וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שעון החורף: השעון בסמארטפונים שוב "קפץ" שעה אחורה

TECH

28.9.2014 / 8:14

בדומה לשנה שעברה, הזיזו אמש חלק מהסמארטפונים את השעון אחורה בשעה אחת - בגלל חוסר סנכרון עם המעבר החדש לשעון חורף. התוצאה - פגישות הוזזו, שעונים מעוררים התעכבו ואנשים איחרו לעבודה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

באיזו שעה אתם התעוררתם הבוקר? בדומה לשנה שעברה, גם השנה חלק מהסמארטפונים "קפצו" שעה אחורה, כחלק מהמעבר שהיה אמור להתרחש אמש משעון קיץ לשעון חורף - אך נדחה ל-26 באוקטובר.

בשנה שעברה הוחלט להאריך את שעון הקיץ עד סוף אוקטובר, לאחר לחצים מצד הציבור במשך השנים שקדמו לכך. החוק עבר ברוב מוחץ בכנסת והתגובה הציבורית הייתה נלהבת, אך מכשירי הסמארטפון עדיין לא הספיקו להתעדכן בתאריך החדש, וכשהגיע המועד ה"ישן" למעבר לשעון חורף - הם הוזזו אוטומטית שעה אחורה, מה שגרם ללא מעט איחורים לעבודה ביום למחרת. כך קרה גם הלילה.

כבר אתמול, בלילה שבין שבת לראשון, גילו חלק ממחזיקי הסמארטפונים שמשהו לא בסדר. בשעה 2 בלילה, חלק מהבליינים שהציצו בשעון ראו שהשעה היא רק 1. גם למחרת בבוקר, אלה שכיוונו את השעון המעורר בטלפון הנייד לשעה 7 - התעוררו רק שעה אחר כך. כל ההתראות, הצלצולים והפגישות ביומנים זזו גם הם.

התקלה קרתה אצל בעלי מכשירים ישנים או עם מערכת הפעלה בגרסה ישנה יותר, אשר עדיין אינם מסונכרנים עם השינויים בחוק שעון הקיץ. בדומה לשנה שעברה, הפתרון לבעיה הוא לשנות בהגדרות המכשיר את השעה ל"זמן אתונה" במקום "זמן ירושלים". כל עוד חלק מהמכשירים מסונכרנים עם מערכות הפעלה מוקדמות יותר, אנחנו צפויים לחוות שוב את התקלה הזאת בשנה הבאה - ושוב, להתעורר שעה מאוחר יותר.

אז מי אשם?

נראה שחברות הסלולר פעלו כשורה במקרה הזה. הם מסרו לוואלה! כי עוד לפני החג נשלחו הודעות SMS לבעלי המכשירים עם המערכות הלא מעודכנות וכן עלתה ידיעה מקדימה באתרים שלהם.

בנוסף, חשוב לציין כי לא מדובר רק במערכות הפעלה של מכשירי סלולר או בתקלה שקשורה ברשת הסלולר, אלא גם במערכות הפעלה של מחשבי שולחן ולפטופים. ובכל זאת מי שלא מקבל הודעות מבחירה מחברות הסלולר או רגיל להתעלם מהן, כי לרוב מדובר במבצעים שאין לו עניין בהם, איבד את סנכרון השעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully