וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יהיו הסטארטאפים הבאים בחיינו?

TECH

7.10.2014 / 11:15

וידיאו, בית חכם, אפליקציות ניווט - אלה הנושאים בהם תתמקד חממת הסטארטאפים של אורנג' השנה. למה דווקא התחומים האלו ואיך הם משתלבים בחיי היום יום שלנו?

יח"צ - חד פעמי

מאיץ הסטארטאפים של Orange יוצא לדרך במחזור השני. הפעם הסטארטאפים יתמקדו בעולמות תוכן של וידאו, בתים חכמים ואפליקציות ניווט חכמות - תחומים שלמעשה מסמנים את הכיוון אליה הטכנולוגיה הולכת כיום.

תחום הווידיאו, למשל, תופס כבר היום למעלה מחמישים אחוז מצריכת האינטרנט שלנו, ועל פי כל ההערכות הוא הולך לתפוס חלק עוד יותר גדול בשנים הבאות. "וידאו הוא המדיום הכי חשוב להעברת מסרים, והבשורות המעניינות סביבו הן לא בהכרח סביב רזולוציה - אלא ביכולת שלו לשנות ולהגדיר את חווית המשתמש שלנו", מסביר לנו עופר שמואלי, מנהל מעבדת החדשנות Orange 4G Innovation Lab, את הבחירה בנושא לחממה השנה, "הווידאו משתלב בחיינו כמעט בכל היבט אפשרי, החל מצפייה בתכני וידאו, יצירה ועריכה של וידאו ושיחות וידאו. טכנולוגיות כמו Web RTC, אותה גוגל מובילה ומקדמת, מגדירות מחדש את עולם התקשורת על בסיס יכולות של דפדפנים, והופכות בהדרגה להיות הסטנדרט, דה פקטו, של תחום ה-messaging העשיר. יותר ויותר אתרים באינטרנט משתמשים ב-real time communication בכדי לקיים שיחות וידאו, מבלי להזדקק ל- plug ins או רכיבים חיצוניים.

"כל העולם של augmented reality הופך להיות רלוונטי ב- 2014. פתרונות של augmented reality קיימים מזה שנים, רבות, אך רק לאחרונה, בזכות שיפור משמעותי ביכולות העיבוד של המכשירים, המצלמות והדור הרביעי, אנו מסוגלים לייצר חווית augmented כמעט בכל תחומי החיים - החל ממשחקים ועד ליישומים ארגוניים. תחום נוסף שמרתק את Orange הוא העולם של מציאות מדומה. זה תחום שתופס תאוצה בלתי רגילה, וכל השחקניות הגדולות - גוגל, סמסונג, אפל - מתעניינות בו. וידאו גם מאפשר לנו כיום לבצע אנליזה רפואית: בחממה הקודמת השתתפה חברה בשם 'אמרלד', אשר הציגה פתרון מבוסס וידאו לטובת אבחון של מלנומה (ראו וידיאו). כל העולם הרפואי נעזר כיום בווידאו כאמצעי לאבחון".

הגדרתם את התחום של location aware כתחום שמרתק אתכם.
"בהחלט, ואנחנו לא מכוונים בהכרח לעולמות של GPS, אם כי זו הטכנולוגיה שללא ספק מוכרת לכולם. מסתבר שגם פה יש הרבה מאוד חידושים לאחרונה. קחו למשל את אפל, שלמעשה משנה כיום את העולם הקמעונאי בזכות טכנולוגיות כמו ה- IBeacon שמצויה במרבית מכשיריה מהדגמים האחרונים. הטכנולוגיה שמתבססת על Bluetooth LOW Energy המאפשרת ליידע בעלי מכשירים תומכים על מבצעים והנחות, ואף לקבל קופונים ברגע שהם נמצאים בקרבת מקום. בארה"ב רואים את הטכנולוגיה בשימוש כבר בחנויות ה-retail הגדולות וברשתות מזון גדולות כמו סטארבאקס, שכבר הטמיעו את היכולת הזו באפליקציה שלהם. ibeacon התווספה למערכת ההפעלה של אפל מגרסה 7 ומאז תופסת תאוצה בלתי רגילה, מעבר ליישומים מסחריים בעולם הקמעונאי, רואים את הטכנולוגיה במקומות רבים, כדוגמת בשדות תעופה: virgin Atlantic עושה ניסוי בשדה התעופה Heathrow בלונדון, ובשדה התעופה של סן פרנסיסקו נערך ניסוי בו הטכנולוגיה משמשת לטובת ניווט של עיוורים".

ובתים חכמים?
"זהו תחום שתופס תאוצה בלתי רגילה בשנים האחרונות, בזכות טכנולוגיות רדיו כדוגמת zigbee ו- zwave המאפשרות, בצימוד עם יחידה בשם controller, לשלוט על מגוון רחב של גלאים בעולמות שונים ומשונים".

באילו עולמות?
"יש כמה אזורים שמייצרים עניין רב בקרב קהלים שונים. כמו למשל אוטומציה - שליטה על ההתקנים כמו המזגן, הטלוויזיה או הנורות בבית מרחוק באמצעות אפליקציה תומכת. Safety – שליטה והתראה של גלאי אש, עשן, גז, תנועה ואפילו הצפה (אגב, הגלאי הכי נפוץ בעולם בשל מרבית התביעות בביטוח הוא גלאי הצפה). Security – כל העולם של שליטה במצלמות אבטחה בבית ומחוצה לו, מגנטים שמוצמדים לחלונות או דלתות וגלאי תנועה. Energy – פלאגים חכמים שמתחברים לשקע החשמל לפני מכשירי החשמל ומאפשרים מעבר לשיטה (כיבוי והדלקה) גם ניטור על צריכת האנרגיה ואף מתן טיפים לחסכון.

"כל הגלאים הללו, בשילוב של סביבת ענן חכמה, מאפשרים לייצר תרחישים אוטומטיים שבסוף מקלים על חיינו. נניח ש הילד שלך חוזר מבית הספר בצהריים, הוא נכנס הביתה וברגע שחיישן התנועה מזהה תנועה - הוא מורה למצלמה לצלם ולשלוח את התמונה לאמא בעבודה (בכדי שתהיה רגועה), לנורה בסלון להידלק, למזגן לעבוד ועוד.

"העולם של בתים חכמים מתעורר מחדש בשנים האחרונות, הוא הפך לנגיש וזמין לכלל האוכלוסיות, ואנחנו מחפשים את הדור הבא, שישלב מצד אחד חווית משתמש חדשה ואולי אפילו חיישנים חדשים שיודעים לנטר את המתרחש בבית".

ולבסוף הגדרתם קטגוריה מאוד כללית – "ערך מוסף ללקוח".
"כן, אנחנו לא רוצים לתחום רעיונות או לעצור את היצירתיות. יש שלל טכנולוגיות בחוץ שבסופו של דבר, שמקלות על חיינו ומגדירות מחדש את חווית המשתמש. לרשותנו בחממה מגוון רחב של יועצים טכנולוגיים, שיווקים, משפטיים, כמו גם תשתית טכנולוגית מתקדמת וציודי קצה אחרונים, את הכול אנחנו מוכנים להעמיד לרשות יזמים, במטרה לעזור להם להביא את המוצר שברשותם לבשלות מלאה, תוך ראייה של 360 מעלות, החל מתהליך אפיון נכון, פיתוח ועד הבאתו לערוצי ההפצה הרלוונטיים".

הכתבה הוכנה בשיתוף עם orange

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully