וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציות של אפל כבר לא "בחינם"

20.11.2014 / 13:58

תוסף כרום לארץ התיכונה התעדכן בקרבות חיים שאתם יכולים לשחק כבר עכשיו, אפל משנה את החנות והסיפור של אובר מסרב למות. חדשות הטק

אייפד GET. אפל, צילום מסך
מתיחת פנים או שינוי משמעותי שיגן מתביעות? Get/צילום מסך, אפל

אדם חכם אמר פעם שארוחות חינם זה רק הגבינה במלכודת של העכבר. אפל גם מתחילה להבין את זה. כאשר אפליקציות "חינמיות" כמו Candy Crush Saga ו-Clash OF Clans הן המרוויחות הגדולות ביותר בחנויות, אפל מעדכנת את התווית החינמית Free ל-Get משמע "תשיגו". בכך היא מטעה פחות אנשים שחושבים באמת שהמשחק החדש בסדרת ה-Candy Crush הוא חינמי.

זאת לא פעם ראשונה שאפל מעדכנת את ההסברים בחנות האפ-סטור. בשנה שעברה אפל הוסיפו "קיים רכישות פנימיות" בעקבות תביעה ייצוגית מולה, מדווח האתר 9to5mac, ואף הסכימה לשלם להורים שטענו שהילדים שלהם רכשו ללא הסכמתם.

השנה עם הגעת iOS 8 אפל הוסיפה את האפשרות של Family Sharing כך שההורה יכול לדעת, ולבחור לאשר או לסרב כאשר הילד רוכש משהו בתוך אפליקציה.

ניתן לטעון שעיתוי השינוי הוא גם חלק מהיערכות ליום הקניות בלאק פריידי המתקרב (28 בנובמבר), שצפוי להעלות את המכירות באפ-סטור בדומה לשאר הקניות ברשת, וזו הזדמנות להציג את החנות בצורה המעודכנת שלה.

ההוביטים מתעדכנים בכרום

לקראת יציאת סיום הטרילוגיה המרתקת של ההוביט (יוצא למסכים בארצות הברית ב-17 בדצמבר), חברת האחים וורנר בשיתוף עם המפתחת North Kingdom מעדכנת את התוסף שיצא לפני שנה לכרום של: "מסע בארץ התיכונה". בבלוג של כרום נרשם שכעת התוספה האופציה לשחק מול שחקנים אחרים בשיטת התקשורת P2P בין דפדפנים על מחשבים שונים.

החוויה עובדת יחסית חלק, ולמרות מספר באגים, שניתן להיתקל בהם גם במשחקי מולטי פלייר אחרים, לא נתקלנו במשהו חריג. זה מוזר וזה כיף.

ניתן לשחק בדפדפן הכרום במחשב האישי, ובדפדפני הכרום במכשירי המובייל, אך חשוב לציין שלא כל מכשירי המובייל יתנו לגשת לקרבות בין שחקנים אחרים בעקבות דרישות חומרה מסויימות, אך הם כן יתנו לסייר בעולם עצמו בתחנות שפרודו באגינס עבר בהם.

להצטרפות למסע של פרודו לחצו כאן מכל דפדפן כרום

עוד באותו נושא

ביקורת: Shadow of Mordor

לכתבה המלאה

אובר אנד אובר

אשטון קוצ'ר. GettyImages
קוצ'ר מצטרף לסיפור המסרב לגווע של אובר/GettyImages

נראה שמאז שיתוף הפעולה עם Spotify אובר רק מקבלות מטחים שליליים, וזה לא נפסק. מסתבר שאובר הרגישה שהיא יכולה לעקוב אחרי משתמשיה ללא ידיעתם. מוקדם יותר החודש הגיעה העיתונאית ג'ואנה בויאן לראיון עם המנהל של אובר ניו יורק ג'וש מוהר, כך מדווח האתר Buzzfeed.
בעת היציאה מהמכונית (של אובר) חיכה לה מוהר ואמר לה: "הנה את, אני עקבתי אחריך", תוך כדי שהוא מצביע על האפליקציה.

לפי הדיווח, מוהר גם שלח לבויאן דיווחים של נסיעות שלה, ללא הסכמתה טרם הפגישה. אתמול לאחר סדרת הציוצים של המנכ"ל בעקבות הפרשייה עם אמיל מיכאל שאיים על עיתונאית אחרת, פרסם מוהר ציוץ משלו בו הוא תייג את ההשטאג #HatersGonneHate עם תמונה של העובדים מניו יורק "מנערים" את הביקורת מהם, הציוץ הסר די מהר לאחר מכן.

עובדים לשעבר אמרו לאתר שאכן קיימת דרך בה העובדים בחברה יכולים לעקוב אחרי משתמשים מסויימים אך בתקנון החברה נרשם שהם יכולים לעשות זאת רק "מסיבות עסקיות לגיטימיות". לעקוב אחרי עיתונאית אחר הגעתה ואף לשלוח לה נסיעות מחייה הפרטיים, לא נראה כמו משהו לגיטימי במיוחד אף התקנון עצמו שונה לגרסה הנוכחית לאחר שעוד קודם פשוט הפרטים היו חשופים בפני העובדים.

אובר מצידה מנסה להפנות את תשומת הלב השלילית ממנה. היא משיקה, לפי פרסום באתר הרשמי, הטבות לנוסעים בארה"ב. החברה קוראת למהלך מומנטום ומדובר בהטבות למשתמשים שמצטרפים לשירות, בין אם זה הנחות על טיפולי רכב, או שעות אובר חופשיות. אין ספק שלפי התזמון של המהלך מדובר במהלך שיווקי בעיקרו.

ומי כן בא לעזרת אובר? אשטון קוצ'ר להצלה. השחקן, יזם וכעת מנהל המוצר של לנובו הצטרף לדיון. בסדרה של ציוצים בנושא אובר מביע השחקן פליאה על הפרשייה של מיכאל כשהוא כותב: "מה כל כך נורא בלמצוא לכלוך על עיתונאים מפוקפקים?"

בהמשך הוא מסביר ש"כולנו דמויות ציבוריים" ואם עיתונאים כותבים חצאי אמת אפשר וצריך לבדוק את המקורות שלהם (על ידי סוג של סטוקים קריפים של הנסיעות שלהם?).

הגולשים לא ממש הסכימו איתו וקוצ'ר פרסם הועדה אחרונה בנושא: "אתם כולם צודקים, לא הייתי בסדר בסופו של דבר. רק רציתי שעיתונאים יעמדו באותם אמות מידה של דמוית ציבור".

על פניו נראה בבקשה לגיטימית רק שקוצ'ר שכח גילוי נאות קל, ולמרות שהוא רשם שהוא "מדבר בתור עצמו ולא בתור אובר", הוא הקים את חברת הון-סיכון A-Grade Investments ב-2010 והחברה השקיעה במספר חברות, כולל אובר עצמה.

גרסת פאבלט ל-MX4

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה נראה ה-MX4. גרסת הפרו שמה מכשיר סיני בליגה של הגדולות/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכשיר ה-MX4 של החברת הסינית Meizu שהושק לא מזמן בישראל (בקרוב סקירה בוואלה! TECH) ומגיע עם מפרט לא רע מקבל גרסה גדולה יותר. למכשיר הפאבלט, יקראו MX4 Pro והוא יכיל מסך בגודל 5.5 אינץ' ברזולוציית 2560 X 1536 מה שמציב אותו טיפה מעל 2K עם 546 PPI. מה שמכתיר אותו לסמארטפון עם הרזולוציה הכי גבוהה שיש היום.

מעבד של סמסונג, מסוג Exynos 5430 המכיל שני מעבדי 4 ליבות של 2.0 ג'יגה-הרץ ו-1.5 ג'יגה-הרץ, 3 גיג'ה בייט זיכרון ראם, מצלמה אחורית עם 20.7 מגה-פיקסל שמצלמת עד 4K וקדמית עם 5 מגה-פיקסל. המכשיר יגיע בנפחים של 16, 32 ו-64 ג'יגה-בייט.

למכשיר גם חיישן טביעת אצבע על כפתור הבית הקדמי, כמו אצל האייפון, ואפילו בהכרזה שלו הם הקדישו שקופית למעצב של אפל ג'וני אייב, כך דווח באתר Engadget.

חיישן הNFC גם הוא נמצא פה, והחברה מדגישה את יכולות הסאונד המיוחדת של המכשיר. היא קוראת להם רטינה סאונד שאמור להיות ייחודי עם יחס אות רעש גבוה שאמור לתת חוויה נקייה יותר מהמתחרות, הדבר עוד טעון בדיקה לאוזן רגישה. נראה שהסינית Meizu לא מפסיקה ב"מחוות" שלה לחברת אפל.

ה-MX4 נמכר בבאג במחיר שמתחיל מ- 1600 ¤ וה-MX4 Pro הגדול יותר יהיה זמין בסין החל מ-410$ לגרסת ה-16 ג'יגה-בייט ועוד לא ידועה מתי ההשקה בשאר המדינות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully