וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הבאזז הזה

TECH

11.9.2014 / 16:20

איך הפך אתר פלייבאזז הישראלי לאתר השלישי המשותף ביותר בפייסבוק ולאחד מ-10 האתרים הנצפים במובייל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלייבאזז/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר פלייבאזז הישראלי, בהנהלתו של היזם שאול אולמרט, הוא האתר השלישי המשותף ביותר בפייסבוק באוגוסט האחרון - כך מדווח בלוג המדיה החברתית NewsWhip. במקום הראשון ניצב אתר התוכן והחדשות האפיגנטון פוסט, ובמקום השני - באזזפיד.

פלייבאזז הוקם לפני שנתיים על ידי צוות ישראלי, בראשות אולמרט (הבן-של), והפלטפורמה שלה הושקה לפני כתשעה חודשים. בתחילה עורר האתר עניין בתקשורת המקומית בגלל טענה של אתר באזזפיד להעתקה מהם. מאז האתר רק צבר תאוצה - ובחודשים האחרונים הוא ניצב בראש טבלאות הפופולריות ברשת, והוא בין 50 האתרים הנצפים ביותר בארצות הברית, ובעשירייה הראשונה של אתרים נצפים במובייל. אחד האייטמים של פלייבאזז בחודש יולי - חידון המבוסס על שאלון האזרחות האמריקאי - הצליח לצבור מעל 2 מיליון פעולות גולשים בפייסבוק, כשגם שאר האייטמים הנצפים שלו אינם רחוקים כל כך מאותה כמות.

גרף – האתרים הכי משותפים בחודש אוגוסט, בלוג ניוזוויפ. אתר רשמי, blog.newswhip.com, אתר רשמי
הגרף של ניוזוויפ - האתרים המשותפים ביותר האוגוסט/אתר רשמי, אתר רשמי, blog.newswhip.com

פלייבאזז, בניגוד לטענה ההיא של באזזפיד, מוכרת פלטפורמה לתוכן - לא תוכן. היא מספקת תבניות שלתוכן אפשר ליצוק אייטמים כמו חידונים, שאלונים ורשימות, ואתרי התוכן הגדולים - כמו יו.אס.איי טודיי, בוסטון גלוב וגם אתרים כמו וואלה כאן בישראל - משתמשים בתבניות האלה כדי לייצר אייטמים שמתאימים להם. פלייבאזז עצמה עוסקת בייעול התבניות הללו ובהתאמה שלהן לקהל האינטרנטי של היום - שאוהב לשתף בפייסבוק שאלונים סטייל "איזו דמות דיסני אתה" ו"הצביעו: אוגר או חבר?". כך היא מתפרשת, באמצעות האתרים שמשתמשים בתכניות שלה - על פני האינטרנט, וכך היא הגיעה למקום גבוה כל כך בדירוגים האחרונים.

אז למה בעצם אתרי תוכן גדולים ברחבי העולם משתמשים בפלייבאזז במקום לייצר את הפלטופורמות לתוכן שלהן בעצמן? שאול אולמרט, מייסד ומנכ"ל החברה, מסביר שהחברה בנויה סביב דפוסי הצריכה המשתנים של הגולשים - במטרה לייצר את המודל המושלם של "פוסט ויראלי" שמעודד כניסה ושיתוף ברשת. כתוצאה מכך, אתרי התוכן מקבלים תבנית מוכנה מראש למקסימום לייקים ושיתופים. רק למלא את המילים הסרות ולגרוף צפיות. "זה משתלם להם פשוט להטמיע את התבנית שלנו", אומר אולמרט, "במקום שהצוות הטכני שלהם יעשה את כל החישובים האלה. אין לנו כותבי תכנים, אנחנו מתרכזים אך ורק בלייעל את הפלטפורמה".

ומה צפוי הלאה?
"אנחנו ממשיכים להגדיל את הנטוורק, את הפורטפוליו של חברות שעושות שימוש במוצר. במקביל יש שני האפיקים שאנחנו עובדים עליהם – ראשית, לאפשר למפרסמים להשתמש בפורמטים שלנו למדיות פרסומיות, מה שכבר התחיל לקרות. בנוסף נפתח תבניות תוכן חדשות כמו אפליקציית דירוגים, אפשרות ליצור סיפור אינטראקטיבי ועוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שאול אולמרט. scooper.co.il, אתר רשמי
שאול אולמרט/אתר רשמי, scooper.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully