וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק הכי טוב בהיסטוריה חוזר מהמתים

לא מדובר בסוליטר חסר הנשמה של יוצרי קנדי קראש, אלא בגרים פנדנגו, הקווסט המעולה של לוקאס ארטס, שיגיע גם למחשבים האישיים

אם אתם גיקים, או הייתם אי פעם גיקים או שפשוט הכרתם פעם גיקים, אתם בטח מכירים את משחק הקלפים Magic: The Gathering. המשחק הזה נמצא איתנו (הגיקים) כבר למעלה מ-20 שנה. 20 שנה של גיקים שאוספים קלפים עם ציורים משונים ומשתמשים בהם בצורה אסטרטגית כדי להלחם בחבריהם, הגיקים גם הם.

השבוע בעלי האייפד זכו להיות הראשונים לקבל את הגירסה הדיגיטלית החדשה של המשחק - Magic 2015. בחברת Wizards of the Coast, שמייצרת את המשחק הוותיק והמצליח, דואגים לשחרר גירסה חדשה כל שנה, כאילו מדובר ב-FIFA. הם מספרים שהגירסה החדשה היא גדולה יותר מאי פעם, עם אתגרים חדשים וקלפים חדשים וממשק חדש ומדריך חדש שיאפשר גם לשחקנים שאף פעם לא ראו קלף של Magic להכנס לעניינים. אנחנו מניחים שהסיבה העיקרית לגירסה החדשה היא נסיון לגרום למעריצים השרופים לקנות מחדש את כל הקלפים שלהם.

כך או כך, Magic 2015 זמין בשלב זה לאייפד בלבד, אך גרסאות נוספות וודאי יגיעו בשבועות הקרובים. המשחק עצמו חינמי - אך כמובן שמי שיתמכר יצטרך להוציא הרבה מאוד כסף על קלפים חדשים.

להורדה מהאפ-סטור

סוליטר קראש סאגה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמא, בבקשה בבקשה תפסיקי לשחק במשחקים שלהם. אנחנו רעבים/מערכת וואלה!, צילום מסך

קנדי קראש סאגה שיגע את העולם. במשך שבועות ארוכים כולנו התאמנו סוכריות, הצקנו לחברים בפייסבוק שיביאו לנו פסילות ושילמנו עשרות שקלים על כל מיני חיזוקים שעזרו לנו לעבור שלבים קשים. אך מסתבר שמי שבאמת השתגע מקנדי קראש הם בכלל לא השחקנים - אלא חברת קינג, המפתחת של קנדי קראש. זה לפחות מה שחשבתי לעצמי אחרי ששיחקתי במשחק החדש שלהם - Pyramid Solitaire Saga.

פיראמיד סוליטייר הוא משחק סוליטייר. כן. כמו זה ששיחקנו בו ב-Windows 95. כל מה שעושים בו זה ללחוץ על קלפים עם מספרים סמוכים לקלפים אחרים, במטרה לנקות את הלוח ולחכות לשלב הבא כדי לעשות את כל זה שוב. השלבים מסודרים כמו בקנדי קראש, עם סדר קושי עולה ומפה בה מתקדמים לאט לאט. גם כאן צריך להציק לחברים בפייסבוק בשביל לפתוח שלבים נוספים, וגם כאן יש שלבים שקשה מאוד לעבור בלי לרכוש ג'וקרים בכסף.

רק שבניגוד לקנדי קראש, הסוליטייר הזה מרגיש כמו נסיון עצל וחסר השראה לשחזר את ההצלחה של קנדי קראש. הגרפיקה נוראית, כל האופי המקסים של המשחק הקודם נעלם כלא היה, והעובדה שמדובר בסוליטייר גורמת לכך שהרבה יותר קל לראות מתי המשחק "מרמה" ומציב בפניכם שלבים שבלתי אפשרי לעבור אותם בלי לשלם.

בקיצור - אם הקשר המשפחתי לקנדי קראש לא הספיק לכם בשביל להתרחק מזה, אז קבלו גם את האזהרה שלי: התרחקו מזה. אפילו שזה חינם. זה לא שווה את ההתמכרות שלכם.

להורדה מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לסגה נגמרו הרעיונות

אם אתם רוצים הוכחה נוספת לעד כמה נמוך ירד סוניק, מי שהיה הקמע של חברת המשחקים היפנית סגה והיום נחשב לסוג של בדיחה בתעשיית המשחקים, הורידו את Sonic Jump Fever.

אם אתם זוכרים את דודל ג'אמפ, משחק הקפיצות האינסופי מהימים הראשונים בהם היה אפשר להוריד משחקים לאייפון, אז הסוניק החדש יהיה מוכר לכם: גם כאן צריך לקפוץ לגובה ולהזיז את המכשיר מצד לצד כדי לגרום לסוניק וחבריו להגיע לפלטפורמות גבוהות יותר. העניינים מסתבכים בעזרת כל מיני אויבים ומכשולים וחיזוקים, אבל העקרון נשאר זהה לאחד מהמשחקים העתיקים ביותר בעולם המשחקים הסלולרי.

למה שסגה תוציא משחק כזה? בכזה איחור מטורף? אין לי מושג. אבל בהתחשב בכך שהמשחק הקודם של סוניק היה חיקוי ל-Temple Run, אז המסקנה הבלתי נמנעת היא שאין להם שם בסגה רעיונות חדשים בשביל סוניק, וכל מה שהם מוכנים לתת לו הם משחקים ממוחזרים שחוממו במיקרו. אם אתם ממש אוהבים את סוניק - יש מצב שתצליחו להפיק איזה 10-20 דקות של כיף מ-Jump Fever לפני שהוא ימאס עליכם. גם זה משהו. המשחק בחינם.

להורדה מהאפ-סטור
להורדה מגוגל פליי

בציר ישראלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע, לא סטיב ג'ובס הוא מלך המשיח?/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ארז", שואלים אותי המעריצים שבדמיון שלי, "למה אתה מקדיש את כל טור משחקי הסלולר שלך למשחקים משעשעים ולא דואג להנחיל לבני ישראל שקוראים אותך קצת תורה?"

שאלה טובה! השבוע, לכבוד צום שבעה עשר בתמוז (יום שלישי, סמנו ביומנים!), החלטתי לחזור קצת לשורשים ולהמליץ לכם על אפליקצית בית המקדש. בכל זאת, צריך לדעת מה הסיבה שצמים. היוצר של Temple Timeline הוא המתכנת המוערך עמי חניא. חפשו ברזומה שלו גם אפליקציה לשנת שמיטה שיצאה השבוע.

האפליקציה היא סוג של לומדה, שנועד לספר לילדים את כל מה שהם צריכים לדעת על בית התפילה היהודי. יש טיימליין של בית המקדש, מידע הסטורי, פירוט על מסורות יהודיות ועוד שפע תכנים מסורתיים לתפארת המדינה היהודית שלנו. ואה, כן, בין כל המידע הזה יש גם קטעי משחק כדי שהילדים לא ישתעממו מכל הלימודים האלה. צום קל!

להורדת האפליקציה לאייפד (3.50 שקלים)
להורדת האפליקציה מגוגל פליי (3.90 שקלים)
ויש גם גרסה לדפדפן Chrome (חינם).

אם גם אתם ישראלים ופיתחתם משחק שנראה לכם ששווה שנכתוב עליו כאן, כתבו לנו ל-wallaweb@walla.net.il

המוות אינו מחוסר עבודה

אחת מההפתעות הגדולות של תערוכת המשחקים E3 היתה שובו של Grim Fandango, משחק הרפתקאות (קווסט) מסוף שנות ה-90 שהיה מאוד אהוב על המבקרים והגיימרים אך לא הצליח למכור כמעט עותקים והפך לסוג של פלופ. המשחק הזה נחשב לסוף תור הזהב של משחקי הקווסטים ששלטו במשך כמעט כל שנות ה-90, לפני שמשחקי הירי בגוף ראשון תפסו את מקומת בשנות ה-2000 (ועד היום).

ב-E3 הכריזה חברת סוני כי היא תפיץ גירסה מחודשת של Grim Fandango לקונסולות הפלייסטיישן שלה, מה שיאפשר לגיימרים צעירים להכיר את מני, סוכן הנסיעות בארץ המוות שמתחת לאדמה, ולצאת איתו מחדש להרפתקה שנחשבת פאר היצירה של הקווסטים. השבוע נודע שלא רק בעלי הקונסולה של סוני יזכו להנות מהחידוש הזה, ושחברת Double Fine שמפתחת אותו (בניצוח טים שייפר, מי שיצר גם את המשחק המקורי) מכינה גם גרסאות ל-PC, למקינטוש וללינוקס.

חדשות מצויינות, שכן באמת מדובר באחד המשחקים המקסימים ביותר אי פעם. מי אמר שאף פעם כבר לא קוראים חדשות טובות באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully