וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-100 אלף תמונות וסרטונים דלפו מסנאפצ'אט

TECH

11.10.2014 / 20:39

משתמשי סנאפצ'אט היו בטוחים שהתמונות שלהם נמחקות באפליקציה באופן אוטומטי - אולם ההדלפה הגדולה בסופ"ש האחרון גילתה שהתמונות למעשה נאספו ונשמרו על ידי האקרים - ביניהם גם סרטוני סקס של קטינים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האקרים השיגו מעל 100 אלף תמונות בפריצה לאפליקציית התמונות סנאפצ'ט - כך דיווח אתר הביזנס אינסיידר. התמונות נאספו במשך שנים, ופרטי בעלי התמונות נחשפו ברשת ביום חמישי האחרון. סנאפצ'ט היא אפליקציה שמתגאה בכך שהיא דיסקרטית במיוחד - כל תמונה שמועברת דרכה נמחקת בתוך זמן קצר. עכשיו מתברר, ככל הנראה, שהתמונות שהיו אמורות להימחק נאספו על ידי האקרים במשך כל הזמן הזה.

ספריית התמונות פורסמה בפורום של האתר 4CHAN, שאחראי גם להדלפת תמונות העירום של כוכבות ג'ניפר לורנס וקייט אפטון בפרשיית הפריצה הקודמת. התמונות עצמן לא נחשפו באתר - רק מידע על המשתמשים, שנועד לדברי המדליפים לבנות מאגר דרכו אפשר יהיה למצוא את התמונות.

בגלל האופי של האפליקציה - העברת תמונות וסרטונים שנמחקים אוטומטית - היא שימשה לא מעט להעברת תמונות וסרטוני סקס של בני נוער ("סקסטינג"). לדברי הביזנס אינסיידר, אחוז גבוה מהתמונות שהודלפו אכן מכילות פורנוגרפיה של קטינים.

על פי החשד, הפריצה נעשתה באמצעות אפליקציית Snapsave שאיפשרה למשתמשים לשמור חלק מהתמונות שנשלחו. מפתח האפליקציה הכחיש שיש לה קשר לפריצה. אתר הביזנס אינסיידר העלה את האפשרות שהפריצה נעשתה דרך האתר SnapSaved.com שמאפשר לשמור את התמונות שנשלחות באפליקציה, והוסר לאחרונה מהרשת.

מסנאפצ'ט אישרו את הדליפה, אך הדגישו שהפריצה לא נעשתה דרך שרתי האפליקציה, אלא דרך צד שלישי (דוגמת SnapSaved.com או אפליקציות אחרות ששומרות תמונות מסנאפצ'ט). לדברי אנשי סנאפצ'ט, אפליקציות צד שלישי כאלה הן נגד מדיניות החברה, והם פועלים להסירן מחנויות האפליקציות.

  • עוד באותו נושא:
  • סנאפצ'ט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully