וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשת: "כולנו עם המג"בניק"

15.11.2014 / 18:45

מה שהתחיל כקריאה לגולשים להצטלם עם כיתוב "נותנים גב למג"ב" בעמוד של יואב אליאסי ("הצל"), הפך לעמוד פייסבוק עם עשרות אלפי אוהדים שמתכננים להגיע להפגנת תמיכה בשוטר המג"ב העצור. מפקד משמר הגבול ביקש מחיילים להימנע מלהצטרף למחאת הרשת בטענה שזה גורם לצה"ל נזק

מתוך עמוד הפייסבוק "תנו גב למג"בניק". פייסבוק, אתר רשמי
מתוך עמוד הפייסבוק "כולנו עם המג"בניק"/אתר רשמי, פייסבוק

חצי שנה אחרי מחאת הרשת "כולנו עם דוד הנחלאווי", הרשת מתגייסת שוב לתמוך בלוחם צה"ל שנחקר בשל פעולותיו.

ביום רביעי האחרון פורסם כי שוטר מג"ב נעצר בחשד שירה למוות בצעיר פלסטיני ביום הנכבה האחרון ברמאללה. באותו יום נפתח עמוד בפייסבוק בשם "כולנו עם המג"בניק", שבו מביעים הגולשים הזדהות ומפרסמים תמונות שלהם עם הכיתוב "גם אני עם המג"בניק" או "גם אני נותן גב למג"ב". בתמונות ניתן לראות חיילים ממחלקות שונות בצה"ל, כמו גם משפחות, ילדים ותינוקות שמחזיקים את שלטי המחאה.

מחאת הרשת התחילה, למעשה, עוד לפני כן, בעמוד הפייסבוק של הראפר יואב אליאסי ("הצל"). כבר ביום חמישי שעבר, שבוע לפני שפורסם דבר מעצרו של שוטר המג"ב, העלה אליאסי תמונה שלו מחבק אישה עם גב חשוף שעל גבה נכתב "תנו למג"ב גב", וכתב לגולשים: "תרגישו חופשי להעלות תמונות עם הכיתוב 'תנו למג"ב גב' כדי שנעלה להם את המורל ואולי ככה נעשה שינוי".

הגולשים נענו לאליאסי ושלחו לו תמונות של עצמם עם כיתוב המחאה, ואליאסי פרסם אותן בעמוד שלו. חלק מהתמונות הללו התפרסמו שבוע מאוחר יותר בעמוד הפייסבוק הרשמי של "כולנו עם המג"בניק", שעדיין לא ידוע מי מנהל אותו. העוד צבר בינתיים מאות תמונות, ולמעלה מ-22 אלף אוהדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בפרשת של "דוד הנחלאווי" התבטאו ראשי צה"ל נגד מחאת החיילים ברשת, בטענה ש"פייסבוק אינו תחליף לשיח מפקדים" ובניסיון לצמצם את האפקט של מה שנראה בזמנו כמרד וירטואלי נגד הנהגת צה"ל. קצין החינוך אף שלח למפקדים ולחיילים רשימת כללי התנהגות ברשת החברתית. גם הפעם, בפרשת המג"בניק, מיהר מפקד משמר הגבול ניצב עמוס יעקב להבהיר לחייליו כי מחאת רשת מסוג זה פוגעת בהתנהלות צה"ל ומסבה לו נזק תדמיתי. אך למרות הדברים, ממשיכות לעלות לעמוד המחאה עשרות תמונות ביום, כולל של חיילים, והערב (ש') העמוד אף פרסם קול קורא לגולשים להגיע להפגנת תמיכה במג"בניק העצור ביום שני הקרוב, בפתח בית משפט השלום בירושלים, "למען כולם יראו שאנחנו לא מפקירים 'חייל פצוע' בשטח" וכדי "להראות לערבים הזונות האלה שעם ישראל חי", כך נכתב.

תמונות מתוך "כולנו עם המג"בניק":

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully