וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: אייפון 6 פלוס

29.10.2014 / 11:18

האייפון 6 פלוס הוא אכן אייפון גדול. ההרגשה היא שאפל קצת חיפפה בעיצוב שלו, אבל זה לא מונע ממנו להפוך לאחד מהאייפונים הטובים ביותר אי פעם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדבר הראשון שאמר כל אחד שראה את האייפון 6 פלוס איתו הסתובבתי בשבוע האחרון: זה אייפון ממש ממש גדול. ובמידה מסויימת, "זה אייפון גדול" היא תמצית הביקורת על המכשיר הזה. אחרי שנים בהן אפל נמנעה מייצור מכשירים סלולריים גדולים בטענה שמדובר במכשירים שצריך לתפעל בקלות ביד אחת, היא סוף סוף נכנעה לטרנד הפאבלטים עם מכשיר עצום בגודלו. אבל אחרי שנרגעים מהשוק של הגודל, מגלים שמאחורי המסך הגדול הזה יש אייפון. אותו אייפון שאנחנו מכירים כבר שנים. לטוב או לרע.

ולמרות זאת, מסתבר שמספיק מסך אחד גדול ומשופר כדי ליצור את האייפון הטוב ביותר בשנים האחרונות. יש שיטענו, ואני ביניהם - הטוב ביותר אי פעם.

כבד, ארוך ומגושם

הרשו לי להקדיש עוד כמה שורות לסוגיית הגודל, שכן היא קריטית בהבנת המכשיר החדש והאידיאולוגיה שאפל הפגינה בעיצובו. מכשירים בעלי מסכים בסדר גודל של 5.5 אינץ' הם לא עניין חדש: סמסונג מייצרת כאלה כבר שנים עם סדרת ה-Note (ובדורות האחרונים גם סדרת הגלקסי S התקרבה לגדלים האלה), LG הצטרפה לחגיגה עם ה-G3 וגם One Plus האופנתית מוכרת בהצלחה רבה מכשיר בגודל הזה לקהל האמריקאי. אך גם בהשוואה למכשירים הנ"ל - האייפון 6 פלוס מרגיש אפילו יותר גדול.

הסיבה היא העיצוב. נראה שביום בו מנכ"ל אפל, טים קוק, החליט לייצר מכשיר בגודל כזה, מעצב החברה ג'וני איב היה בדיוק בחופשה, ולכן בחרו להשתמש בדיוק באותו עיצוב ובאותן פרופורציות של האייפון 6 הרגיל - ופשוט להאריך את הקווים. התוצאה היא מכשיר שנראה כמו אייפון, עם הקווים החלקים והסימטריה בין החלקים השונים - אך גם כזה שברור שלא באמת עוצב במחשבה על ההשלכות: בגלל המסגרת המאסיבית, בעיקר מתחת ומעל למסך, האייפון החדש ארוך יותר משמעותית מפאבלטים אחרים. הוא אפילו ארוך יותר מה-Note 4 החדש, זאת למרות של-Note יש מסך גדול יותר.

התוצאה מגושמת - בעיקר אם מוסיפים לה את עניין המשקל. בנוסף להיותו גדול בצורה קומית, השש פלוס גם כבד. 172 הגרמים שלו בהחלט נוכחים כשמחזיקים אותו ביד, בעיקר אם משדרגים מאייפון 5 או 5s הקלילים.

עד כמה זה גרוע בשימוש יומיומי? התשובה תלויה בשני גורמים: הראשון - גודל היד שלכם. אם יש לכם יד גדולה ואצבעות ארוכות, יש סיכוי טוב שתמצאו את המכשיר הזה נוח. אני מצליח לתפעל אותו די בקלות גם עם יד אחת, והמשקל הכבד שלו עוזר לאזן אותו בצורה טובה וממורכזת בכף היד. אם, מצד שני, יש לכם ידיים קטנות - תשכחו משימוש ביד אחת.

שזה מוביל אותנו לגורם השני, והוא איך אתם נוהגים להשתמש בסמארטפון שלכם. אם אתם מאלה שמשתמשים רק ביד אחת כדי לעשות הכול - יש סיכוי שהמכשיר יהיה גדול ומגושם מדי בשבילכם. אם אתם משתמשים בכל מקרה בשתי ידיים המסך הגדול לא יפריע לכם ותוכלו ליהנות מכל היתרונות שלו.

אייפון 6 פלוס.
אייפון 6 פלוס

אייפון זה אייפון זה אייפון

"החיסרון של המסך הענק הזה: אפליקציות שלא עברו התאמה לאייפונים החדשים נראות כאילו מתחו אותן כדי שיתאימו למסך החדש"

המסך הגדול איפשר לאפל לעשות עם ה-6 פלוס שני דברים שלא מתאפשרים באחיו הקטן, ה-6 הרגיל. הראשון - לשפר משמעותית את רזולוצית המסך, ל-Full HD (לעומת קצת יותר מ-720P ב-6 הרגיל). זה אומר שלמרות שיש יותר שטח, יש גם הרבה יותר פיקסלים שמצטופפים עליו ואיכות התמונה פשוט מצויינת. אמנם יש מסכים עם רזולוציה טובה יותר בחוץ (ה-G4 וה-Note 4 למשל), אבל אפל מפצה על כך בניגודיות מרשימה, זווית ראייה מצויינת והפקת צבעים נהדרת שגורמת למסך הזה להיות אחד הטובים בשוק.

הפיצ'ר השני הייחודי לשש פלוס הוא מצב אופקי משופר. הוא כולל אפשרות לצפות במסך הבית במצב אופקי (מצויין אם אתם עוברים ממשחק לסרטון ביוטיוב למשל), אפליקציות מסויימות שמציגות במצב זה טור נוסף של אפשרויות (בשלב זה בעיקר האפליקציות המובנות של אפל) ומקלדת אופקית משופרת עם מקשים ייעודיים לניווט ועריכה. אלה תוספות חביבות, אך בהחלט כאלה שאפשר להסתדר בלעדיהן וההחלטה בין ה-6 ל-6 פלוס לא צריכה להסתמך עליהן.

כאן צריך לציין חיסרון של המסך הענק הזה, לפחות כרגע: אפליקציות שלא עברו התאמה לאייפונים החדשים נראות כאילו לקחו את מה שראו על מסך ה-iPhone 5 הקטן ומתחו אותו כדי שיתאים למסך החדש. זה אומר שהטקסטים, הכפתורים ואפילו המקלדת - ענקיים (וגם קצת מטושטשים). זה נראה רע, וכנראה יעברו עוד שבועות ארוכים עד שכל האפליקציות יעודכנו בהתאם. עד אז, הנה רשימה קצרה של אפליקציות חשובות שעדיין לא עברו את העדכון הנ"ל ולפיכך הופכות מעצבנות לאללה לשימוש: Whatsapp, Waze, Secret ושלא תגידו שאנחנו נותנים הנחות - גם האפליקציה של וואלה!. כאמור - זו טענה שוודאי תהפוך ללא רלוונטית עוד חודש-חודשיים, אבל בינתיים מדובר בקטע מאוד מעצבן.

ובכלל, גם ללא האפליקציות הלא מעודכנות, iOS 8 החדשה מרגישה עדיין לא אפוייה מספיק ויש לה באגים שלא היו אופיניים עד כה לאפל. חווית השימוש אמנם עדיין חלקה יותר מאנדרואיד ממוצע - אבל צפו לשיהוקים וגיהוקים על בסיס יומי, לפחות עד שייצא עדכון למערכת ההפעלה.

חוץ מזה - ה-6 פלוס הוא אייפון שמתנהג בדיוק כמו שהאייפונים התנהגו מאז ומעולם. שלא כמו סמסונג, שבחרה לנסות לחדש את חווית המשתמש בסדרת ה-Note באמצעות עט החרט שהפך אותו למעין פנקס דיגיטלי, אפל לא נותנת לפלוס יחס מועדף. אייפון הוא אייפון הוא אייפון - לטוב ולרע.

האייפון הטוב בעולם?

למרות שהשינוי המשמעותי היחיד בין השש פלוס ל-5s הוא הגודל (אפילו מהירות התגובה נשארה כמעט זהה לדגם הקודם, שכן האקסטרה-כח של המעבד מנוצל כדי לאפשר לאייפון החדש לעבוד עם יותר פיקסלים) - זה עדיין שדרוג משמעותי, ומי שהידיים שלו מאפשרות עבודה עם מכשיר כל כך מפלצתי יהנה ממנו מאוד. המסך הזה פשוט מצויין לצפייה בתמונות וסרטים, הופך גלישה ברשת לנוחה עוד יותר מבעבר ואפילו משפר מאוד את מהירות ואיכות ההקלדה במקלדת המגע. במהלך השנים והשדרוגים מאייפון לאייפון מצאתי את עצמי משתעמם מהמכשירים החדשים, אבל השעמום הזה עדיין לא הגיע בשש פלוס. אני נהנה כשאני מוציא אותו מהכיס (וכן, הוא נכנס לי לכיס), והמסך המדהים שלו תמיד גורם לי לבחור להשתמש בו לפני שאני ניגש לאייפד או אפילו ללפטופ כשאני רוצה לגלוש בפייסבוק או לבדוק מייל.

ה-6 פלוס כולל גם מצלמה עם ייצוב אופטי, שמשפר במעט את המצלמה הבכל-מקרה-נהדרת של השש הרגיל. התמונות יוצאות מצויינות, עם פוקוס מהיר מאוד, חדות מרשימה, צבעים מציאותיים ותוצאות מרשימות גם בתנאי תאורה בעיתיים. ויש גם את עניין הסוללה. לראשונה מזה הרבה שנים לאייפון 6 פלוס יש סוללה שיכולה לעבור יום עבודה עמוס בקלות. ביום ממוצע, שכלל לא מעט גלישה, קצת שיחות, הרבה סמסים והמון פייסבוק סיימנו את היום עם עוד כ-60% סוללה. זה אומר שגם אם שוכחים לחבר למטען בלילה עדיין אפשר לשרוד חצי יום נוסף בלי בעיות.

וכאן אנחנו סוגרים מעגל, למסקנה שכבר שיתפתי בתחילת הביקורת: האייפון 6 פלוס הוא אייפון גדול - וזה בדיוק מה שזה נשמע. אם מבנה היד שלכם או אופי השימוש שלכם מאפשר שימוש נוח בפאבלט - מדובר באופצייה נהדרת, עם כל היתרונות (וכמובן גם החסרונות) של אפל ו-iOS. מצד שני, אם אתם מתלבטים בעניין הגודל יש מצב שעדיף לכם ללכת על השש הרגיל, שאולי יסובב קצת פחות ראשים ברחוב אבל בגדול מרגיש הרבה יותר טוב וקל בכף היד.

אז איפה אפשר להשיג את האייפון ובאילו מחירים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully