וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשמור על העמוד, ילד

TECH

13.7.2014 / 17:28

לאחרונה עמודי פייסבוק גדולים נפרצים על ידי האקרים פרו-פלסטיניים, וזה הזמן להגן על העמוד שלכם מפני פריצה בתהליך פשוט

אילוסטרציה של האקר. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock)/ShutterStock

אתמול בערב (ש') נפרץ העמוד "סטטוסים מצייצים", אחד מעמודי הפייסבוק הפופולריים בישראל. מאז נדמה שההאקרים הפרו-פלסטיניים לא נחים, והם פרצו גם לעמוד של דומינו'ס פיצה ולעמוד של השף מאיר אדוני, ועוד הקליק נטוי. לצד טרור הטילים, קיים גם טרור הסייבר, שמטרתו בעיקר להפחיד ולהשליט תחושה של חוסר אונים בקרב הגולשים.

אחת הסיבות לחוסר האונים היא שברגע שפרצו לכם לעמוד, נדמה שאין הרבה מה לעשות. סמכויות האדמין נלקחות מכם, אין לכם אפשרות עוד לערוך את העמוד, למחוק אותו או לפנות למנויים שלו. אתם תקועים מחוץ לבית בלי מפתח, כשמישהו זר מדבר בשמכם.

פריצה לעמוד של סטטוסים מצייצים. פייסבוק, צילום מסך
העמוד של "סטטוסים מצייצים" רגעים אחדים אחרי הפריצה/צילום מסך, פייסבוק

אז מה בכל זאת אפשר לעשות? אפשר להתגונן מראש מהשתלטויות חיצוניות על העמוד שלכם. כן, גם אם העמוד שלכם הוא עמוד פרטי בלי מאות אלפי עוקבים, כדאי לוודא שלא ינצלו אותו נגדכם בעתיד.

הפיצ'ר שיעזור לכם למנוע פריצה לעמוד נקרא Trusted Contacts, והוא נמצא בלשונית הגדרות האבטחה בפייסבוק שלכם. עליכם להגדיר מראש שלושה עד חמישה אנשי קשר שיוכלו, בשעת הצורך, לספק לכם קוד אימות שיאשר את הזהות שלכם ויחזיר לכם את השליטה בפרופיל שלכם. כך, במקרה של פריצה, פייסבוק יזהה אתכם כבעלי העמוד ללא תהליך אימות מייגע שכולל מילוי טפסים מקוונים או לזכור את התשובות לשאלות האבטחה שלכם.

כדי להפעיל את האופציה הזו כנסו לעמוד הגדרות האבטחה בפרופיל שלכם ולחצו על ה Edit בשורה של Trusted Contacts כפי שתוכלו לראות בתמונה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
איך להשתלט מחדש על חשבון פייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
איך להשתלט מחדש על חשבון פייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

לאחר מכן תתבקשו לבחור שלושה עד חמישה חברים בתור ה Trusted Contacts שלכם. כשאתם בוחרים את אנשי הקשר שלכם, רצוי לבחור אנשים שקרובים אליכם שאיתם אתם נמצאים בקשר גם מחוץ לפייסבוק – כך שתוכלו להרים אליהם טלפון במידת הצורך (הרי לא תוכלו ליצור איתם קשר בפייסבוק במקרה שגנבו את זהותכם). אותם חברים שבחרתם יוכלו לעזור לכם להיכנס חזרה לחשבון שלכם בעזרת קוד אימות שהם יקבלו מפייסבוק, בתוספת הוראות איך להתחבר בחזרה לחשבון שלכם.

שיטת ה-Trusted Contacts היא בהחלט יעילה, אבל רצוי תמיד להקפיד גם על זהירות ברשת מלכתחילה. מומלץ למשל לבחור לחשבון סיסמה חזקה שמורכבת משילוב רנדומלי של אותיות גדולות וקטנות, ספרות וסמלים (כמו כוכבית, סולמית ועוד). אם הסיסמה שלכם מורכבת מכמה ספרות או מילה בודדה - עשו לעצמכם טובה והחליפו אותה עכשיו.

המלצה נוספת היא להיזהר, במיוחד בתקופה הזאת, מהודעות פישינג. אלה הן הודעות מפוברקות שנועדו להוציא מכם מידע על הסיסמא שלכם באמתלות שונות ומשונות. הודעות פישינג לקבלת הסיסמה שלכם עלולות להיראות מאוד אמינות, במיוחד אם מדובר בהתקפה ממוקדת. היו חשדניים מכל הודעה שמבקשת מכם להתחבר לחשבון שלכם בטענה כזו או אחרת.

המידע באדיבות החברה לאבטחת מידע ESET.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully