וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד "אחת מתוך אחת" יוצר מאגר של אנסים

22.10.2014 / 12:00

עמוד הפייסבוק "אחת מתוך אחת" פתח פרויקט הצלבת שמות אנסים: נשים ימסרו פרטים על התוקף שלהן, הפרטים יישמרו על קובץ חסוי, ובמקרה של הצלבת מידע - יוכלו הקרבנות להגיש תלונה יחד

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עמוד הפייסבוק "אחת מתוך אחת" שיתף בשנה האחרונה אלפי עדויות של נשים על אלימות מינית שחוו, במטרה להציף את המודעות לנושא ולהצהיר: זה קורה לכולנו. עכשיו מנהלות העמוד לוקחות את הפעילות צעד אחד קדימה - כדי לעזור לקרבנות להתאגד ולהתלונן נגד התוקפים שלהן.

"פרויקט הצלבת שמות אנסים ופוגעים מינית" שעלה אתמול (ג') לעמוד מזמין נשים שנפגעו מינית לשלוח מידע על התוקף שלהן - והעמוד יצליב את המידע כדי לגלות אם יש מספר קורבנות של אותו תוקף. כך יוכלו הנשים להחליט אם ברצונן להגיש יחד תלונה נגד התוקף.

מנהלות העמוד, שלומית הברון וגל שרגיל, מדגישות כי המטרה היא לא להפגיש או לחבר בין הקרבנות - שכן זה ייחשב כתיאום עדויות במקרה שיחליטו להגיש תלונה. המטרה היא ליידע אותן אם יש עוד קול, עוד קרבן בפרשה הזאת, מה שעשוי לסייע להן במקרה שירצו להתלונן במשטרה. "כיום 75 אחוזים מהתיקים של אלימות מינית נסגרים בגלל חוסר ראיות", אומרת שלומית הברון בשיחה עם וואלה!טק, "וזה מפני שבתיקים כאלה זה בדרך כלל מילה שלה נגד מילה שלו. אבל אם זה יהיה מילה של שתי נשים שנפגעו - יש סיכוי יותר גבוה שהתיק לא ייסגר".

הברון ושרגיל כבר החלו לעבוד על קובץ חסוי ומוצפן שירכז את כל המידע שמגיע אליהן. כרגע הן עדיין בשלב המיפוי - לדברי הברון, הן קיבלו כבר עשרות מיילים והן מטפלות בכל אחד בזהירות. ברגע שתהיה הצלבה בין הפרטים, הן יפנו בנפרד לכל אחת מהשולחות ויידעו אותן שיש עוד מישהי במצב שלהן - והאם היא מעוניינית להעיד או לא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"כשנשים מספרות לנו על תקיפה שעברו, הן כמעט תמיד מביעות חשש שלא יאמינו להן", אומרת הברון, "ובצדק, כי החברה שלנו תמיד אומרת להן שהן שקרניות, נצלניות, מניפולטיביות או פשוט לא הבינו נכון את הסיטואציה ושהוא לא התכוון. כך שהרבה מהן מרגישות אשמות, וחוששות ללכת למשטרה. וכשהן כבר הולכות, המשטרה משחזרת את הפגיעה של החברה: גם השוטרים לא מאמינים להן, שואלים מה לבשת, למה הלכת אליו. אם היא תדע שיש נשים נוספות, זה יכול לחזק אותה".
איך זה עובד, הצלבת השמות? נשמע קצת כמו עבודה בלשית. לחבר פרטים, להצליב חלקי מידע.
"ממש לא, וגם לא צריך. הנשים כותבות לנו את שמות התוקפים, את הגיל שלהם, את המראה החיצוני. הרי נשים בדרך כלל מותקפות על ידי מישהו שהן מכירות. הבוקר למשל קיבלתי עדות על רופא - קיבלנו את השם שלו, את שם בית החולים שבו הוא עובד. זאת מדינה קטנה".
ואתן לא עושות משהו עם המידע בעצמכן? רק מחכות שמישהי נוספת תפנה עם שם שכבר מופיע במאגר?
"המאגר חסוי ומוצפן בתוכנת הצפנה, ואנחנו לא עושות איתו שום שימוש ביוזמתנו - לא מתלוננות, לא חוקרות, לא מנסות למצוא אף אחד. אני לא מחליטה בשביל הנשים האלה מה לעשות עם המידע והאם להגיש תלונה, יש לזה מחיר והן צריכות להחליט בעצמן".
עד עכשיו "אחת מתוך אחת" היה עמוד של עדויות בלבד. פתאום אתן עושות את הצעד הזה, של פעולה אקטיבית יותר במטרה ללכוד את התוקפים.
"אנחנו עושות עוד דברים מאחורי הקלעים. המטרה המוצהרת היא לשנות את המציאות, למצוא מה אפשר לעשות. אנחנו קוראות לנשים להיכנס לעמוד, לתת עדות, להכיר בכך שאלימות מינית מאוד נפוצה ופוגעת בכל אישה, ולהיעזר בתמיכה ובמאגר האנסים".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully