וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הציגה את הטאבלטים החדשים שלה

TECH

16.10.2014 / 19:04

בלי הרבה הפתעות: אפל השיקה את האייפד אייר 2, טאבלט הדגל של החברה והדק בעולם ומחשב iMac חדש עם תצוגת 5K

אייפד אייר 2. GettyImages
אייפד אייר 2/GettyImages

יום אחרי השקת הטאבלט המתחרה של גוגל, הנקסוס 9 וחודש אחרי יציאת האייפונים החדשים, טים קוק שוב עולה לבמה מחוייך ומרוצה. ויש לו סיבה לחייך: האייפון שבר את כל השיאים האפשריים מאז השקתו. כעת תורה של אפל להוציא טאבלט, ולהראות שהאייפד והאייפד מיני עדיין רלוונטים. אפל גם משחררת היום רשמית את גרסת יוסמטי למחשבי ה-OSX, ומוציאה iMac עם מסך של 27 אינץ' ברזולוציה הגבוהה ביותר בעולם.

20:00
לאחר הקרנה של סרטון הפתיחה, המציג את עובדי אפל סופרים לאחור להשקה של האייפון בספטמבר, קוק עולה לבמה ב-Town Hall Auditorium בקמפוס של אפל. הוא פותח בדיבור נלהב על ההצלחה של אייפון 6 ואייפון 6 פלוס בשוק - על רקע מחיאות כפיים מהקהל. קוק מדגיש גם את העובדה שהמכשיר יגיע בקרוב ל-32 מדינות, ושהשקת האייפונים בסין תתקיים בעוד כמה שעות בלבד, כשגם שם ההזמנות המוקדמות שברו את השיא.

20:05
קוק עובר לדבר על תמיכת החברות ב-Apple Pay, שירות הארנק הדיגיטלי של אפל, ועל חתימה מול 500 בנקים חדשים מאז ההשקה בשירות התשלומים החדשים. השקת השירות, מכריז קוק, תהיה ביום שני הקרוב. "המסע מתחיל, ואנחנו לא יכולים לחכות", אומר קוק.

בהמשך לסקירת ההשקות מהחודש הקודם, קוק מזכיר את ה-Apple Watch, שצפוי לצאת בתחילת 2015, ועל שילובו של המכשיר בקרב אנשים שמבינים באופנה - הוא מתגאה שהשעון הופיע על שער "ווג" בסין, והתבדח שהם מבינים באופנה אפילו יותר ממנו. קוק מכריז על שחרור ערכת מפתחים לשעון בחודש הבא.

השקת אפל. GettyImages
השקת אפל/GettyImages

20:10
"זה קו המוצרים הכי חזק שלנו עד עכשיו", מסכם קוק, "וזאת הודות למערכת ההפעלה הכי מתקדמת - iOS8 ו-OSX יוסמיטי". כדי להרחיב על מערכת ההפעלה, הוא מזמין לבמה את קרייג פדריקי, סמנכ"ל הנדסת תוכנה.

20:15
פדריקי מספר על ההשקה של iOS8: כ-48% מהמשתמשים כבר עדכנו לגרסה החדשה, לדבריו, וכל השאר עדכנו ל-7. כ-94% מהמשתמשים עדכנו לגרסה החדשה או הכמעט חדשה, לעומת אנדרואיד, שם יותר מחצי מהמשתמשים רצים על Jellybean - מערכת בת שנתיים. הוא מזכיר כמה מהפיצ'רים של גרסה 8 - כמו אפשרות לשיתוף ה- Apple ID בין מספר בני משפחה כך שהבן לא יקנה יותר אפליקציות בטעות, ווידג'טים ומקלדות (כמו Swift Keyboard), והוא צוחק ואומר שאפשר אפילו למצוא מקלדת בשפת הקלינגון בחנות.

פדריקי מזכיר את Healthkit - השירות החדש של אפל שמאפשר שימוש של מידע מאפליקציות צד שלישי לתוך אפליקציות Health הראשית של אפל. אפשר גם להשתמש בחיישן תביעת האצבע כדי לאשר כניסה לאפליקציות צד שלישי, מה שלא היה אפשר ב-7; את Metal - שמאפשרת לשחק משחקים עם גרפיקה כמו של הקונסוליות ממש על הסמארטפון או הטאבלט, כמו משחקי מירוצים, מלחמה ועוד.

קרייג פדריקי סמנכ"ל הנדסת תוכנה אפל. GettyImages
קרייג פדריקי סמנכ"ל הנדסת תוכנה אפל/GettyImages

20:25
פדריקי סוקר את ההשקה של מערכת ההפעלה יוסמיטי, ששנחשפה למכשירי המק ביוני האחרון. הוא מדבר על האפליקציות בילט אין, על השיפור ב-UI, על העיצוב המוצלח, על מראה הטאבים של הספארי ועוד. עוד הוא מתאר את המהירות של ספארי כ"פי 6 מהירה יותר מדפדפנים אחרים". לעומת המתחרים, גם חיי הסוללה לדבריו הם שעתיים יותר בגלישה, ושלוש שעות יותר בסטרימינג של נטפליקס. הוא מזכיר גם את העיצוב החדש של יוסמיטי, שמאפשר גישה מהירה לתמונות ושיתוף מיקום נוח יותר.

20:35
פדריקי עובר לדבר על הענן, ה-iCloud. זה הבסיס של כל המערכת, הוא מסביר, הכול מסתנכרן עם הכול, וקשה לדמיין איך היינו מסתדרים בלעדיו. פדריקי מספר על continuity - הפיצ'ר החדש שהגיע ל- iOS 8, שמאפשר לקבל שיחה מהאייפד, וגם מהמק (ביוסמטי).

עוד פיצ'ר הוא ה"מועדפים": פדריקי שומר תמונה ב"מועדפים" באייפון - והיא מופיעה ישר באייפד. במסגרת ההתבדחות שלו בנושא מעטה הסודיות סביב חברת אפל, הוא מציג תמונה של ה"חללית" של אפל (בניית הקמפוס החדש) ומבצע שיחה לקומיקאי סטיבן קולבר, שאפל מינו כביכול בתור "ראש הסודיות של אפל". השיחה/מערכון עם קולבר מציגה גם את בדיקת האוטינטיקציה, שמאבחנת אם זהו אכן קרייג פדריקי, והשיחה ומתבצעת ללא הפרעה מהמק של פדריקי לקולבר. המצגת של פדריקי ממשיכה מהשיחה עם קולבר באייפד לשליטה במצגת והפעלת וידאו דרך השעון של אפל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

20:40
טים קוק חוזר לבמה - הגיע תורם של האייפדים. הוא מספר על החומרה השונה של האייפד ועל המצלמה המתוחכמת: "הטכנולוגיה ממש עמוסה בתוך האייפד", הוא אומר, ומוסיף שככל שאפל מוסיפה אופציות חומרה לאייפד, המפתחים מצליחים לעשות שימוש בחומרות החדשות בכל מיני דרכים מעניינות. קוק מספר שהם מכרו 225 מיליון אייפדים מאז יציאת האייפד הראשון ב-2010, שבהשוואה לכל שאר המתחרות - אייסר, דל, HP, ולנובו, -האייפד מכר יותר מכל אחת מהן. חשוב להדגיש שקוק משווה טאבלטים למחשבים ניידים ולא טאבלטים לטאבלטים, וזה אומר שהוא רואה את האייפד בתור מתחרה של ליין המחשבים והנוטבוקים - והולך מעבר לשוק הטאבלטים הרגיל.

קוק מזכיר ששביעות הרצון מהאייפד היא 100%, ובאפ-סטור יש 675 אלף אפליקציות שתומכות באופן מלא באייפד. "זה הטאבלט הטוב ביותר שניתן לקנות" , מצטט קוק את אתר TheVerge. לדבריו, האייפד אייר לא היה מצליח כל כך אלמלא העיצוב שלו, והעובדה שהיה דק יותר מעיפרון. כעת האייפד אייר 2 יהיה דק אפילו עוד יותר.

קרייג פדריקי סמנכ"ל הנדסת תוכנה אפל. GettyImages
קרייג פדריקי סמנכ"ל הנדסת תוכנה אפל/GettyImages

20:45
קוק מזמין לבמה את פיל שילר, סמנכ"ל שיווק עולמי של אפל, לספר על האייפד אייר החדש. גם הוא מדגיש את העובי של המכשיר - הטאבלט הדק בעולם. עוביו של האייפד החדש הוא רק 6.1 מ"מ, שהוא 18% דק יותר מהאייפד הקודם. בנוסף, לאייפד אייר החדש יש ציפוי אנטי-סינוור שמאפשר לראות יותר טוב את המסך בשמש. השבב הוא ה- A8X, ושילר מספר שמדובר בארכיטקטורה מיוחדת שהותאמה במיוחד לאייפד: פי 3 יותר טרנזיסטורים, ושיפור של פי 18 בכוח עובד ופי 180 בכוח הגרפי לעומת האייפד הראשון, מה שמתאפשר באמצעות Metal, מזכיר שילר.

פל שילר, סמנכ"ל שיווק אפל. GettyImages
פל שילר, סמנכ"ל שיווק אפל/GettyImages

20:55
מעכשיו המפתחים יוכלו ליהנות מגרפיקה של מחשבי דסקסטופ, אומר שילר. למעבד יש גם את שבב ה-M8, שמאפשר חלוקה יותר טובה בין הסנסורים של חיישן התאוצה והג'ירוסקופ. עכשיו מתאפשרת קיומן של אפליקציות שבכלל לא היו קיימות לפני כן, כמו אפליקציה שמאפשר לעזור לשחקנים עם החבטה שלהם בבייסבול, בזכות המצלמה המתוחכמת.

המצלמה מגיעה עם 8 מגה-פיקסל בגדול 1.2 מיקרון פיקסלים עם צמצם של 2.4 ואפשרות של צילום בFHD, פיצ'רים חדשים ראשונים לאייפד הם צילום בהילוך איטי ו-Time-Lapse צילום בחשיפה לזמן ארוך. גם המצלמה הקדמית שופרה כדי גם לעזור ליכולות צילום ה-FaceTime, עם אפשרות לכניסה של 81% יותר אור. ואותו צמצם וחיישן חדש, כעת אפשר גם לצלם HDR וידיאו, וצילום Burst כדי לצלם הרבה סלפים איכותיים. לאייפד גם קישוריות חדשה יותר עם יותר תמיכה ברשתות LTE, במהירויות של עד 150 מגה-בייט, שיפור הווייפיי עם תמיכה ב-802.11 AC, וכמו שכבר דווח - אפשרות Touch-ID , אותו חיישן טביעות האצבע שמגיע עם האייפון ואפשרות לשלם עם Apple pay. אין אזכור לNFC, בגרסה 8.1 שאיתה מגיע האייפד החדש. כדי להדגים את היכולות של המצלמות, הדוגמו שתי תוכנות לעריכת תמונות באיכות גבוה (4K) וקטע וידאו המציג ביצועים מהירים ושיפורים בתוכנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

21:00
ומה לגבי המחירים? האייפד אייר 2 יתחיל ב-499 דולר ל-16 ג'יגה בייט, ו-599 דולר ל-64 ג'יגה. אייפד מיני 2 ואייפד אייר יימכרו מעתה ב-100 דולר פחות. כל הפיצ'רים של האייפד אייר 2 יהיו זמינים גם באייפד מיני 3, שיעלה 399 דולר.

האייפד מיני 3 יכיל מסך 7.9 אינץ' רטינה, מצלמה אחורית של 5 מגה-פיקסל, צילום בFHD ומצלמה קדמית משופרת. כמו באייר 2, גם לאייפד מיני 3 נוסף שיפור בקישוריות וכמובן חיישן טביעת האצבע, פיצ'ר נוסף ששילר מרפרף עליו במהירות הוא שלאייפד מיני 3 יהיה את המעבד של הדור הקודם ה-A7, ולא את ה-A8X החדיש שיש לאייפד אייר, החלטה די מוזרה. שילר לא מתעכב יותר מדי על האייפד מיני 3 - נראה שהוא מוזכר בחטף במצגת, כאילו כדי לצאת ידי חובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פיל שילר מציג את דגמי האייפד איר 2 ואייפד מיני 3. GettyImages
פיל שילר מציג את דגמי האייפד איר 2 ואייפד מיני 3/GettyImages

21:05
הגיע תורם של המקים. שילר מצטט את הוול סטריט ג'ורנל - "המקבוק אייר הוא הלפטופ הטוב ביותר שיוצר". הוא מסביר שבעוד תעשיית המחשבים הציגה גידול שלילי, אפל מציגה גידול של 18%.

כעת שילר מציג את ה- iMac החדש, עם רזולוציה מרשימה של 5210 2880X, בגודל 27 אינץ' - אפל קוראת לזה רזולוציה של 5K, שהיא פי 7 מטלוויזיות ה-FHD שלנו. יש לה אפילו כ-67% יותר פיקסלים מרזולוציית 4K, לדברי שילר. עוביו של ה-iMac החדש הוא רק 5 מ"מ, והוא צורך 30% פחות אנרגיה מקודמיו.

המק החדש יפעל על מעבד אינטל של 3.5 GHZ עם אפשרות לשדרוג עד 4 GHZ. המעבד הגרפי הוא של AMD מדגם R9 M290X הגרפיקה מציגה שיפור ניכר, כ-3.5 טרט-פלופים לעומת 2.4 טרה-פלפוים בדגם הקודם. שימוש ב-Fusion Drive, האופציה לשפר את יכולות זיכרון הפנימי של המחשב שדרוג ל- Thunderbolt 2.

וכמה עולה המק החדש? שילר מדבר על הסטנדרט של מחירי מסכי 4K, שלרוב נעים סביב 3,000$ - ומכריז שהמק החדש בתצוגת 5K יעלה 2,499$, והוא מוכן למשלוח החל מהיום.

שילר מסביר שהגיע הזמן לשדרוג חומרה שהרבה זמן לא זכתה לשדרוג -המק מיני. הוא יציג מעבד דור 4 של אינטל, עם טכנולוגיה גרפית מסוג איריס עם חומרת ה- HD Graphics 5000, זיכרון מבוסס PCIe עם קישוריות 802.11 ac לויפי, שתי יציאות Thunderbolt 2, עם צריכת האנרגיה הנמוכה ביותר לדסק טופ. המק מיני החדש יתחיל להימכר בסכום של 499$.

מחשב iMac החדש של אפל. אפל, אתר רשמי
מחשב iMac החדש של אפל/אתר רשמי, אפל

21:15
קוק חוזר לבמה וצוהל: "אז מה אתם חושבים?". לסיכום האירוע, הוא מדגיש שוב את "קו המוצרים החזק ביותר שאפל יצרה", ואת החשיבות של כל אחד מהמוצרים בחיי היום-יום שלנו. "זה החזון שלנו לטכנולוגיה אישית" , הוא אומר ומודה לצוותים של החברה על העבודה הקשה. לסיום, הוא מזמין את הנוכחים לבדוק את התצוגה במסך החדש, והאירוע מסתיים.

בשונה מאירוע השקת האייפונים בספטמבר, ההכרזה הערב התאפיינה באווירה יותר נינוחה. כאילו החלק הקשה של השנה כבר מאחוריהם, כשאין לחץ גדול לחדש והאייפונים נמכרים היטב, ועכשיו ניתן לקצור את הפירות וליהנות מהביקורות.

לאורך כל הערב שולבו ביקורות מהללות של האייפונים, האייפדים והמקים מגופי תקשורת שונים. בשונה משוק הסמארטפונים, נדמה שהמובילות של האייפד בשוק הטאבלטים פחות ניתנת לערעור, והמוצר אכן נראה מצויין. האייפד מיני לא זכה לסגמנט משלו, וחלק מהחידושים של מערכות ההפעלה כבר דוברו בחודש שעבר. החידוש הרציני הוא בעצם של ה-iMac , שהגיע עם הרזולוציה הגבוהה בעולם למחשבי All in One.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully