וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת המינים לגיימרים

מעבירים את סוכות מול המחשב או הקונסולה במקום בסוכה? זה לא אומר שאין מקום לקבל עליכם את רוח החג. ארז רונן על ארבעת המינים של המשחקים שכל גיימר צריך לשחק בהם בסוכות

ארבעת המינים. ShutterStock
ארבעת המינים/ShutterStock

חג סוכות הגיע, ואם אתם שומרי מסורת בטח כבר ביקרתם בשוק ארבעת המינים וקניתם לעצמכם אתרוג, לולב, הדס וערבה (ובטח גם סכך על הדרך). מצד שני, אם אתם קוראי וואלה!טק יש סיכוי שבמקום לשבת בסוכה אתם הולכים לבלות את החג בישיבה מול המחשב או קונסולת המשחק שלכם.

אז כדי שתוכלו לארח את ארבעת המינים הנ"ל אצלכם במחשב - הנה רשימת "ארבעת המינים" האולטימטיבית לגיימרים. לפי המסורת היהודית, ארבעת המינים מייצגים ארבעה סוגים: עם טעם ועם ריח, עם טעם ובלי ריח, בלי טעם ועם ריח, בלי טעם ובלי ריח. וגם המשחקים מתחלקים לארבעה סוגים כאלה: חלקם מתהדרים בריח חיצוני - אפקטים מרהיבים ועיצוב מושקע, אבל אין בהם טעם ותוכן פנימי, וחלקם בדיוק ההיפך. קבלו אותם, תגידו ברכה ותתחילו לשחק.

אתרוג: עם טעם ועם ריח

The Last of Us
משחק הזומבים המעולה של אולפן Naughty Dog שיצא ב-2013 הוא כנראה המשחק הטוב ביותר שיצא אי פעם לקונסולת הפלייסטיישן 3. חוץ מהגרפיקה המעולה שלו הוא גם כולל סיפור נהדר על קשר שנרקם בין שני ניצולים של אפוקליפסת זומבים שכבר איבדו תקווה לקשר אנושי אמיתי ומוצאים זה את זה במהלך מסע מפרך בהריסות ארצות הברית. אין עוד משחקים שמצליחים להיות גם כל כך אלימים ומגניבים וגם פואטיים ומרגשים בעת ובעונה אחת. מוקדם יותר השנה יצאה גירסה משודרגת של המשחק לקונסולת הפלייסטיישן 4 - דרך מעולה לחנוך את הקונסולה החדשה שלכם.

GTA V
עוד משחק שיצא במקור בשנה שעברה, GTA V הוא הפרק האחרון בסדרת משחקי הפשע הכי פופולרית בעולם. למפתחי המשחק לקח כמה שנים טובות לבנות את הגרסה שלהם ללוס אנג'לס - והציפייה השתלמה. כשמדברים על משחקי Triple A מושקעים, אין דוגמה טובה יותר מאשר GTA: הוא נראה סוף הדרך, הסיפור שלו משעשע וחביב, ושפע מערכות המשחק שלו יכולות לתת לכם עשרות ואפילו מאות שעות מבלי שתתחילו להשתעמם. בחודשים הקרובים צפויות לצאת גרסאות חדשות ומשפורות של המשחק לקונסולות החדשות ול-PC, ככה שתוכלו לחוות את כל הטוב הזה פעם נוספת.

Monument Valley
ומה אם אין לכם קונסולת משחק או מחשב חדש, זה אומר שלא מגיע גם לכם אתרוג? בטח מגיע. Monument Valley, משחק פאזלים פסיכדלי לאייפון ולאנדרואיד, הוא דוגמה נהדרת לכך שמשחקי סלולר לא נופלים בדבר ממשחקי קונסולה. אין טעם להכביר עליו במילים - אם יש לכם מכשיר תומך פשוט תורידו ותודו לי כבר אחר כך. מדובר במשחק כל כך טוב שהדבר הרע היחיד שאפשר לכתוב עליו הוא שהוא קצר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Monument Valley/מערכת וואלה!, צילום מסך

לולב: עם טעם ובלי ריח

Minecraft
במבט ראשון זה נראה כמו לגו. עולם שמורכב כולו מלבנים צבעוניות שניתן לפרק ולהרכיב מחדש. למרות החזות הפשוטה והקונספט הקצת מבלבל, מיינקראפט הפך לתופעה בינלאומית עם מיליוני מעריצים שבונים ומפרקים את העולם הקובייתי בכל הזמן הפנוי שלהם. סאות' פארק עשו על זה פרק, ולאחרונה מיקרוסופט הוציאה מהארנק שלה 2.5 מיליארד דולרים כדי לרכוש את חברת הפיתוח. בקיצור: ההוכחה הניצחת שגרפיקה זה לא הכל. אם עוד לא ניסיתם, ראו הוזהרתם: פוטנציאל ההתמכרות גבוה.

Wii U
קונסולת המשחק החדשה של נינטנדו נחשבת לאחת הבדיחות של חובבי המשחקים. נינטנדו בנתה קונסולה חלשה, שלא מצליחה להתחרות עם הכח של הפלייסטיישן 4 וה-Xbox One, ומזכירה יותר את כוחן של קונסולות הדור הקודם. וחוץ מזה, יש לה גם שם ממש ממש מטופש, שאפילו לא עזר לנינטנדו לשחזר את ההצלחה המסחרית של הקונסולה הקודמת שלה, ה-Wii ללא ה-U. אך אם לא מתחשבים בגרפיקה מגלים שה-Wii U היא אחת הקונסולות הכי כיפיות והכי עמוסות במשחקים שאפשר לקנות היום: מאריו כבר שם עם שני משחקי פלטפורמה ומשחק מירוצים אחד, ובקרוב יגיעו גם לינק וזלדה, הלוחמים של Super Smash Bros. ועוד הפתעות מבית נינטנדו. החברה היפנית הוותיקה אולי מאכזבת את המשקיעים, אבל אם אתם גיימרים זה לא צריך להפריע לכם ליהנות מכל רגע.

פיניקס רייט
ז'אנר "הספרים האינטראקטיביים" חביב מאוד על הגיימרים היפניים, ובתוך הז'אנרים האלה קורותיו של עורך הדין פיניקס רייט נחשב לאחד הטובים ביותר. הגרפיקה מורכבת בעיקר מציורים של דמויות עושות כל מיני פרצופים - אבל זה לא באמת משנה, כי מה שחשוב כאן זה הסיפור. מי שלא מפחיד אותו לקרוא הרבה טקסט ימצא בסדרת המשחקים האלה סיפורים שמצליחים להצחיק ולרגש עד דמעות. אפשר להוריד את המשחקים לאייפון, או לקנות ל-DS.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Phoenix Wright/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדס: בלי טעם ועם ריח

Destiny
הו, זו היתה נפילה מפוארת: דסטיני היה צריך להיות המשחק החשוב של השנה, עם תקציב מטורף שמוערך בחצי מיליארד דולר ותוכניות להפוך אותו לסדרת משחקים שתלווה אותנו עשור לפחות. אך כשהמשחק יצא לפני כחודש הגיימרים גילו משחק יריות המוני חסר כיוון, שאמנם נראה ממש ממש טוב אבל קצת חסר תוכן. עדיין כיף לשחק ב-Destiny, ומשבוע לשבוע המפתחים של Bungie מוסיפים לי עוד תכנים ומשפרים את הקיימים, אבל עדיין כשמסיימים לשחק בו מרגישים מעט חלולים. אולי הסיקוול יהיה טוב יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Destiny/מערכת וואלה!, צילום מסך

Ryse: Son of Rome
משחק ההשקה הזה של קונסולת ה-Xbox One שבר לרסיסים את הטענה לפיה הקונסולה החדשה של מיקרוסופט חלשה מדי כדי להציג משחקים מרשימים גרפיים. משחק הפעולה ההסטורי הזה נראה פשוט מעולה - ועדיין מדובר באחד המשחקים היפים שאי פעם שיחקתי בהם. אבל מאחורי היופי המסנוור אין כמעט כלום: משחק במשקל נוצה עם מערכת קרב פשוטה וסיפור משעמם. חבל. אם בכל מקרה בא לכם לנסות, המשחק ייצא בקרוב גם למחשב האישי.

ערבה: בלי טעם ובלי ריח

Flappy Bird
לרגע הציפור הקפצנית היתה המשחק הכי חם בחנויות האפליקציות של אייפון ואנדרואיד. לא ברור איך זה קרה, כי פלאפי בירד זה משחק גרוע. ממש ממש גרוע. הוא נראה מכוער, קשה לשלוט בו, רמת האתגר בו בלתי אפשרית - ולמרות זאת הוא הפך ללהיט והכניס ליוצר שלו כמה עשרות אלפי דולרים לכיס. לאחרונה היוצר הזה הוציא משחק נוסף בשם Swing Copters שמצליח לשמור על המסורת העלובה של קודמו. להתרחק.

Superman 64
המשחק הישן של סופרמן לקונסולת הנינטנדו 64 נחשב לאחד המשחקים הגרועים בהסטוריה, כזה שאפילו סופרמן לא יכל להציל. הוא נראה מכוער כבר בסטנדרטים של 1999, ועל אחת כמה וכמה היום. שווה לנסות להשיג ולשחק רק כדי לראות את אחד הכשלונות המפוארים ביותר של תעשיית הגיימינג מאז ומעולם.

E.T
ואם מדברים על כשלונות מפוארים, E.T שיצא לקונסלת האטארי 2600 הוא ללא ספק הגדול שבהם. משחק כל כך גרוע, עד שהוא נחשב לאחת הסיבות העיקריות בגללן אטארי פשטה את הרגל ויצאה מעסקי הקונסולות. משחק כל כך רע, עד שהחברה נאלצה לקבור אלפי עותקים שלו שלא נמכרו באמצע המדבר (לאחרונה מצאו את העותקים האלה בחפירה ארכיאולוגית שנערכה לרגל צילום סרט דוקומנטרי על החברה). אם אתם מקבלים משחק שאתם לא סובלים אתם יכולים להתנחם בעובדה אחת: הוא כנראה טוב עשרות מונים על איטי.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully