וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז איך אתם משלמים?

רו"ח ירון מאירי, מאמר אורח

7.9.2014 / 17:08

הארנק הדיגיטלי של אפל מעבר לפינה. האם הוא באמת ישנה את הדרך שבה אנחנו קונים, ומה אפל מרוויחה מזה?

עוד לקראת ההכרזות של אפל: איך אפל סוחטת מכם כספים בכל פעם שיוצא אייפון חדש?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הערכות רבות מדברות על כך שעם הצגתו של האייפון 6 בשלישי הקרוב, תוצג בו גם פלטפורמה מובנית שתאפשר תשלום דיגיטלי עבור מוצרים יומיומיים.

עבור אפל זו הזדמנות לאפיק רווחים חדש. מדובר בנקודת השקה בין האינטרסים של אפל לבין אינטרסים דומים של חברות רבות נוספות. מעבר לכך, לאפל יותר מ-800 מיליון לקוחות iTunes, ובהתאם יש ברשותם את מאגר המידע של כרטיסי האשראי שלהם. כמו כן, לאפל מאגר זיהוי ידני של המשתמשים שלה, דבר שיכול כביכול להגביר את הביטחון בשימוש ב-iPhone לצורך מסחר דיגיטלי יומיומי.

כניסה לתחום הזה תאפשר לאפל לגוון את מודל ההכנסות שלה. סביר להניח כי אפל תיקח חתיכה מכל תשלום שיבוצע באמצעות הטכנולוגיה שלה וגם תוכל לפתח הזדמנויות שיווקיות חדשות.

בהיכנסה לעולם התשלומים הדיגיטליים, אפל חושבת בדרך קמעונאית. כבר בחנויות אפל ניתן לסרוק ולרכוש מוצרים בלי אפילו לגשת למוכר. רשתות קמעונאיות יירצו שהחנויות שלהם יעבדו בצורה דומה ועל הדרך גם יוכלו לחסוך בכח אדם.

מבחינת הצרכנים, הם מתחברים יותר ויותר לתשלום הדיגיטלי – לפחות עבור הקפה והמונית שלהם. סטארבאקס השיקה בשנת 2012 אפשרות לשלם באמצעות הארנק הדיגיטלי בארה"ב. כעת 15% מסך המכירות שמתבצעות ברשת נעשות בצורה דיגיטלית. בסטארבאקס גם עובדים על אפשרות שהצרכנים יזמינו וישלמו על הקפה שלהם לפני ההגעה הפיזית לבית הקפה. Uber, ענקית המוניות, מאפשרת לנוסעים לשלם עבור הנסיעות שלהם גם אם אין עליהם מזומן או כרטיס אשראי.

ועדיין, ייקח זמן עד שאפל תוכל לראות רווח אמיתי מהטרנזקציות הללו. היא תצטרך לשכנע ולחנך את הצרכנים להשתמש בתשלום הדיגיטלי ולא בכרטיסי האשראי. למרות שאפל הצליחה לחנך את הצרכנים בעבר להשתמש בסמארטפונים ובטאבלטים שלה, נראה כי זה הולך להיות האתגר הכי גדול שלה, בייחוד נוכח בעיות האבטחה שחוותה החברה לאחרונה.

לאורך זמן, אני לא חושב שלאפל יהיו קשיים, שכן הפשטות שבשימוש באייפון בפרט ובסמארטפונים בכלל, והעובדה שלרוב הצרכנים יש זכרון קצר - הן עובדות שישחקו לטובתה. יחד עם זאת, הידיעה שלאפל תהיה היכולת המלאה לדעת הכל עליך, כולל להחזיק את טביעות האצבע שלך היא יכולת מטרידה ביותר.

רק זמן יגיד האם אפל הצליחה לחנך אותנו שוב. תלוי כמובן גם בגובה העמלה שאפל תקיח עבור כל פעולה והאם נוכל לחסוך דרך שימוש בארנק הדיגיטלי של אפל עמלות בנק ו/או כרטיסי אשראי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ירון מאירי הוא רואה חשבון ויועץ כלכלי ועסקי

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully