וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תבדילו בין מכשיר אמיתי למזויף?

TECH

18.10.2014 / 22:28

השוק תמיד מוצף במכשירים סלולריים מוברחים ומזויפים, ולא תמיד קל לעלות על הזיוף. מה כדאי לבדוק כשקונים מכשיר חדש? רשת המעבדות "סלדון" ורשת חנויות הסלולר Mobileland תורמות כמה טיפים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בכמה קניתם את המכשיר?

"אין ארוחות חינם". במידה והמחיר נמוך משמעותית מהמחירים בשוק, סביר להניח כי מדובר בזיוף או במוצר שעבר חידוש. מומלץ לעשות סקר שוק לגבי מחירי הסמארטפונים בכדי לדעת מה הממוצע בשוק.

האם צבע המכשיר על האריזה תואם למכשיר שבתוכה?

אם על האריזה מופיע סמארטפון לבן ובתוך האריזה אתם מוצאים סמארטפון כחול, למשל, זה אמור להעלות אצלכם חשד. בדרך כלל צבע המכשיר על האריזה אמור להיות תואם לצבע המכשיר שבתוכה, אבל כאשר מדובר במכשירים מזויפים לעתים הם לא מדייקים בצבע.

השוו עם המכשיר המקורי שמוצג באתר היצרן / היבואן הרשמי

מומלץ לבדוק כיצד המכשיר אמור להיראות על פי אתר היצרן, מאחר ויש זיופים פחות מוצלחים שניתן לזהותם באופן מיידי. במקרים קיצוניים אפשר לזהות שינויים בולטים לעין כמו לוגו יצרן משובש או שאינו מופיע כלל, מכשיר שצורתו אינה דומה למכשיר המקורי (ישנם מכשירים מזויפים שאינם מעוגלים בצורתם כמו הדגם המקורי), היעדר של מצלמה קדמית ועוד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בדקו את תעודת הזהות של המכשיר ( IMEI)

מדובר במספר סידורי שמונפק למכשיר כבר בזמן הייצור שלו. בכל קנייה יש לוודא שהמספר מופיע בשלושה מקומות, ושהוא מופיע בצורה זהה בשלושתם:

1. גב המכשיר או מתחת לסוללה (באייפון המספר נמצא בגב המכשיר).
2. מדבקה על האריזה.
3. כחלק מגרסת המכשיר – ניתן לדעת מהו ה IMEI על ידי לחיצה על הקוד #06#* (כוכבית- סולמית – אפס – שש- סולמית) שחושף את המספר על הצג.

האם זה הדגם העדכני ביותר?

כיום כל מכשיר יוצא במספר גרסאות. חשוב לדעת באיזו גרסה מדובר על מנת להימנע מקניית מכשיר מדגם פחות מתקדם. לעתים היצרן משיק מספר דגמי חומרה, למשל I9500 שזה S4 של סמסונג. לא מדובר בזיוף אמנם, אבל חשוב לוודא שלא מוכרים לנו מכשיר דומה בדגם פחות מתקדם. על מנת לוודא שמדובר בדגם אותו ביקשנו, וכדי לוודא שאנו קונים את המכשיר מהדגם הטוב ביותר, ניתן לבדוק את תקינות החומרה ואת אמינות המוכר על ידי התקנה של אפליקציה ייעודית לכך אשר קוראת את נתוני החומרה של המכשיר ומציגה אותם על גבי צג המכשיר.

ודאו שהסוללה מקורית

כדי להיות בטוחים שמדובר בסוללה מקורית, יש לוודא ששם היצרן מופיע עליה יחד עם חותמת CE (שמשמעותה עמידה בדרישות בטיחות בינלאומיות) המוטבעת על גבי הסוללה והמטען.

ודאו שהמטען מקורי

כדי לוודא שמדובר במטען מקורי, חשוב לשים לב שהספק הטעינה עומד על 2.4 אמפר. אמנם לא ניתן לבדוק הספקי טעינה במעמד הקנייה, אבל במידה ובהמשך נמדוד הספקי טעינה ונגלה שההספק גבוה או נמוך מ- 2.4, הדבר צריך להדליק אצלנו נורה אדומה .

בדקו שהתדרים מתאימים

יש לשים לב לתדרים הרשומים על גבי האריזה ולוודא כי הם תואמים לתדרים הנתמכים בארץ. חשוב לציין שגם אם התדרים אינם נתמכים אין זה אומר שבהכרח מדובר בזיוף, אך זהו עוד סימן התראה פוטנציאלי.

השוו בין רמות הקרינה

ניתן לבצע השוואות קרינה בין המכשירים ( מקורי ומזויף), לשם כך ועל מנת שיהיה אמין מומלץ להיעזר במעבדה חיצונית המתמחה בבדיקות קרינה.

הנה דוגמא להבדלים בין מכשירים מזויפים למקוריים של i9100" (galaxy s2).

הבדלים מזעריים בפלט של התצוגה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיתוב על גבי הגב של המכלול ובו האותיות "aaa" מעיד על האיכות הכי גבוהה, וכיתוב אחר כמו "baa" מעיד על איכות נמוכה יותר:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיתוב על הפלט של מסך המגע עצמו, בו רשום הדגם של המכשיר, מעיד על מכלול מקורי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטיפים באדיבות סלדון, רשת המעבדות לתיקון סלולר הגדולה בישראל ורשת חנויות הסלולר Mobileland.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully