וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים על זכוכית שבורה

26.10.2014 / 14:06

יואב מאור פרסם פוסט תמונה של סניף מקדונלדס שהושחת על ידי טבעונים וכינה אותם "כת אכזרית" ואת טל גלבוע "ברברית", אך פעיל טבעוני טוען שלמאור יש אינטרסים סמויים בנושא. מאור הסיר את הפוסט שלו עקב איומים על חייו שקיבל לדבריו

אין הרבה נושאים שהרשת אוהבת להתווכח עליהם יותר מאקטיביזם טבעוני, וגם היום ניתז דם מלאכותי סביב הנושא. איש הפרסום ואקס "האח הגדול" יואב מאור פרסום הבוקר תמונה של סניף מנופץ ומושחת של מקדונלדס, וכתב: "פעילים טבעונים ניפצו הלילה שמשות של סניף מקדונלד'ס בתל-אביב והשחיתו אותו [...] לא רחוק היום שטבעונים יחטפו ויתעללו בבני אדם אוכלי בשר, כאחרון ארגוני הטרור". הוא הוסיף כי "כשהפריים טיים כל כך מפרגן לדמויות ברבריות וחולניות כמו טל גלבוע באמתלה של חמלה וצדק, אי אפשר שלא להבין למה אנשים חושבים שזה לגיטימי".

הפוסט שותף גם ב"סטטוסים מצייצים", זכה לכמעט 10,000 לייקים בתוך 4 שעות ולתגובות זועמות המכנים את מנפצי השמשות של מקדונלדס "חולי נפש".

יואב מאור פרסם פוסט נגד פעילים טבעונים. פייסבוק, צילום מסך
התמונה ששיתף מאור בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

דדי שי, פעיל זכויות בעלי חיים הגיב בפוסט שמאשים את מאור בכך שהסתיר מהגולשים את האינטרס הכלכלי שלו בנושא. "יואב מאור, שכתב את הטקסט, הוא בעליו של משרד יחסי הציבור 'פרפל', המייצג בין השאר את מועצת החלב ואת תנובה (החברה שמחזיקה בבעלותה את בית המטבחיים 'אדום אדום')", כתב שי, "בתור מי שמייצג חברות שהאינטרסים הכלכליים שלהן עומדים בסיכון כתוצאה מהמחאה הלגיטימית שמנהלת טל גלבוע נגד תעשיות המזון מהחי, יש לו סיבה טובה לחשוש מגלבוע, ואכן אין פלא שיהיה לו אינטרס חזק להשמיץ אותה. אבל זה לא נותן לו את הזכות לתקוף אותה בצורה כזו".

בנוסף ציין שי כי התמונה המדוברת הופצה ברשת כבר לפני חצי שנה, בחודש ינואר, בניגוד למה שכתב מאור. "הטענות נגד טל גלבוע על אחת כמה וכמה לא לגיטימיות", כתב, "בינואר, כאשר התמונה צולמה, היא אפילו לא הייתה עדיין מפורסמת".

הפעילה הטבעונית ואקסית "האח הגדול" בעצמה טל גלבוע, שהוזכרה בפוסט של מאור בתור המודל השלילי שנותן כביכול לגיטימיות לפעולות מהסוג הזה, הגיבה גם היא בפוסט של שי והודיעה ש"אני מאוד מרוצה מזה שהוא העלה את התמונה למרות שלא שם לב שהפעולה היתה כבר בשנה שעברה". בעוד שי ציין בפוסט שלו כי פעולה כמו ניפוץ והשחתה של שמשות מקדונלדס הן מוקצות בעיניו, גלבוע הבהירה שדעתה פעולה כזאת היא דווקא "לגמרי תחת קווי היסוד של החזית לשחרור בעלי חיים".

פנינו ליואב מאור עם הטענות של דדי שי. לגבי העובדה שמדובר בתמונה ישנה, אמר מאור שהוא לא היה מודע לכך שכן הבחין בפוסט הבוקר כשהוצף על הפיד שלו. "השארתי את זה כי השיח רלוונטי בלי קשר לתאריך בו אירע האינסידנט המדובר", הסביר, ומחק את המילה "הלילה" מהפוסט המקורי.

לגבי הקשר של משרד יחסי הציבור "פרפל" לתנובה מסר מאור: "זו הטענה הכי מטומטמת ששמעתי. זה לא רלוונטי את מי אני מייצג או לא מייצג במסגרת העסק שלי (ספציפית גם תנובה כרגע אינם לקוח שלי בכלל בימים אלו). אני מתנגד לאלימות בין אדם לאדם ובפגיעה בפרנסה של אנשים. יותר מזה, כבר 5 שנים לא נכנסתי למקדונלד'ס אבל אני מכבד את הזכות שלהם להתקיים ולהתפרנס. מי שרוצה למחות, לא חסרות דרכים לגיטימיות בעידן המדיה. ניפוץ חלונות זו לא אחת מהם. ועל אף שהייתי שמח מאוד לעבוד עם גופים גדולים כמו אלו שצוינו בתגובתו של הבחור, הם לא לקוחות שלי כיום וכל מה שכתבתי הוא אך ורק מתוקף סלידתי ממעשי אלימות קשים ולא מכל חשש כזה או אחר לפרנסתי".

דדי שי ביקש להוסיף כי גם אם תנובה הייתה לקוחה של "פרפל" בעבר ולא כיום, מאור מחוייב בכל מקרה לכתוב גילוי נאות על הקשרים העסקיים שלו לגבי כל דבר שהוא כותב נגד זכויות בעלי-חיים, ו"שציבור הקוראים יחליט לפי שיקול הדעת שלו איך להתייחס למידע, כשיהיה לו את כל הנתונים".

עדכון 16:05: יואב מאור הסיר את הפוסט שלו עקב איומים על חייו שקיבל לדבריו.

עדכון 16:15: טל גלבוע פרסמה פוסט בנושא, בו גם היא מציינת את הקשר בין מאור לבין תנובה, ורומזת כי הוא מחק את הפוסט מכיוון שהתכוונה לשתף אותו. היא התייחסה לכינוי שכינה אותה מאור, "ברברית וחולנית", וכתבה "יואב היקר, גש בבקשה לאחת הרפתות, הלולים וגם לבית המטבחיים 'אדום אדום' (הגדול במדינה) ונדון שוב במילים 'ברברית וחולנית'".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully