וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק ספוט

22.10.2014 / 17:28

ישי גרין משיק היום באופן רשמי את הסטארטאפ שלו, ספוטים, שאמור להקים קהילות וירטואליות ידידותיות בכל רחבי האינטרנט - מחוץ לפייסבוק. "המטרה היא לתת כוח ליצרני התוכן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדב שובל וישי גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנה אחרי שמכר את סולוטו ב-120 מיליון דולר, הסטארטאפיסט הנוצץ ישי גרין משיק את הבייבי החדש שלו, Spot.im. מדובר ברכיב שמאפשר לכל אתר אינטרנט לבנות לעצמו קהילת חברים וירטואלית - אולי כבר הספקתם לראות אותו באתרים שונים, ישראלים או חו"ליים: עיגול קטן בפינה התחתונה של המסך, שנפתח לחלונית צ'אט עם שאר קוראי האתר, כך שתוכלו לפטפט איתם על תוכן הכתבה או על נושא הפורטל.

אז היום ספוטים מושקת באופן רשמי, אחרי שהיא כבר מסתובבת בינינו במשך חצי שנה ומופיעה - לדברי גרין - בכ-1,000 אתרי תוכן. החברה עצמה נוסדה בשנת 2012 על ידי גרין ושותפו נדב שובל מנכ"ל החברה."כל הזמן שיפרנו את זה והוספנו פיצ'רים", אומר גרין, "זה היה בתהליכי בנייה אינסופיים. ועכשיו ההשקה הרשמית. מהיום זה פתוח לכולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספוטים בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת ספוטים אמורה להיות האביר המושיע, או העוזר המבוייש, של אתרי התוכן. מאז השתלטות הרשתות החברתיות על חיינו, ירדה קרנם של האתרים שמספקים רק תוכן - מאמרים, סרטונים ומשחקים - שכן הגולשים מעדיפים לבלות במקום כמו פייסבוק שבו אפשר גם לתקשר. מה הטעם בלקרוא מאמר או לראות תמונה מצחיקה של חתול אם אי אפשר לדסקס על זה עם אף אחד? ספוטים מספקת רכיב ש"מתלבש" על אתר התוכן ומאפשר לגולשים שלו לצ'וטט ביניהם - וכך, בעצם, נוצרות קהילות תוכן שהמכנה המשותף שלהן הוא תחומי העניין שלהם, ולא קשרי ה"חבר-מביא-חבר" של פייסבוק.

"המטרה היא לתת כוח ליצרני התוכן, ל'פאבלישרז'", אומר גרין, "הם נלחמים כדי לשרוד, גם אתרים גדולים כמו של הניו יורק טיימס למשל, הם עובדים מאוד קשה ולא נהנים מזה, פייסבוק לוקח את להם הכתבות ועושה מיליונים".

אז אתם קוראים תיגר על פייסבוק?

"ממש לא. פייסבוק הוא כלי חשוב, אבל אנחנו מייצרים סוג אחר של תקשורת שלא היה קיים עד היום. בפייסבוק אין תקשורת בריל-טיים, אתה עושה לייק ועובר הלאה. כאן אתה יוצר שיחה, מקדיש זמן לאנשים. אנחנו רצינו להביא לאינטרנט את עולם הקהילות".

ויש לאתרי תוכן קהילות?

"יש להם קהילות חבויות, של אנשים שצורכים את אותו תוכן, אבל אין להם בעצם דרך לתקשר זה עם זה. ספוטים חושף את הקהילה החבויה. זה כמו תמ"א 38: יום אחד אתה קם ומישהו אומר לך שאפשר להגדיל את מרחב המחיה שלך, להוסיף עוד קומה. אתה מוסיף פה התקן וברגע אחד הקהילה שלך מתגלה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

קחו למשל את האתר הישראלי "קנאביס", שהנושא העיקרי שלו הוא, ובכן כן. גולשי האתר משתמש בחלונית של ספוטים, בין השאר, כדי לברר למי "יש כיוון", איפה ומתי (ראו תמונה). באתר האמנות הדיגיטלית cgsociety הספוט משמש את הגולשים לשתף ביניהם את יצירותיהם ולקבל ביקורת. "יש כל מיני סוגי ספוטים", אומר גרין, "וגם לא כל ספוט מתאים לכל אדם. גם לא בכל אתר הספוט יעבוד, אבל איפה שהוא כן עובד, איפה שיש תוכן טוב ויוזרים חוזרים שמתעניינים ומושקעים בנושא - זה מכרה זהב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הספוט ב"קנאביס". מי פנוי באשקלון?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים זה בחינם, בלי פרסומות. "יום אחד זה יצטרך לעשות כסף", מודה גרין, "אבל האג'נדה כרגע היא לרשת את האינטרנט בספוטים ולהעיר את הקהילות החבויות בו".

ומה השאיפה לעתיד? לעשות אקזיט מצליח, כמו עם סולוטו?

"התכנית כרגע היא לגרום לחברה לעבוד ולהצליח. אחרי זה, כשאתה כבר מצליח, המטרה היא או הנפקה או מכירה של החברה. אבל אני לא מתעסק בזה כרגע, כל מה שמעניין אותי זה הסטארטאפ הנוכחי".

אגב, עדיין מזהים אותך ברחוב מ"מחוברים", או שזהו, נבלעת חזרה לעולם ההייטק האנונימי?

"מפתיע, אבל כן, מזהים. כנראה בגלל עומק ההתפשטות שלי שהייתה שם. לפעמים מישהו מזהה אותי ולא יודע מאיפה, אז אני אומר שהייתי ב'אח הגדול', והוא אומר אה נכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully