וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על חייה של מבקרת משחקים

ויכוח על מקומה של האישה כמבקרת ויוצרת משחקים מרעיד את עולם הגיימרים והוביל לאיומים ברצח, ושחקנית חדשה נכנסת למגרש קסדות המציאות המדומה. חדשות הטק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
VR ONE/מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם רוצים מציאות מדומה. לאחר האוקולוס והגלקסי VR GEAR של סמסונג ופרויקט מורפסיו של סוני, עוד שחקן מנסה את מזלו בשוק המציאות המדומה: קארל זייס. למי שהשם נשמע מוכר, מדובר ביצרן שעובד כבר המון שנים עם חברת נוקיה על האופטיקה במצלמות שלה. כעת נראה שחברת זייס מתכננת להילחם בסמסונג במגרש חדש לחלוטין: לפי האתר Engadget, היא עומדת להוציא לשוק משקפיים שדומות ל-Gear VR של סמסונג, עם דרישות חומרה פחות נוקשות.

אם עבור שימוש במשקפיים של סמסונג חייבים לרכוש את הגלקסי נוט 4 כדי שיעבדו, הרי שחברת האופטיקה מאפשרת פעולה עם מכשירים שגודל המסך שלהם הוא בין 4.7 עד 5.2 אינץ'. זה אומר שמכשירים כמו האייפון 6 והגלקסי 5 יתמכו במשקפיים החדשות. לא נמסר מידע נוסף לגבי זמן הסוללה של המשקפיים, אך באתר הרשמי ניתן להזמין אותם במחיר של 99$ והצפי הוא שהם יגיעו שנה הבאה. ה"מגירה" שבתוכה מרכיבים את המכשירים תעלה 10 דולרים נוספים. כלומר, אם נרצה להשתמש גם באייפון 6 וגם בגלקסי 5, נצטרך לקנות לכל אחד מן המכשירים מגירה מותאמת לגודל המסך שלו. באופן לא מפתיע - אלו המגירות היחידות שכרגע מוצעות למכירה באתר.

באתר נמסר גם שהמשקפיים יכילו שתי אפליקציות יעודיות שיאפשרו לצפות בסרטים, תמונות, street view של גוגל ועוד. בניגוד לסמסונג ,כרגע אין מידע אם המשקפים יתמכו גם במשחקים חדשים.

מומלץ מאד לקרוא את ההתרשמות שלנו מבדיקת פרויקט מורפיוס מול קסדת האוקולוס

המציאות הלא נעימה ולא מדומה של נשים מפתחות משחקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונה מתוך depression quest משחקה של זואי קווין/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיל פיש, הוא יוצר משחקים שידוע לא רק בעקבות היצירות שלו (FEZ המופתי) אלא גם בנטייה שלו להיכנס לריבים ברשת ובהיותו דמות שנויה במחלוקת בעולם הגיימינג. לאחרונה דווח שחשבון המייל שלו נפרץ וכל פרטיו האישיים, כולל סיסמאות לשירותים בנקאיים כמו PayPal פורסמו ברשת. בנוסף, אתר של אולפן המשחקים שלו, פוליטרון, נפרץ והושחת. הפירצה אירעה כיוון שהביע תמיכה, בין היתר, במפתחת המשחקים זואי קווין. זה הוביל למחנות שונים והכפשות בין הצדדים וכדאי לקרוא עוד על הסיפור כאן. כעת הסיפור מתפתח לכדי פרשה של ממש, שכבר זכתה לכינוי: Gamergate.

במרכז הפרשה עומדת סתימת פיות של נשים מפתחות משחקים ונשים מבקרות במדיה. לאחר שגם חשבונה של זואי קווין נפרץ, ביום שבת האחרון מפתחת משחקים נוספת הפכה קורבן לפרשה החדשה. המפתחת בריאנה וו שפיתחה את המשחק Revolution 60 (במרכזו שלוש נשים נאות וחזקות המנסות לחשוף פרשת שחיתות) רשמה בטוויטר שלה שהיא תומכת בנשים המפתחות והנשים שבמדיה ואף "העיזה" לפרסם ציוצים של ממים מצחיקים שצוחקים בין היתר על Gamerate. לא עבר זמן רב וחשבון טוויטר פיקטיבי התחיל להטריד אותה ולאיים עליה בצורה אלימה. לא עבר זמן מה ופרטיה האישיים כמו מקום מגוריה פורסמו לעיני כל. וו נאלצה להזמין את המשטרה ולעזוב את ביתה בעקבות האיומים האלימים. החשבון הפיקטיבי נחסם נכון לעכשיו, מדווח האתר Venturbeat.

בכך הופכת וו לאישה שלישית שנופלת קורבן החודש למתקפה דומה. לאחר זואי, גם חשבון הטוויטר של המפתחת אניטה סארקיסיאן הותקף באותה הדרך ואף איימו ברצח על הוריה, לאחר שהיא פירסמה סרטון תומך בנשים באתר
feministfrequency.

נכון לעכשיו, זה לא נראה כמו פרשה שהולכת להסתיים בקרוב, וכיוון שההאקרים האחראים לפריצות מתחבאים מאחורי חומות של הגנה כמו שרתים פיקטיביים וחסימות נוספות קשה לאתר מי מאחורי כל התקפה. המצב נכון להיום מתאר מצב מאוד עגום שבו השחקנים רוצים שיקחו את המשחקים ברצינות, אך אם מישהו, בייחוד אישה, מביע ביקורת על איך נשים משתלבות בתעשייה ואיך הם מיוצגות בתוך המשחקים הן צריכים לשתוק ולהעלם מן התודעה שכן הם פוגעים ב"חופש הביטוי. תכסיס שמשתמשים בו הגורמים הראשיים בפרשה כדי לשלהב את ההמון ולצרף עליהם עוד תומכים ב"מאבק הצודק".

כאשר רוצים שיכירו בתחום מסוים, כמו תחום המשחקים, באופן רציני צריך לדעת גם לקבל ביקורת. את זה הגיימרים הפנאטים שכפי הנראה אחראים למתקפות לא מוכנים לשמוע ורוצים רק שיתנו להם רק לשחק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully