וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרו הכול: נצפה חתול ענק על מפת ניו זילנד בגוגל

27.10.2014 / 17:07

מאיפה צץ חתול בגודל 250 מטר על המפות של גוגל בניו זילנד? גם גוגל בהלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך מגזין המירור, www.mirror.co.uk//מערכת וואלה!, צילום מסך

גולש שטייל לתומו במפת המקוונת בגוגל של אוקלנד, ניו זילנד הופתע לגלות שהכבישים במפה מרכיבים ציור של חתול ענקי. החתול בעל החיוך העקום מצוייר בין שני הקצוות של טיילת אוקלנד ביי, איפה שאמור להיות אגם, ואורכו - לפי גוגל - הוא 250 מטרים בשטח לפי אומדן המפה, 3 דקות הליכה.

הגולש שלח את צילום המסך למגזין הניו-זילנדי stuff.co.nz, שדיווח על החתול המוזר במפה ופנה לגוגל שיבדקו את העניין. גם הם לא הבינו מה קורה פה, אם כי הבטיחו לפתוח בחקירה.

אבל בינתיים מגזין המירור הבריטי בדק את העניין גם הוא, ודיווח שאחד מגולשי רדיט התוודה שחבר שלו הוא ש"צייר" את החתול על המפה, באמצעות הכנסת שינויים קטנים במידע על השבילים והכבישים באיזור בכל פעם, שבסופו של דבר הרכיבו דמות חתול.

מתברר שאפשר לערוך את המפות בגוגל - אבל זה תלוי בפידבקים שייתנו גולשים אחרים לשינויים שהכנסתם. כלומר, אם תבחרו שטח מספיק נידח, שאין סיכוי שמישהו ייתקל בו בטעות, ומצד שני תשלחו לשם הרבה חברים שלכם לדרג את השינויים שביצעתם כאמינים (או להמציא את החברים האלה באמצעות חשבונות מזויפים). אבל לא בטוח שתצליחו במזימתכם - בהחלט ייתכן שאחרי "תקרית החתול" גוגל תנהג באפשרויות העריכה שלה ביתר זהירות וחשדנות.

זו לא הפעם הראשונה שגולשים "מציירים" על מפות וירטואליות: לפני כמה חודשיים התוודענו לקלייר וייקוף, למשל, שהשתמשה באפליקציית הריצה של נייק כדי "לצייר" על מפות העיר צורות של איברי מין. ועל מפות גוגל ארת' זייפו גולשים בעבר כל מיני דימויים שכביכול "נמצאים" בשטח - כמו כתובת SOS על אי בודד או מפלצת באמצע האוקיינוס - אך נדמה שזו הפעם הראשונה שמישהו ממש מעוות את שבילי המפה המקוונת כדי לצייר באמצעותם.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully