וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המידע גדל בכל יום, ואין גבול למה שנוכל לעשות איתו"

TECH

7.10.2014 / 16:46

בקרוב לא יהיו תאונות דרכים ובבקו"ם ישבצו אותנו לפי מסנה התאים שלנו: מנכ"ל מלאנוקס איל וולדמן מתארח בפרויקט "עורך אורח" של וואלה, ורוצה שהמדינה תפסיק להתערב לנו בכלכלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהירות, זה שם המשחק בעולם הטכנולוגיה כיום. מה עובר מהר יותר, חלק יתר, נגיש יותר. בייחוד לאחרונה, עם נחיתתה של רשת הדור הרביעי בישראל שנועדה לזרז קצת את העניינים. במסגרת פרויקט "עורך אורח" של וואלה!, בחרנו לארח בסוכה שלנו את איל וולדמן - מנכ"ל מלאנוקס, החברה הישראלית שעוסקת באספקת פתרונות קישוריות מקצה לקצה, כשמהירות העברת הנתונים היא מרכיב מרכזי ביעילות שלהם.

אז בוא תספר לאדם ההדיוט מה בעצם הטכנולוגיה של מלאנוקס עושה.
"כמות הנתונים בעולם גדלה כל הזמן – בכל רגע נתון יש יותר תמונות, יותר מידע. בסופו של דבר, כשאתה מחפש משהו באייפון, מישהו צריך להיות בחדר המחשב, לטפל בבקשה ולהחזיר לך תשובה. אנחנו חדר המחשב הזה, ותפקידנו לתת את העברת הנתונים הכי מהירה שיש. בגדול, במלאנוקס אנחנו מטפלים בנושא התקשורת בין מחשב למחשב, ובין המחשבים לאחסון נתונים".

כל ההתעסקות הזאת במהירות – למה זה כל כך חשוב?
"כשהמהירות גדולה, לאפליקציות יש ביצועים יותר טובים. אפשר גם לעשות יותר דברים – אנשים יוכלו ליזום אפליקציות יותר טובות, יותר ביעילות. בכלל, לנגישות טכנולוגית יש תפקיד חברתי חשוב - פייסבוק גרם לחלק מהתופעות של האביב הערבי למשל. המידע והנגישות למידע בונים את העתיד, ואנחנו עושים אותו יותר יעיל".

ולאן כל זה מוביל אותנו?
"כמו שאמרתי, כמות המידע גדלה מיום ליום בצורה מדהימה, כך שאין גבול למה שנוכל לעשות באמצעותו – למנוע פקקי תנועה, לאפשר יותר חניה, להגדיל את הביטחון האישי כי לא תהיה יותר כלכלה שחורה, לצמצם תאונות דרכים כי המכוניות ידברו בינן לבין עצמן. הרפואה תהיה יותר מדויקת - המחשב יסתמך על עשרות מיליונים מקרים מהעבר, ויצפה את הבריאות שלך לשנים הבאות. או תחשבי למשל שעושים סריקת תאים של מועמדים לצה"ל, ולפי זה משבצים אותם למה שמתאים להם. או סריקות מידע לאתלטים. פשוט עושים סריקת תאים ומשווה למקרים בעבר, משלבים את ניתוח ההתנהגות של הבנאדם ביומיום, ולפי זה מאבחנים. יש כל כך הרבה פיתוחים פוטנציאליים".

אז זהו, הולכים לסרוק אותנו בבקו"ם?
"זה אינפורמציה שקיימת, אבל כיום אין מספיק מיחשוב לעבד את זה. הכול בפיתוח".

ובינתיים משרד התקשורת מגביל כיום את כמות התדרים למפעילות הסלולריות.
"המדינה צריכה כמה שפחות להתערב בדברים כאלה. שתתעסק בחינוך ובמוסדות להשכלה גבוהה, ושתדאג להביא את החוקרים והמרצים הכי טובים מחו"ל - גם אם הם לא יהודים, שזו בעיה שקיימת כיום באקדמיה שמעדיפה להביא יהודים מאשר לבחור פשוט את הטובים ביותר. אבל ברמה הכלכלית – כמה שפחות להתערב. היא כן צריכה לדאוג שהתשתיות יהיו נוחות וטובות – ברמה של ועדי עובדים, נמלים, תחרותיות של תשתיות - שיהיה לנו יותר נוח לייצר ולהתפתח. ככל שהתשתיות בארץ יהיו יותר טובות – וכרגע הן לא – הממשלה לא תצטרך להתערב עם הגבלות והכוונות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
גלעד ארדן בכנס המכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. ספטמבר 2014. כפיר בולוטין,
שר התקשורת גלעד ארדן. "הממשלה תריכה כמה שפחות להתערב"/כפיר בולוטין

"זה חשוב לי שמלאנוקס תהיה ישראלית"

את מלאנוקס וולדמן הקים לפני 15 שנה, עם שאיפה פטריוטית להשאיר אותה חברה ישראלית, בלי לדפוק אקזיט באמצע ולהמשיך הלאה. מאז הפכה מלאנוקס לחברה מובילה בתחומה, אך היא עדיין ממוקמת בישראל - ברעננה, תל חי, יקנעם ותל אביב - ולדברי וולדמן מעסיקה 1,300 ישראלים ובמעגל שני עוד 1,500 ישראלים. באחת הכתבות בפרויקט ה"עורך אורח שלנו", יבחר וולדמן בחמישה סטארטאפים ישראליים נוספים שלדעתו שמו אותנו על מפת העולם - ומצדיקים את הבאזז על סצינת ההייטק הישראלית.

מלאנוקס עדיין חברה ישראלית, לא מכרת אותה, לא עשית אקזיט. אתם לא מחמיצים ככה הזדמנויות?
"אנחנו חושבים שלנו ולבעלי המניות יהיה יותר טוב ככה. זה חשוב לנו שהחברה ישראלית ותורמת למדינה. אני מאוד אוהב את החברה, יש פה אנשים מדהימים, כולל אותם 15 איש שהיו בחרה מההתחלה – אם כי יש לנו עובדים בעוד 15 מדינות. אבל בסופו של דבר, השיקול של כל עסקה הוא עסקי. אנחנו עושים מה שנכון לבעלי המניות".

זה שמחקתם את עצמכם מהמסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב – גם זה בגלל "מה שנכון לבעלי המניות"?
"אנחנו חושבים שהסביבה העסקית בתחום הזה לא התאימה לנו. היא לא הייתה בצורה שבה רצינו לעבוד עם המשקיעים שלנו. בכלל, ככל שהשוק יותר גדול הוא יותר בריא ויותר טוב. גם כשמשקיעים מתחילים להתערב בניהול החברה, זה לא תמיד הכי טוב. לדעתי החברות צריכות להתנהל בצורה שקופה, ואז המשקיע יכול להחליט אם להשקיע או לא להשקיע".

איך נראה היומיום שלך? קראתי שאתה מיליונר נהנתן וזה נשמע לי כיף.
"אני כמו כל אחד אחר, רק עובד הרבה יותר קשה. המאמן שלי מעיר אותי לאימון מ-6 עד 7 בבוקר, משם אני הולך לעבודה עד7 בערב, אחר כך יוצא, מבלה והולך לישון".

לפחות מספיק לבלות.
"עובד קשה ונהנה קשה".

איזה סמארטפון יש לך?
"אייפון 5S".

מחשב?
"HP".

טלוויזיה?
"אין לי מושג".

מביך.
"נו, היא גדולה, טלוויזיית LED כלשהי. טובה מאוד".

איזה ספק ותשתית אינטרנט יש לך?
"לא יודע".

משחקי מחשב, מובייל או קונסולה?
"לא זה ולא זה, אני עושה ספורט".

שעון חכם – כן או לא?
"עדיין לא, כשיתנו מספיק תמורה. כרגע אוהב את השעון שאני עונד".

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully