וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומר שרון העלה קריקטורה על המצב - הגולשים זעמו

TECH

30.7.2014 / 16:00

הקומיקאי-מוזיקאי תומר שרון העלה ציור פרובוקטיבי לפייסבוק על המלחמה בעזה, והגולשים נכנסו בו. הציור הוסר. "הם פשוט לא הבינו אותו", מסביר שרון

אורנה בנאי איבדה קמפיין, אורלי ויינרמן קיבלה פוסט סקסיסטי מ"הצל", תומר שרון יצא מזה רק עם קללות נאצות ואיומים בפייסבוק - לא משהו חריג בימים אלה. שרון - פליט "פלטפוס" במיל', שחקן מדבב ומוזיקאי בהווה - מרבה לכתוב בפייסבוק את דעותיו בענייני השעה, ולפעמים הוא יוצא מזה בשן ועין - כמו בסבב הנוכחי.

אתמול (ג') העלה שרון לפייסבוק שלו ציור שצייר, המציג גבר מסתכל על ההפצצות בעזה ומאונן. הציור נועד, לדבריו, לבקר את האלימים והקיצוניים ששואבים סיפוק מהמוות וההרס אצל הצד השני. "אחרי שנהרגו ארבעה ילדים בחוף הים בעזה, עשיתי סיור בעמודים של הימין ונתקלתי באלפי תגובות בסגנון 'יופי', ו-'עשה לי את הבוקר'", כתב שרון מאוחר יותר, "ראיתי צילום של אנשים יושבים על גבעה עם בירות ופיצוחים ורואים איך כותשים את עזה". הציור משקף את רוח הדברים.

לא כולם הבינו את הביקורת, והציור משך אליו שלל גולשים זועמים שקיללו את שרון, איימו על חייו ולדבריו גם איימו עליו שהוא "שרוף" בתעשייה - "אחד מהם אפילו מפיק ידוע", אמר שרון לוואלה!טק. הציור אף הופץ בעמודי פייסבוק ימנים שקראו לגולשים להחרים את שרון.

שרון פנה למשטרה והגיש תלונה על הגולשים שכתבו לו איומים מפורשים בהודעות הפרטיות. לשאר המתלהמים כתב פוסט שמסביר את משמעות הציור והבהיר שהוא מכוון כלפי גולשים מתלהמים, ולא נגד יהודים או ימנים באופן כללי: "אני בעד המבצע. אני פטריוט", כתב. כשזה לא עזר, החליט להסיר את הציור לגמרי, כי "אני רואה שרבים לא מבינים אותו". אתמול בלילה כתב שרון בפייסבוק: "מזל שאין לי קמפיין להפסיד", כשהוא רומז לפרשת אורנה בנאי.

עוד לפני הסערה של ציור האוננות, פרסם שרון ציור אחר, שחזה להפליא את מה שקרה מאוחר יותר - המתאר גולש שמקבל קללות ברשת. זו אמנם לא הפעם הראשונה ששרון מקבל ריקושטים על משהו שפרסם, אך הוא מודה שהפעם העוצמה שלהם הייתה גדולה במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"המטרה בדף פייסבוק שלי, מעבר לשירים וצחוקים וכאלה, היא לדבר עם כולם", אמר שרון לוואלה!טק, "אין לי טעם להחזיק דף שפתוח רק לאנשים כמוני. לתגובות שאינן רק קללות ונאצות אני משתדל לענות ולהסביר כמו שאני עושה בדף שלי כל הזמן. אצלי הכל פאבליק וכמעט לעולם לא אחסום מישהו".

איך אתה מסביר את התגובות לציור שלך?
"בימים בהם אמנון אברמוביץ נחשב לבוגד וביבי לשמאלני רופס, שאני ושכמותי הם שמאל ציוני אולד סקול. האידיוט עם השלט 'הרוצחים לטיס' הרס לנו הרבה, כי עכשיו כולם מזהים אותנו איתו. אני וחבריי האמנים מופיעים ועוזרים לחילים ולתושבי הדרום כל הזמן. שיפסיקו לראות בנו את האשם במצב ויתחילו לסמן מטרות שבאמת משפיעות עליו ומרעות אותו כבר שנים, ואלו יושבות בממשלות הימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully