וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויראלי: אישה תיעדה את ההטרדות המיניות שהיא חווה ברחוב

29.10.2014 / 10:52

מצלמה נסתרת מתעדת את האישה הולכת ברחובות העיר ניו יורק, כשבדרך גברים מעירים לה על המראה שלה. הסרטון צבר מעל מיליון צפיות תוך פחות מיממה

צילום מסך

כמה פעמים אישה מוטרדת ברחוב במהלך 10 שעות של הליכה? עמותה בשם Hollaback ששמה לה למטרה להילחם בתופעת ההטרדות ברחוב, העלתה ליוטיוב סרטון אשר ממחיש את החוויה של נשים במרחב הציבורי.

במשך 10 שעות צעדה הנסיינית ברחובות העיר ניו יורק, כשהיא לבושה בג'ינס וטי שירט, כשלפניה מצלמה נסתרת המתעדת את המסע. הסרטון מקבץ חלק מהפניות שמקבלת הנסיינית במהלך הצעדה: גברים שצועקים לה לחייך, מעירים הערות על המראה החיצוני שלה, דורשים שתדבר איתם. במשך כל אותו זמן הנסיינית לא דיברה עם איש ולא הגיבה לאף פנייה. לדברי יוצרי הסרטון, הושמעו כלפיה מעל 100 אמירות מטרידות במהלך הצילומים - לא כולל שריקות, קריצות ושאר מחוות לא-מילוליות. הגברים המטרידים משתייכים למגזרים שונים ומעמדות שונים - יוצרי הסרטון מדגישים כי ה"צעדה" נעשתה בשכונות מכל מיני סוגים בעיר, ובכולן נמצאו גברים מטרידים.

הסרטון הפך ויראלי במהירות, ותוך פחות מיממה כבר צבר ביוטיוב מעל מיליון צפיות ועשרות אלפי תגובות הדנות בגבולות ההטרדה המינית. גם בישראל, כזכור, פורסם סרטון דומה לפני כחודש, כשצעירה תל אביבית בשם אינפי סנואו תיעדה את הרכיבה שלה על אופניים בדרך הביתה מהעבודה ואת ההערות הרבות שהיא מקבלת מגברים בסביבתה. עבור נשים רבות, סרטונים מהסוג הזה אינם מפתיעים כלל, אבל יש משהו באיסוף ההטרדות וההצבעה עליהן שמייצר אפקט חזק גם עבור מי שחווה אותן בעצמה באופן יומיומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully