וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומני היקר, היום נחתתי על כוכב השביט

16.11.2014 / 14:46

במשך כל מסעו לכוכב השביט 67P, תועדו הרפתקאותיו של רכב החלל פילאי בחשבון טוויטר חמוד שהוא כביכול כתב בעצמו. כשהוא נרדם לנצח, הוא הספיק לצייץ למאות אלפי עוקביו שהוא "הולך לישון"

מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי. טוויטר, אתר רשמי
רכב המחקר החללי פילאי, מתוך עמוד הטוויטר שלו/אתר רשמי, טוויטר

תכירו את פילאי. הוא בן 10, נמרץ ונלהב, יש לו חשבון טוויטר עם מעל 370 אלף עוקבים ובימים האחרונים הוא מצייץ על חווייותיו עשרות פעמים ביום. אה, והוא רכב מחקר חללי.

בשבוע שעבר הגשושית "רוזטה" עשתה היסטוריה כשהנחיתה את רכב המחקר שלה, פילאי, על כוכב השביט "67P צ'וריומוב-גראסימנקו" (או בקיצור 67P). את האירוע ליוו דיווחים רשמיים של סוכנות החלל האירופית - אבל גם ציוצים חמודים בעמודי הטוויטר של רוזטה ושל פילאי. אנשי מרכז החלל הגרמני הקימו עמוד טוויטר לפילאי לפני 4 שנים, ועמוד טוויטר לרוזטה שנה אחר כך, כשהציוצים שמתפרסמים שם נכתבים כביכול על ידי כלי החלל עצמם, הגשושית ורכב החלל. הציוצים כתובים בלשון אנושית ובהתאם ל"אישיות" של כלי החלל - פילאי הוא קטן ומלא התלהבות, רוזטה יותר אימהית ומעודדת אותו. לפעמים הם גם מתכתבים אחד עם השני על גבי הטוויטר.

וכך, הציוצים של פילאי סיקרו את מסעו ל-67P כאילו היה יצור חי שנשלח למשימה. "בוקר טוב כדור הארץ!" צייץ לפני יומיים, "זה היה ממש לילה עמוס פה ב-67P!" "איזה נוף מהמם!" צרח יום לפני. הוא שיתף תמונות וסרטונים, כולל סרטון שכוכב "מסע בין כוכבים" וויליאם שאטנר צילם לכבודו עליו הוא ענה "תודה!"

בזמן הנחיתה על כוכב השביט, הגשושית רוזטה צילמה את פילאי מרחף בחלל. פילאי העלה את התמונה וכתב: "זה אני! נוחת לי על החלל ומרגיש טוב!" ואז תייג את רוזטה וכתב לה "אני רואה גם אותך!"
בדרך אל השביט צייץ לרוזטה: "כמעט שם! תודה על הטרמפ!"
ולאחר הנחיתה פרסם ב-18 שפות שונות את ההודעה: "טאצ'דאון! הכתובת החדשה שלי מעכשיו: 67P !"

מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי. טוויטר, אתר רשמי
מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי/אתר רשמי, טוויטר

אלא שבימים האחרונים הציוצים של פילאי קצת פחות נלהבים ומלאי מרץ. אתמול (ש'), לאחר ששידר פילאי את נתוני הקידוח שביצע על הכוכב ("אני קודח עכשיו לתוך 67P... אשלח עדכונים ברגע שאוכל!" צהל פילאי יום לפני) נגמרה הסוללה של רכב המחקר - והוא כבה. בסוכנות החלל לא יודעים אם יוכלו להטעין את הסוללה ולהפעיל אותו מחדש, אם כי הם מקווים שכאשר הכוכב יהיה קרוב יותר לשמש הסוללה תיטען באנרגיה סולארית ופילאי ישוב לתחיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי. טוויטר, אתר רשמי
מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי/אתר רשמי, טוויטר

כמובן, גם האירוע הדרמטי הזה, שאולי מבשר את מותו של ידידנו פילאי, תועד על ידי עמוד הטוויטר שלו בשיחה נוגעת ללב שלו עם רוזטה. "כל כך הרבה עבודה קשה... אני מתחיל להתעייף"...צייץ פילאי לגולשיו הנאמנים סמוך להתרקנות הסוללה, ומאוחר יותר צייץ למרכז החלל - "קיבלתם את כל הנתונים ששלחתי לכם? נראה לי שאני אלך לישון קצת עכשיו..."

רוזטה צייצה לו בחזרה: "עשית עבודה מצוינת, פילאי. משהו שאף רכב חלל לא עשה לפניך".

פילאי ענה: "תודה רוזטה! עשיתי זאת! אני רכב החלל הראשון שנחת על כוכב שביט וחקר אותו! אבל זה עדיין לא נגמר..." אחרי כמה זמן צייץ: "החיים שלי על השביט רק התחילו. אני אספר לכם עוד על ביתי החדש, כוכב שביט 67P, בקרוב... ZZZZZZZZ" (סימני נחירות)

זה היה הציוץ האחרון שהתקבל מרכב החלל פילאי. העוקבים נפרדו ממנו בהתרגשות. "לילה טוב, נסיך יקר", כתב אחד המגיבים, ומגיב אחר הוסיף: "תחלום על כבשים חשמליות".

מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי. טוויטר, אתר רשמי
מתוך עמוד הטוויטר של רכב המחקר פילאי/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully