וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור 4 מגיע ללא תוספת תשלום

TECH

14.7.2014 / 11:27

חברות הסלולר לא יגבו עלות נוספת במעבר ל-4G. השירותים יכללו גלישה מהירה יותר, קצב הורדה והעלאה גבוה של נתונים, זמן השהייה נמוך ושיחות וידאו ב-HD

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישדרגו ללא עלות נוספת/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד התקשורת אישר אתמול למפעילות הסלולר בישראל להשתמש בתדרי דור 4. המשמעות היא שהחברות יחלו בפרישת התשתית למעבר לטכנולוגיה החדשה לקראת סוף השנה. כבר עכשיו יוכלו החברות באופן חלקי לספק שירותי 4G בטכנולוגיית LTE עבור המכשירים התומכים בה. כלומר, עבור רוב המכשירים המובילים בשוק.

פרטנר תהיה החברה הראשונה לתמוך בשירותים ולקוחות אורנג' ישודרגו ללא תוספת תשלום לשירותי דור 4. לאחר מכן צפויים להצטרף סלקום ופלאפון. לחברות אלו יתרון מאחר ולהן כבר פריסה חלקית של אתרי LTE ותדרים פנויים להשמיש עליהן את הטכנולוגייה, אולם המכרז של משרד התקשורת יאפשר גם למפעילות שלהן אין תדר להפעיל את טכנולוגיית הדור הרביעי.

ההערכה היא שהתחרות בין החברות תמנע עליית מחירים עם כניסת הדור הרביעי, ויהיה מעניין לראות אם תהיה עלייה באטרקטיביות של הסמארטפונים הבולטים בשוק שמותאמים לתמוך בשירות.

אורנג' כאמור תהיה הראשונה לשווק בחינם את השירותים והם יכללו: קצבי העלאה והורדה מהירים יותר של מידע - צפויים להיות מהירים יותר (עד פי 6 מההיצע הקיים כיום בשוק להעלאה ועד פי 2 להורדה), זמן השהייה נמוך יותר (למשל במהירות תגובה במשחקים), גיבוי מהיר בשירותי ענן ושיחות וידאו באיכות HD ועוד.

המכרז של המדינה צפוי לכלול 8 תדרים ולהסתיים לקראת תום השנה. בהנחה שכל השחקנים הנוכחיים בשוק ירצו לקפוץ על ההזדמנות לשווק דור 4 ללקוחות, צפויה בישראל קפיצת טכנולוגיה משמעותית בשנה הבאה.

  • עוד באותו נושא:
  • דור 4

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully