וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסור אמיר חצרוני פוטר מאוניברסיטת אריאל

TECH

28.8.2014 / 16:40

לאחר שנים שבהם גולשים מתלוננים על הפרופסור השנוי במחלוקת, האוניברסיטה הודיעה לו שהוא מפוטר כיוון שהתנהג "בצורה שאינה הולמת חבר סגל במוסד"

אוניברסיטת אריאל הודיעה אתמול (ד') לפרופסור אמיר חצרוני על פיטוריו מהמוסד האקדמי, זאת לאחר היסטוריה של חילוקי דעות בין הפרופסור למוסד.

חצרוני מוכר לגולשים הישראלים כ"אושיית רשת" דעתנית ופרובוקטיבית במיוחד. הוא מרבה להתבטא בסגנון בוטה ולהביע דעות שנראות לגולשים כחריפות במקרה הטוב, ומסוכנות במקרה הרע. בעבר כבר עורר את זעמם של גולשים כשמתח ביקורת על עמוד הפייסבוק "אחת מתוך אחת" המקבץ וידויים של נשים שנפגעו מינית. "ראוי לשבח במיוחד את כושר ההמצאה האמנותי של בנות שבחיי היום-יום אפילו אנסים מתועבים ונואשים לסקס נוטים לפסוח על פניהן מטעמי חוסר אטרקטיביות, על שהצליחו לבנות עולם פנטזיונרי עשיר ומלא זימה, שבו אפילו אישה עם זקן של הרצל ובטן של פואד היא יעד מיני נחשק עבור בראד פיט", כתב בפוסט שעורר סערה.

באפיזודה אחרת הביע חצרוני את דעתו על "מצעד השרמוטות" - אירוע שנתי ובו נשים מפגינות נגד תקיפה מינית בלבוש חושפני - ורמז שהמשתתפות במצעד לא יפות מספיק כדי שירצו לתקוף אותן מינית. כשהפעילה החברתית אורטל בן דיין תקפה אותו בחזרה ואמרה שהוא עצמו משתמש בשירותי זנות, הוא תבע אותה על לשון הרע, מה שהסתיים בפשרה. בפעם אחרת אמר חצרוני על משה סילמן, ששרף את עצמו למוות במסגרת המחאה החברתית, "נפטרנו בזול מפרזיט".

כמעט כל פרשייה שכזאת לוותה בקריאות של גולשים לפטר את חצרוני מתפקידו כמרצה באוניברסיטת אריאל, או בלעג כללי של גולשים למוסד שמעסיק אותו למרות התבטאויותיו. אתמול החליטה ועדת המשמעת לפטר את חצרוני בשל התנהגות ש"אינה הולמת חבר סגל במוסד". במכתב הפיטורים, נטען כי חצרוני לא הגיש סיכומים מטעמו או טיעונים לעונש, ולכן הוחלט על פיטוריו שלא בפניו. במכתב צויין עוד כי שלל הנימוקים לפיטוריו של חצרוני ישלחו אליו בימים הקרובים ולאחר מכן תהיה זכותו לערער על החלטה זו תוך שלושה ימים.

חצרוני עצמו התבטא בנושא בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אני לא נביא, אבל אם הייתי צריך להמר הייתי שם ז'יטונים על כך שבזכות מערכת המשפט יישאר פרופסור חצרוני באריאל, כי לא מפטרים מרצה בשל דעותיו". לדבריו של חצרוני, הפיטורים הגיעו בגלל מאמר שפרסם ב"הארץ", המביע תמיכה בחרם אקדמי על ישראל.

תגובת אוניברסיטת אריאל: "ועדת המשמעת בהרכב מיוחד שקבע בית הדין לעבודה סיימה את דיוניה בעניין פרופסור חצרוני ביום ג' 26.8.2014, עוד בטרם פורסם מאמרו בעיתון 'הארץ', והחליטה על הפסקת עבודתו לאלתר באוניברסיטה. ההחלטה התקבלה על רקע התבטאויותיו הפוגעניות של פרופ' חצרוני כלפי נשים וקהלים אחרים כפי שהוצג בפני בית המשפט בעבר. על החלטה זו שמורה לו הזכות לערער בפני ועדת הערעורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully