וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הקשה של אפל

זה התחיל במכשירים מתעקמים, המשיך בעדכון גרסה שרק עשה נזק ובדיחות על חשבונה ברשת, ובנוסף התברר שהחברה ידעה על הפרצה ב-iCloud ולא תיקנה אותה

אייפון 6 פלוס מתקפל. יוטיוב, צילום מסך
צילומסך מתוך הסרטון הויראלי שמדגים כיפוף של האייפון 6 פלוס/צילום מסך, יוטיוב

אפל עברה שבוע לא קל. בזמן שמכירת מכשירי האייפון התרחבה אתמול למדינות נוספות בעולם - וגם שם נערמו תורים ארוכים מול החנויות - החברה התמודדה עם פרשת Bendgate: כזכור, החל מיום שלישי, החלו להופיע ברשת תמונות של אייפון 6 פלוס עקום, ולצידן טענות גולשים על התעקמות המכשיר בכיס. סרטון שהדגים כיפוף בכוח הידיים של המכשיר, כבר צבר מעל 42 מיליון צפיות.

לא עברו 24 שעות מאז Bendgate, ואפל שוב עלתה לכותרות בהקשר שלילי, והפעם עם גרסת iOS 8.0.1 - שהייתה אמורה לתקן את הבאג של Healthkit שמונע מהמפתחים לפתח אפליקציות צד שלישי לאפליקציית Health. אך בנוסף לתיקון היא הכניסה מספר רב של אייפוני 6 ו-6 פלוס למצב טיסה תמידי, ואף ביטלה את ה-Touch ID שלהם גם כן.

העדכון היה באוויר כשעה בלבד, אך הוא הספיק לפגוע במספר רב של משתמשים לפני שאפל משכה אותו בחזרה. העדכון זכה לשיר מיוחד על ידי אותו יוצר שחיבר את השיר של אנטנה-גייט מפרשת האייפון 4 שמאבד קליטה שמחזיקים בו בצורה מסויימת:

אפל ידעה על הפירצה ב-iCloud

השבוע עוד לא נגמר, וכבר האתר The Daily Dot גילה שאפל ידעה על פריצת ה-iCloud כחצי שנה לפני שהתפוצצה ברחבי הרשת - ולא עשתה דבר למנוע אותה. כזכור הדליפה, אשר במרכזה הוצפה הרשת תמונות עירום של סלבס, אירעה בתחילת החודש, ובתחילה אפל הכחישה באופן חלקי קשר לפריצה.

האתר מדווח שבודק אבטחה פרטי בשם איברהם באליק פנה לאפל עוד במרץ השנה והזהיר אותם שניתן יהיה לפרוץ ל-iCloud, באמצעות פריצת "Brute Force". פריצת Brute Force אומרת שהפורץ מנסה כ-20,000 סיסמאות אפשרויות עד שניתנת הגישה לחשבון. עוד נאמר שבאליק הציע לאפל לחסום גישה למתקפה מסוג זה לאחר מספר ניסיונות כושלים. תגובתה של אפל לבאליק הייתה "הדבר יקח זמן רב מאוד" ובכך הטילה ספק בפירצת האבטחה החמורה, שכאמור התגלתה כנכונה.

לקראת סוף השבוע נראה שאפל קצת מתאוששת. עדכון של גרסת iOS 8.0.2 יצא וסידר את בעית האין קליטה וה-Touch ID, ובהמשך לפרשת Bendgate התפרסם מחקר של ה-Consumer Report בו נלקחו לבדיקה מספר מכשירים: האייפון 6, ה-6 פלוס, האייפון 5, ה-HTC ONE M8, גלקסי נוט 3, וה-LG G3. הם ניסו לכופף את המכשירים באותה הדרך באמצעות מכונה מיוחדת ומדוייקת. התוצאות מפתיעות ונוגדות את מה ש-Bendgate מציגה: האייפון 6 עמיד פחות מה-6 פלוס, וגם ה-M8 עמיד כמו האייפון 6. שניהם עשויים מאלומיניום כאמור. הG3- והנוט 3 החזיקו הכי הרבה מעמד לפני שהתכופפו וכך גם האייפון 5S.

האם זה ישים סוף לפרשה? לא בטוח. אחרי שהרשת צחקה על חשבון אפל. הגיע תורו של אורי גלר - אשר נודע בזכות יכולתו לכופף כפיות - לנסות את מזלו ולרכב על הגב העקום של האייפון 6 פלוס. כבר ביום רביעי התראיין גלר לאתר market watch והציע לאפל לשכור אותו כדובר שלה. הוא טען כי יש שתי סיבות אפשריות לכיפוף המכשירים: "או שהאייפון 6 דק ועדין באופן קיצוני כך שהוא מתעקם באמצעות מעט כוח, עניין שקשה לי להאמין שאפל הייתה מאפשרת בהתחשב בניסויים והמבחנים הרבים שהיא ערכה, או שהאנרגיה וההתרגשות של מיליוני האנשים שרכשו את האייפון עוררו את כוחות המחשבה שלהם וגרמו לאייפון להתעקם". גלר, ציין כי האפשרות השנייה סבירה יותר. אתמול כבר עלה ליוטיוב וידאו שלו מכופף את המכשיר:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

בין אם גלר באמת הצליח לכופף את המכשיר או לא (ככתב טכנולוגיה אני כמובן מסרב להאמין בזה) מי שבטוח הצליח הוא בעל אינטרסים אחר: טום דיקסון ומבחן הבלנדר הותיק: Will it Blend?

דיקסון, הפרזנטור והמקים של חברת הבלנדרים Blendtec יוצא לבדוק את פריכות המכשירים החדשים: האייפון 6 פלוס אלא גם את הגלקסי נוט 3. אם גלשתם באינטרנט בשנים האחרונות אתם יודעים איך זה הסתיים:

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully