וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרייט סקוט: סקייטבורד מעופף מקבל מימון בקיקסטארטר

23.10.2014 / 10:29

העתיד כבר כאן. תמורת 10,000 דולר תומכים ברי מזל יזכו לגלוש על האברבורד כמו ב"בחזרה לעתיד". אבל הפעם באמת

סקייטבורד מעופף ראשון - Hendo Hoverboards עלה לקיקסטארטר. חברת סטארט-אפ קטנה מקליפורניה, בשם Arx Pax, מנסה לשנות את המציאות באמצעות טכנולוגיית ריחוף מיוחדת הפועלת על מגנטים. בעוד היכולות הטכנולוגיות של תחום הסלולר הולכות ומתעצמות משנה לשנה, נראה שתחום המכוניות המעופפות קצת פחות התקדם. יש כרגע מכוניות חשמליות, אך הם עדיין לא מעופפות.

לפני שתערך בהלה המונית לאתר, חשוב לציין שמדובר בסוג של בטא. מעבר למחיר המופרז של הגלשן עצמו, 10,000דולר, החברה מאפשרת לרכוש גם את המנועים שמאפשרים ריחוף בסכומים יותר שפויים. אבל הגולשים לא נתרעו וכבר שמו את הכסף והפרויקט חצה את יעד ה-250 אלף דולר שלו והוא בדרך הנכונה אל עבר סכומים גדולים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכיר האברבורד מקרוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הריחוף עצמו מתבצע באמצעות טכנולוגיה קיימת של מגנטים בשילוב ארכיטקטורת אלקטרו-מגנטים ייחודית, הסביר זאת גרג הנדרסון, אחד ממקימי החברה, לאתר TheVerge.

גנט בטבע מכיל קוטב צפוני ודרומי, הטכנולוגיה של הנדרסון מאפשרת לסדר את הקוטביות במנוע כך שהוא ידחה את הרצפה המתכתית מתחתיו. אפשר להתייחס לזה כאילו ברצפה נמצא מגנט עם קוטב אחד ועל המנוע את אותו הקוטב, וכאשר קטבים זהים מתקרבים זה לזה הם נדחים ומאפשרים את תנועת ה"ריחוף". בעקבות זאת נכון לעכשיו הגלשן, המכונה Hendo, מסוגל לרחף רק על משטחים מתכתיים.

מנכל החברה גרג הנדרסון, שהקים את החברה עם אשתו ג'יל, מפנטז על תכניות הרבה יותר מעניינות לטכנולוגיה שלו. הוא מדבר על בניינים שיוכלו לרחוף ולזוז בעת סכנה כגון שיטפון או רעידות אדמה. עוד מאתגר גרג את התומכים בקמפיין שיקנו את המנועים הזולים יותר, יפרקו אותם, ויגרמו לדברים שונים משלהם לרחף ובכך לייצר שימושים חדשים ומעניינים לטכנולוגיה החדשה.

נכון לעכשיו אזל המלאי של 10 הגלשנים הראשונים, אך בעקבות ההיענות הגדולה יתכן והוא עוד יתחדש. חשוב לציין שהמנועים עצמם עולים הרבה פחות ומתחילים מ-300 דולר. יוצרי הקמפיין גם נמנעים מבחינה משפטית לדבר על הסרט בחזרה לעתיד 2, בו הוצג קונספט הטכנולוגיה לראשונה, אך ניכר שיש בהם את ההתלהבות שהייתה אז למייקל ג'יי פוקס בעיניים.

הגלשנים לרוכשים הטריים יחולקו באירוע מיוחד של החברה שיתקיים נכון לעכשיו ב-21 לאוקטובר 2015, מי יודע, אולי עד אז יתחילו להגיע באמת מכוניות מעופפות, או לפחות מרחפות.
בתחילת השנה רץ ברשת סרטון ויראלי שהתברר כמתיחה של אתר Funny or Die (או פרסומת לנעליים) ובו הוצג האברבורד עובד. הפעם נראה שהגיעה ההתחלה של הדבר האמיתי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully