וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה בפייסבוק: אמילי עמרוסי נגד "חדר המצב"

20.10.2014 / 12:21

המאמר שכתבה עמרוסי על העוני בישראל, בו טענה ש"אין רעבים" וייחסה את העוני לבעיות של תפקוד הורי, הצית תגובות זועמות בעמוד הפייסבוק החברתי "חדר המצב" - ומשם זה התגלגל להטחת האשמות הדדיות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמרוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקציר הפרקים הקודמים: לפני שבוע וחצי פרסמה אמילי עמרוסי מאמר ב"ישראל היום" תחת הכותרת "משחקי הרעב", ובו תיארה כיצד התקשורת למעשה מנפחת ומעוותת את נתוני העוני. במאמר, הביאה עמרוסי את דבריו של עורך הדין גיל?עד חריש, מייסד עמותת "לשובע", המכנה את השיחה על הרעב בישראל כ"גימיק שקרי, גניבת דעת קהל לטובת מטרות פוליטיות וסקטוריאליות". הוא הסביר כי אלה המכונים "רעבים" הם בדרך כלל כאלה שמבזבזים את כספם על סמים ושתייה, וכאלה שאינם מתכננים נכון את ההוצאות שלהם. עמרוסי שייכה במאמר את מניפולציית העוני לבעלי אינטרסים מהשמאל, שמשתמשים בה לדבריה כדי לנגח את המדינה ולהוציא לה שם רע.

בתגובה למאמר, פרסם עמוד הפייסבוק החברתי "צדק חברתי - חדר המצב" פוסט של ריקי כהן בנלולו שיוצאת בשצף נגד עמרוסי וחריש. "נרקומנים - כך מתארים את העניים אמילי עמרוסי ועו"ד חריש מנכ"ל עמותת לשובע בכתבתה בישראל היום", נפתח הפוסט. תחת תמונה ובה מופיעה עמרוסי כשהיא מאושרת ומנפנפת בזרועותיה, עם הכיתוב "תודה לאל שאין רעב בעולם", מאשימה בנלולו את עמרוסי בחזרה בניצול פוליטי של הנושא. "היא עושה שימוש ציני בעניים כדי לנגח ניגוח פוליטי את ארגוני השמאל", טוענת בנלולו. היא כותבת על 1.8 מיליון אזרחים החיים מתחת לקו העוני ואינם יכולים לשלם עבור הסעה לבית הספר לילדיהם, "ולא, לא בגלל שהם קנו מנת סם רגע לפני כן, אלא בגלל ששילמו שכירות ותשלומים שוטפים שנגסו משכרם נתח עבה של 71%".

בהמשך מתייחסת בנלולו לעובדה שעמרוסי מתגוררת בהתנחלות, ומטיחה בה "לא כולנו גרים בשטחים ונהנים מהטבות והנחות מפליגות בתחום הדיור".

תגובות הגולשים לפוסט של "חדר המצב" כינו את עמרוסי "חלאה", "חתיכת זבל", "מפגרת", "בהמה" ועוד. עמרוסי לא נשארה חייבת, ופרסמה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט תגובה לפוסט התגובה. בפוסט היא הציגה צילומי מסך של חלק מהתגובות האלימות שקיבלה, והאשימה את הפוסט של "חדר המצב" בהסתה נגדה. "'חדר המצב' הוא גוף אנרכיסטי (ושמאל אנטי ציוני אבל זה לא קשור), שהיה בין הגופים שמומנו ביד רחבה כדי להרתיח את ישראל במחאה החברתית 2011", כתבה, "מטרתם: להרוס את החברה הישראלית".

עמרוסי התייחסה גם להאשמת ההתנחלויות באטימות של עשירים וכינתה זאת "שקר" המבוסס על קריקטורות אנטישמיות, וסיימה ב" אני מזמינה אותם לבחון את הוראות הקבע שיש לי – מזה שנים, גם כשהייתי סטודנטית ענייה - של תרומה חודשית קבועה לעמותות חברתיות (...) מה שאני לא בטוחה שהחארות הקטנים האלה עושים מברלין".

אבל גם ב"חדר המצב" הזדרזו ולכתוב פוסט תגובה לפוסט התגובה לפוסט התגובה: "אמילי עמרוסי לא הגיבה לתוכן הפוסט שלנו, אלא העדיפה להיכנס למלחמה של שמאל וימין", כתבו, "הפוסט שלנו עסק במצב העוני והרעבים בישראל והוא חוצה גבולות, מגזרים ועמדות פוליטיות (...) במיתוג העוני והרעב כשיח של השמאל, מתעלמת עמרוסי מבעיית העוני, ומנסה להסתירה מתחת לשטיח". הפוסט הדגיש כי נתוני העוני שהביא בפוסט הקודם לקוחים מתוך דוח מבקר המדינה ומתוך דוח המוסד לביטוח לאומי, "שניהם גופים ממשלתיים ולא ממש 'ארגוני שמאל'".

האם זהו סוף המערכה, או שנכון לנו עוד פוסט מצד עמרוסי בנושא? נחיה ונראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully