וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימין ושמאל רק חול וחול

מתחשק לכם לריב עם מישהו בנושא הכניסה הקרקעית לעזה? למה שסתם תטנפו את הפיד בקללות, פשוט תיכנסו לאתר "מישהו לריב איתו" ותריבו עם שמאלני/ימני אקראי לבחירתכם

מתור האתר "מישהו לריב איתו". http://mishu.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/, אתר רשמי
מתור האתר "מישהו לריב איתו"/אתר רשמי, http://mishu.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/

נדמה שכל מה שאנחנו עושים לאחרונה ברשת זה לריב. מאז פרוץ "צוק איתן" הנחנו בצד את סרטוני החתלתולים החמודים, ופייסבוק משמש אותנו בעיקר לסרטוני חיילים חמודים (מקבלים אוכל, רוקדים, אומרים שבת שלום, בוהים) ולמריבות פוליטיות. עד כמה שאפשר לקרוא "מריבות" לשרשורי קללות הדדיות באורך קילומטר.

האחים אייל ואסף גבע זיהו את הצורך הקריטי בלהטיל רפש זה בזה, והקימו לשם כך אתר ייעודי: "מישהו לריב איתו". כמו צ'אטרולט, רק של ויכוחים פוליטיים. בכניסה לאתר עליכם לבחור אם אתם "ימנים" או "שמאלנים", וזוהי הזהות היחידה שלכם באתר. מנוע האתר בוחר לכם באקראי גולש לריב אותו, וזהו, צאו לדרך. אין צורך לחשוש מהיריב העצבני, כי אתם נותרים אנונימיים. ואם נמאס מהוויכוח, אפשר לבעוט את הפרטנר מהצ'אט ולעבור לבא בתור. יותר מכך - האתר מאפשר לך להחליף סתם ככה פתאום את הצד שלך, מימני לשמאלני ולהיפך, אקט סאטירי שקצת מוציא את העוקץ מוויכוחים פוליטים שוצפים.

"בשיחה אנונימית לחלוטין תוכלו לגשר על הפערים הגדולים שבמדינת ישראל או להעמיק את השסע להנאתכם", נכתב באתר, "אנחנו ממליצים לכם גם להחליף צד ולהגן באותו חירוף הנפש על דעות שאתם לא מסכימים איתן. לא נספר לאף אחד".

מתור האתר "מישהו לריב איתו". http://mishu.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/, אתר רשמי
מתור האתר "מישהו לריב איתו"/אתר רשמי, http://mishu.s3-website-us-east-1.amazonaws.com/

"כולם נחשפו בשבועות האחרונים לפיצוץ של ריבים בפייסבוק", מספר אייל גבע (23) בשיחה עם וואלה!טק, "אני חושב שמה שהכי בלט בריבים האלה הוא חוסר התקשורת, כל אחד מתחפר בצד שלו ומנסה לשכנע רק את עצמו במקרה הטוב או עובר לקללות ואיומים במקרה הרע. עלה לי הרעיון ליצור סוג של פלטפורמה אחרת לדיונים האלה, כי תגובות פייסבוק יותר קרובות לטוקבק מאשר לשיחה. הרעיון היה צ'אט סטייל אומגל או צ'אטרולט, שבו אתה בוחר אם אתה רוצה להיות ימני או שמאלני והוא מפגיש אותך עם הצד השני". אחיו של אייל, אסף (25) הביא את הידע הטכני, וכך נולד "מישהו לריב איתו".

לדברי אייל, האפשרות לריב באנונימיות עם יריבים מקוטלגים היא מאוד משחררת. "אנשים בקלות מקללים ומכלילים ואומרים דברים נוראיים בפייסבוק, אבל בלי אנונימיות אני לא מאמין שמישהו יעיז להגיד משהו שבניגוד לדעה שלו", הוא אומר, "זה הפחד האמיתי של האנשים".

אתם עצמכם רבים באינטרנט?
"אנחנו קוראים את הריבים בעיון, כל פעם שהם מתפרסמים, אבל בקושי משתתפים. לא ראיתי מעולם ויכוח שמישהו השתכנע בו, לאף צד. אז כבר עדיף לשמור את הכח לדברים פרודוקטיבים יותר".

האתר כרגע עדיין בחיתוליו, ושיטוט קצר בו מגלה בעיקר שמאלנים - או שמאלנים שמתחזים לימנים בשביל האקשן. ככה זה כשהקהל ההתחלתי שלך הוא החברים מ"בצלאל". אבל אט אט מטפטפים גם הגולשים הימנים, ואם ירצה השם בקרוב ישקוק האתר מקללות ונאצות מכל הצדדים, ויוכל למלא את ייעודו האמיתי - פשוט מקום לריב בו.

  • עוד באותו נושא:
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully