וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק משנה את העולם

מארק צוקרברג מרבה להתבטא על הצורך להביא שינוי לעולם וכעת פייסבוק עושה צעד בכיוון עם אפליקציה למדינות עולם שלישי שאינה דורשת תשלום על קבלת מידע, ועל הדרך מסובבים את הגלובוס הנוטיפיקציה

פייסבוק השיקה את Internet.org, אפליקציה המביאה שירותי אינטרנט שונים למשתמשים במדינות שאין בהן זמינות גבוהה של אינטרנט, ושאינם יכולים לשלם עבור עלויות ההתחברות. האפליקציה מביאה לאותם משתמשים מידע כמו בדיקת מזג אוויר, גישה לפייסבוק ולחיפוש בגוגל וכן שירותי מידע בנושאים כמו תעסוקה ובריאות ללא עלויות תשלום על Data כמו בגלישה סלולרית למשל.

לפי פייסבוק, צוות פיתוח ישראלי בחברה לקח חלק משמעותי בפרויקט. מנויים רשומים של חברת הטלקום Airtel בזמביה שבאפריקה יקבלו גישה לשירותי האפליקציה, כשבהמשך, מבטיחה פייסבוק, תתפרש לאיזורים נוספים בעולם.

אפרופו הגלובליות של פייסבוק, אולי שמתם לב שפייסבוק סובבה את אייקון הגלובוס של ההתראות בגרסת ה-PC של האתר, כאשר צורתו של הכדור נקבעת לפי המיקום שלכם.

בית חכם אבל לא תמיד בטוח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתמונה: מקרר חכם של חברת LG תוהה מי הזיז את הגבינה שלי. התשובה היא עכברים האקרים כמובן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סכנות אבטחה רבות טמונות במוצרי בית חכם. כך טוען מחקר חדש שהופק על ידי חטיבת Fortify של HP. לפי הדיווח של PCWorld. המחקר בחן לאורך שלושה שבועות פריטים כמו תרמוסטט חכם, שקעי חשמל, מנעולים, מנגנוני אזעקה ושליטה מרחוק וכן טלוויזיות ומצלמות רשת.

החוקרים זיהו לטענתם 250 חולשות המאפשרות להאקרים לפרוץ ולהשתלט על המכשירים, הקשורות בין השאר להיעדר הצפנה ואישורי גישה חלשים. כך למשל, 70% מההתקנים עשו שימוש בשירותי רשת ללא הצפנה, ובנוסף, החוקרים הצליחו להגדיר סיסמאות פשוטות למדי (כמו 1234 או 123456) ברוב המכשירים.

הרבה מהמחקרים הטכנולוגיים נערכים על-ידי שחקניות מהתחום עצמן, דוגמת HP. זה לא אומר שאין בהם עניין, אבל זה בהחלט מעלה שאלות על אמינות הממצאים או על יד מכוונת. אז בפעם הבאה שאתם באים לקומקום החשמלי החכם שלכם ומגלים שהוא לא התריח את המים, יתכן שפרצו לכם אליו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

חדשות הסלולר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיא חדש ברבעון השני/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתח השוק של אנדרואיד רושם שיא חדש: כעת הוא חולש על 84.6% משוק הסמארטפונים העולמי, על-פי חברת Strategy Analytics המתבססת על נתוני משלוחים. מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל, שניצחו על משלוחים של 249.6 מיליון מכשירים במהלך הרבעון השני של השנה, המשיכו לרשום עלייה בהשוואה לנתון של 80.2% ברבעון המקביל אשתקד.

שאר יצרניות מערכות ההפעלה בדו"ח יורדות: iOS של אפל עם 11.9% (לעומת 13.4%), מיקרוסופט עם 2.7% (לעומת 3.8%) ובלקברי כמעט נמחקת עם 0.6% (לעומת 2.4%).

עוד בחדשות הסלולר, מחקר חדש שהוזמן על-ידי הסנאט האמריקאי מצא כי משתמשי סלולר בארה"ב שילמו מאות מיליוני דולרים על דברים שלא רצו ואשר מצאו את דרכם לחשבון שלהם. לפי הדיווח ברויטרס, אותם שירותים - כמו רכילות על סלבריטאים ורינגטונים - מגיעים לעתים קרובות מחברות קטנות, אולם את הכסף אוספות ענקיות הסלולר האמריקאיות והשירותים הללו שהצרכן לא מודע אליהם מהווים כ-30%-40% מההכנסות שלהן, מצא המחקר.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully