וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איתן כבל בפוסט נגד איקיוטק: "עד אמא שלי!"

16.11.2014 / 12:25

כמעט חצי שנה אחרי שחבר הכנסת איתן כבל יזם הצעת חוק נגד חברת "איקיוטק" - הם הגיעו גם למשפחה שלו, ודרשו לטענתו מאימא שלו לשלם עבור שירותי תוכן שכלל לא ביקשה. "אלמד אותם לקח שלא ישכחו", כתב כבל בפייסבוק

איתן כבל בפוסט נגד איקיוטק. פייסבוק, צילום מסך
איתן כבל בפוסט נגד איקיוטק/צילום מסך, פייסבוק

חבר הכנסת ויו"ר סיעת העבודה איתן כבל פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט חריף נגד חברת איקיוטק, חברה הנתבעת בימים אלה על גביית כספים שלא בצדק לכאורה. כבל מציג בפוסט את דרישות התשלום ששלחה חברת איקיוטק לאמו, שושנה, עבור שירותי תוכן ש"שהיא כלל לא ידעה שקיימים".

לדבריו של כבל, החברה דורשת מאמו לשלם עבור שני מספרי טלפון, אחד מהם שייך לאביו שכלל אינו משתמש בשירותי תוכן, והשני לחברה בה עובד אחיו. כבל הזועם הבטיח ללמד את איקוטק "לקח שלא ישכחו".

בספטמבר האחרון נעצר בן אופק, מבעלי איקיוטק, בחשד לביצוע עבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה וניסיון לקבלת דבר במרמה. כמה חודשים לפני כן הגישה המועצה הישראלית לצרכנות תובענה ייצוגית נגד חברת "איקיוטק" ונגד אופק. על פי החשדות, החברה דרשה מלקוחות סלולר תשלומים עבור שירותי תוכן שכלל לא הוענקו להם ולא אושרו על ידיהם. הפרשה נחשפה בחודש פברואר בתכנית "צינור לילה" בערוץ 10, בקמפיין ממושך ומתוקשר שניהלה התכנית נגד בן אופק. אופק יצא נגד הקמפיין, נחלם כדי למנוע את שידור התחקיר ואף תבע את התכנית ואת המנחה גיא לרר על הוצאת דיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל איקיוטק, בן אופק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הפרשה הוגשה הצעת חוק של חבר הכנסת בועז טופורובסקי ("יש עתיד") בשיתוף עם המועצה הישראלית לצרכנות, לפיה מכתבי גבייה מעורכי דין יחוייבו להכיל את כל פרטי העסק ופרטי החוב, כדי למנוע מצב של איומי סרק בתביעה על חובות לא ברורים וסחיטת כספים מלקוחות.

כעבור מספר חודשים הגיש גם חבר הכנסת איתן כבל הצעת חוק בנושא, לפיה חברות הסלולר יצטרכו אישור מפורש ומפורט של הלקוח כדי לאפשר שירות של צד שלישי. יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אבישי ברוורמן, הודיע כי יסייע לקידום הצעת החוק כדי למנוע את "פרשת האיקיוטק הבאה".

עכשיו, כמעט חצי שנה אחרי הצעת החוק שהגיש כבל, חברת איקיוטק הגיעה גם למשפחתו. "הצעת החוק שלי נגד מעשי נוכלות כאלה, המכונה 'חוק אקיוטק', נמצאת בהליכי חקיקה עוד הרבה לפני שחסרי הבושה הללו ניסו לסחוט גם את אמא שלי", הבהיר כבל בפוסט שלו, " אז בנוסף לתביעה שאנו שוקלים להגיש, אני מתכוון להמשיך ולקדם את הצעת החוק בכל הכוח". וסיים בהכרזה: "עם שושנה כבל לא מתעסקים!"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully