וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על דוכן הנאשמים בפייסבוק: גולשת מאשימה גולש בתקיפה מינית

2.11.2014 / 13:04

פייסבוק משמש ביממה האחרונה כבית משפט ציבורי: גולשת חשפה בפוסט את מי שלכאורה תקף אותה מינית, הוא ענה לה בפוסט משלו, היא הציגה ראיות - והגולשים נחלקו למחנות תמיכה

בשנים האחרונות פייסבוק משמש - מעבר לתפקידו כלוח מודעות, ממים ולינקים - גם כזירת דיונים ציבורית, ולפעמים אף כבית משפט וירטואלי. כבר היו מקרים שבהם פוסט של גולש אחד הפנה אצבע מאשימה כלפי גולש אחר, מה שהתפתח למלחמת גרסאות מקוונת כשאנחנו, הקוראים, על תקן המושבעים המתבקשים לבחון לבחור צד.

זה מה שקורה בפייסבוק ביממה האחרונה, מלחמת גרסאות סוערת על רקע האשמה בפגיעה מינית, החוצה את הגולשים למחנות. הכול החל כשהגולשת ח' (השם המלא שמור במערכת) העלתה אמש (ש') פוסט לפייסבוק שלה, בו היא מספרת על כפייה מינית שעברה לכאורה: "גברים שחושבים שהם יוכלו לבצע בך כל אקט מיני, למרות אי הסכמתך, למרות ה'לא' שלך ולמרות נסיון מצדך להדוף. ושאחרי זה את עוד תשתקי ותוותרי, טעות בידם", וכשהיא פונה אל זה שלכאורה כפה עליה את האקט המיני, כתבה: "הצעד השפוי והנכון לי הוא שכל העולם ידע מה עשית לי. הצעד הנכון הוא שנשים ידעו שממך יש להזהר [...] לא תכפה עלי שתיקה".

ח' תייגה בפוסט את ג' (השם המלא שמור במערכת), בחור שעמו קיימה קשר מיני לפני מספר חודשים, ותייגה גם את כל החברים המשותפים שיש לה איתו כשהיא כותבת להם "לתשומת לבכם".

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הפוסט הכה גלים ברשת, בעיקר כיוון שהוא היה מכוון כלפי אדם ספציפי וחשף את שמו המלא - מה שנקרא בעגת הרשת "שיימינג". גולשים כתבו ל-ח' הודעות תמיכה והזדהות. מאוחר יותר היא פירטה שהאקט המיני המדובר היה מין אוראלי, ש-ג' לכאורה כפה עליה במהלך קיום יחסי מין למרות שהתנגדה. "אדם זה כפה עלי לרדת לו למרות שנאמר לו שלא בא לי ואני לא בעניין ולמרות זאת הוא המשיך", הסבירה לאחד המגיבים, "הוא טען שלא שם לב למה שאמרתי, זה לא הופך כאן כלום למותר. היה פה מעשה מיני בכפייה".

כעבור כמה שעות ג' הגיב בפוסט משלו. "חברים אני המום ותחת מתקפת אימה של מטורפת", כתב. הוא פרש את הצד שלו בפרשה והסביר שהאקט המדובר נעשה בהסכמה מלאה מצד ח' - למעט הסיום שלו, עליו התנצל בפניה. לאחר תקופה מסוימת, טוען ג', הם נפרדו, ו"בימים האחרונים החליטה שאנסתי אותה ומאז אני ב'חיזור גורלי' אשר במסגרתו היא רודפת אותי 24 שעות ביממה. היא אפילו התפרצה אלי הביתה ועזבה רק לאחר שאיימתי לקרוא למשטרה".

גם ג' קיבל תגובות תמיכה והזדהות על הפוסט שלו, בעיקר מאנשים שהעידו שהם מכירים אותו ומאמינים לו. אלא שמשם החלה מלחמת הגרסאות להסתבך, כשהוצגו ה"ראיות": ח' פרסמה צילומי מסך מתוך התכתבויות שלה עם ג' שנעשו לאחר אותו מקרה, בהן הוא מתנצל על מה שקרה ומסביר שזה קרה בגלל בעיות שלו עם עצמו.

"זה היה בגללי, לא בגללך", נכתב שם, "זו פעם ראשונה שעשיתי דבר כזה [...] רציתי לגרום לך לברוח ממני ולשנוא אותי". אם כי גם בצילומי המסך ג' מדגיש שלא ידע ש-ח' לא הסכימה לאקט. "לא דיברת ולא אמרת שום דבר לפני כן", כתב לה, וכשענתה לו שהיא כן אמרה לו שיפסיק, השיב "את רצינית? אני נשבע לך שלא שמעתי את זה". אחר כך כתב "אני מייסר את עצמי על שעשיתי את זה ולא שאלתי [...] הייתי צריך לדעת גם בלי ששאלתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטעים מתוך ההתכתבות בין ח' ל-ג' כפי שפורסמה בפייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצילומים שימשו כחומר בערה חדש לדיונים הציבוריים בנושא, שהלכו והסתעפו. התומכים של ח' ראו בהם ראיות לכך ש-ג' כפה את עצמו עליה, ותומכי ג' ראו בהם הוכחה לכך שמדובר היה באי הבנה שאינה מצדיקה שיימינג לאחר שהתנצל. הרוחות התלהטו ו-ח' פרסמה עוד פוסט, בו היא מבהירה שהיא אמנם המשיכה להיות בקשר עם ג' גם אחרי התקרית, אך עשתה זאת מתוך פחד והלם. לגבי ה"שיימינג" שעשתה לו, אמרה שהיא כבר הציעה לו "מגוון אפשרויות בהן יוכל לקחת אחריות על כך - ועד כה הוא דחה את כולן". במקום אחר כתבה כי היא שוקלת אפשרות הגשת תלונה נגד ג'.

"אין לי שום עניין ושום רצון להרוס את חייו להנאתי האישית, אלא רק להשיב את כבודי שנחמס וחולל, לקבל את ההכרה שמגיעה לי ולזכות במעט הצדק שיכול להתאפשר לי", כתבה.

ג' כבר לא המשיך את השיח עם ח' בפייסבוק, ואת התגובה לכתבה מסר באמצעות עורכת דינו טלי גוטליב.

"מרשי והמתלוננת ניהלו רומן על פני תקופה", נמסר ,"המתלוננת הדגישה באוזני מרשי כי בכוונתה להמתין לגבר אחר וכי היא מעוניינת בקשר בעל נופך מיני בלבד. במהלך הרומן נפגשו מרשי והמתלוננת בתדירות של מספר ימים בשבוע בהם קיימו יחסי מין בהסכמה, בכבוד ובעונג הדדי. באחד המפגשים המיניים בין השניים, יזמה המתלוננת מין אוראלי במרשי, בעודם שוכבים במיטה. 'בעוונותיו' של מרשי הגיע לסיפוק מיני בפיה של המתלוננת ומיד התנצל על כך (לא שיש בכך כל פסול) המתלוננת המשיכה ברומן עם מרשי, והשניים המשיכו ביחסים מיניים מוסכמים והדדיים. מרשי המום ומזועזע מטענותיה המחפירות של המתלוננת מאחוריהן אין דבר וחצי דבר. למעלה מכך יצוין כי המתלוננת ביקשה ממרשי לנהוג בה באלימות כחלק מפנטזיה שלה ואולם מרשי סירב לכך בכל תוקף. מרשי נעלב עד עמקי נשמתו מדברי המתלוננת והמום ממסע ההכפשה אותו הוא נאלץ לספוג על לא עוול בכפו".

תגובתה של ח':

"לפני מספר חודשים, נפגעתי מינית כאשר נכפה עלי אקט שלא הייתי מעוניינת בו. אמרתי 'לא'. ניסיתי להתנגד. לאחר מאמצים לא מבוטלים לגרום למר ג' לקחת אחריות על מה שקרה, שנתקלו בסירוב ובהתעלמות, סיפרתי על הפגיעה בסטטוס שכתבתי. אני מודה לכל מי שגילתה וגילה תמיכה. אני כלל לא מופתעת מכך שהיו כאלו שלא תמכו, ובחרו להשתלח בנפגעת תקיפה מינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully