאילתים

מאוורר רגיל
צורך 100 וואט, כלומר 0.1 קילו וואט, כלומר 6 אגורות לשעה. תדליקו אותו 12 שעות והגעתם רק ל-72 אגורות. כפול שישים יום? בערך 45 שקל. משתלם.

מצנן אוויר נייד
אותו מכשיר שכל מי שגר באילת בשנות ה-60 מכיר. למה דווקא אילת? כי המכשיר טוב במקומות בהם חם לאללה אבל אין הרבה לחות, אז תישרפו תל אביבים. יש בו מנגנון המפזר חלקיקי מים על מערכת פילטרים וכך, בניגוד למאוורר שרק מזיז את האויר בחדר, המכשיר מוציא אויר קר, מה שהופך אותו לדי אחלה בחדר קטן. אפשר להשיג אחד כזה בכל חנויות החשמל והוא אוכל חשמל כמו מאוורר, כלומר זול. המחיר שלו נע בין 450 ל-650 שקל, שזה בערך פי 10 ממאוורר, אבל שליש ממזגן.

הנה מחשבון של חברת החשמל שיעשה את החישוב במקומכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

למשקיענים

מזגן ביתי
הי חביבי,למה לשלם עשרות אלפי דולרים לטייקונים על מזגן כשאני יכול ליצור מזגן ממש לבד? העיקרון פשוט: לוקחים מיכל כלשהו, שמים בתוכו קרח, סוגרים המכל, עושים חור שמתאים בדיוק למאוורר קטן, עוד חור בשביל להוציא את האוויר הקר ואם יושבים ממש לידו אז קריר ונעים כאילו אתם מתחת למזגן. המחיר של כל העסק מגוחך, והעסק קל לבנייה, כל עוד יש לכם את המקדחה הזו עם המקדח העגול.

ומה עם אלו שלא יושבים ממש מול המזגן? מה אני, אבא שלהם? שיכינו לעצמם.

חימר קר
השוויצרי ט'יובולט פאברי רצה להמציא מזגן שיהיה ידידותי לסביבה, בניגוד לרוב המזגנים בשוק. אז הוא המציא את ה-COLD POT. עציץ חימר, בדיוק כמו אלו בהם שותלים דברים שמתים בקיץ, שבתוכו צינור אלומיניום ומיכל של שני ליטר מים. המים נספגים בחימר, מחלחלים למשטח החיצוני ואז מתאדים. במהלך התהליך, החימר וצינור האלומינים מתקררים. מאוורר שנמצא בתחתית מעביר את הקור הזה לחדר. לא ברור כרגע אם ט'יובולט ינסה ליצור את המזגן החדש, אבל הוא לא רשם פטנט על הטריק, אז אתם מוזמנים לנסות בבית.

COLD POT. , http://thibault-faverie.com/Cold-Pot, אתר רשמי
COLD POT/אתר רשמי, , http://thibault-faverie.com/Cold-Pot

למזיעים במיטה

CHILLOW
הבעיה הגדולה של CHILLOW היא שהמוצר נמכר בערוץ הקניות, מה שמעלה חשד אוטומטית. אבל בדיקה באמזון מעלה שהמוצר מקבל שלושה כוכבים בממוצע, ושרוב הבעיות שלו אינן קשורות לאפקט המרכזי שהוא אמור לספק - קירור.

מדובר בכרית שממלאים במים, אשר נספגים בחומר הממלא את הכרית. את הכרית ניתן להכניס לתוך ציפה או פשוט לישון עליה, אם כי לא מומלץ כי כנראה שיש לעסק קצת ריח של מצופים ותחושה פחות נעימה מכרית. אבל זה לגמרי מונע הזעה לילית ואת הצורך המתמיד להפוך את הכרית כדי למצוא את האיזור הקריר שבה.

והנה הסרטון שיגרום לכם לחשוב שזה מוצר מטופש:

בגדים ממוזגים

מעיל ממוזג
למה לקרר את כל הבית כשכל מה שאנחנו צריכים זה שלנו יהיה נעים? זה בדיוק מה שחשבו ממציאי הבגדים הממוזגים. בתוך הבגדים יש שני מאווררים קלים המושכים פנימה אוויר. המאווררים נמצאים בגב הבגד, קרוב למותניים, רוחבם כעשרה סנטימטר והם עובדים על סוללות ליתיום נטענות. הבעיה? כרגע יש אותם רק ביפן. שם, אגב, הם הפכו ללהיט אחרי הצונאמי ורעידות האדמה של 2011 שהובילו להגבלות בחשמל.

ניתן להשיג גם מכנסיים ממוזגים, שסובלים מאותה בעיה של המעיל - הם ארוכים. אם היפנים היו משלבים המזגן בבגדים קצרים,ייתכן והיה לנו מוצר מנצח.


כובע מאדה
כובע מ-100% פוליאסטר ששמים מתחת למים, משקשקים את המים העודפים ושמים על הראש. המים שנוצרו מתאדים לאט לאט, ונוצר אפקט קירור שמתחזק בעזרת ראש הכובע המאוורר. בתמונות בדרך כלל הכובע מופיע ככובע רחב שוליים, אבל יש גם כובעי מצחייה.


כובע עם מזגן
COOL SMILE הוא כובע עם אותו עיקרון של כובעי המאוורר המגוחכים (נו, כובע עם מאוורר בילט אין), רק שבמקום מאוורר יש בכובע קולט אולמיניום, המופעל בסוללת AA, הקולט חום מהראש שלכם ומוציא אותוהחוצה וכך שומר על הפדחת קרירה. הבעיה היא שגם הוא לא נראה מי יודע מה מגניב,ויותר יותר לסבים שכבר לובשים את הכובע עם המאוורר.

כובע COOL SMILE. http://coolsmile.jp/index-en.html, אתר רשמי
כובע COOL SMILE/אתר רשמי, http://coolsmile.jp/index-en.html

העתיד

סנסיבו, TADO
לצערנו, פרויקטי הקיקסטארטר שקשורים למזגנים לא באמת משנים את דרך פעולתם או משפרים משמעותית את תקציבנו. הם עושים רק שני דברים דרך פעולה אחת: חיבור המזגן לטלפון החכם. כך לעולם לא תצטרכו לחפש את השלט של המזגן, והמזגן יידלק ויכבה לפי המיקום שלכם.כלומר,אם יצאתם ושכחתםלכבות אותו, הוא ייכבה לבד, אם יצאתם מהחדר, הוא ייכבה.כשתתקרבו לאיזור שלו, הוא יידלק שוב,כמה דקות לפני שתגיעו. את החידוש הזה תוכלו למצוא בסנסיבו הישראלית שמפרסמת בקיקסטארטר, או ב-TADO הגרמנית שמפרסמת באידיגוגו. לדעתי לסנסיבו יש סירטון מגניב יותר, אם זה חשוב איכשהו. וזה לא.

  • עוד באותו נושא:
  • מזגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully