וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללמוד עם טאבלט: כלים לדור החדש

23.11.2014 / 10:18

הסמסטר בעיצומו ובכל רגע יציפו אתכם מבחנים ועבודות. איך אפשר להשתמש בטכנולוגיית הדור הרביעי כדי ללמוד גם דרך הסמארטפון שלכם?

נערה גולשת בטאבלט. ShutterStock
נערה גולשת בטאבלט/ShutterStock

אם אין לכם מספיק צרות - עכשיו כשהסמסטר נכנס להילוך ועוד רגע מתחיל מבול העבודות והמבחנים - הנה עוד דבר קטן לשבור עליו את הראש: 4G, כן או לא? הכוונה היא לחיבור הסמארטפון לרשת סופר-מהירה עם סופר-ביצועים. האם הטכנולוגיה החדשה תעזור לכם לצלוח את הסמסטר עם מאיות, או שעודף המידע, הסרטים והמשחקים המשוגעים יגמור סופית על הסיכוי שלכם לתואר? אף שאין באמת תחליף לחרישה הגונה של 12 שעות ביום כדי להשיג ציונים גבוהים, ניסינו לברר כיצד יכול החיבור המהיר להשתלב בסדר היום הסטודנטיאלי.

ללומדים מרחוק

אחד הדברים המדהימים שקרו לאקדמיה בשנים האחרונות, ועדיין הולך ותופס תנופה, הוא התפתחות תחום הלמידה מרחוק, הרצאות הווידאו ברשת והופעת ה"מוקים" – MOOCs – ראשי תיבות של "קורס מקוון פתוח ומרובה תלמידים". אוניברסיטאות מובילות בארץ ובעולם מציעות מגוון קורסים אונליין ברמה גבוהה, קורסים שחלקם אף מקנים נקודות זכות אקדמיות. אתרים מצוינים כמו קורסרה ו-edX מרכזים מאות קורסים ואלפי שעות לימוד. באוניברסיטה הפתוחה ניתן כיום לעשות תואר שלם באמצעות המדיה הדיגיטלית. ברור שהלומדים לתואר מרחוק או סתם מי שנעזר בהרצאות אינטרנטיות "מהצד" כדי לתגבר את הלימוד בכיתה ייהנו מחיבור סופר-מהיר.

מכאן, שירותי הדור החדש מנצלים את תכונות הרשת המהירה והעוצמתית ואת היכולות החדשניות של מכשירי 4G המצוידים במעבדי נתונים מהירים ותצוגה עשירה. כך למשל, חברתOrange , המובילה את החדשנות בתקשורת הישראלית, אינה מסתפקת בהשקת רשת 4G מהירה, והיא נערכת להוביל גם בעידן של שירותים מתקדמים וחוויית לקוח חדשה, בין היתר לטובת הסטודנטים. החברה, המעניקה את המהירות הגבוהה ביותר בישראל (עפ"י נתוני חברת OOKLA הבינלאומית), מאפשרת להוריד מצגות וחומרים כגון טבלת השיעורים, תוצאות הבחינות וקבלת מידע מהפקולטה במהירות ויעילות שטרם היכרנו כאן. כאשר ניתן להוריד הרצאה בשניות או לצפות בה באיכות גבוהה בנסיעה באוטובוס, תמיד תגיעו מוכנים לכיתה.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

ללמוד, לעבוד ולהישאר בחיים

לא כל אחד יכול לגור אצל ההורים בגיל 22 בזמן שהוא עושה תואר ראשון - ועצמאות מגיעה עם חובות. סטודנטים שעובדים במשרה מלאה או חלקית לא רק מוטרדים מהשאלה איך פותרים את התרגיל הבלתי אפשרי שהמרצה חילק הרגע או איך להספיק לקפטריה לפני שנגמרים המאפים. למי שעובד ולומד פשוט אין מספיק שעות ביום, ובין ההרצאות, העבודות והמשמרות בעבודה אין זמן לנשום. גם כאן חבילות תקשורת סופר-מהירות יכולות לספק תמיכה ולפעמים אפילו להציל חיים. למשל, ב-Orange מציעים את My Doctor, שירות המאפשר לקיים פגישת רופא מהסמארטפון. אתם כבר לא צריכים לבזבז חצי יום בנסיעות ולהעביר שעה בחדר המתנה עם עוד עשרה אנשים חולים. כל מה שאתם צריכים הוא חלון של עשר דקות, ותוכלו לראות את הרופא ואפילו לקבל מרשם לתרופה מיד לנייד.

למכורים למדיה

לא אצל כולם הלימודים הם במקום הראשון. אם אתם פריקים של סדרות, משוגעים על ספורט או מכורים לחדשות אז חייכם עומדים להשתפר (או להיהרס, תלוי בכם). עם שירותים כמו 4G-TV של Orange אפשר לקבל את המדיה הנחשקת ב-HD ישירות לטאבלט, לסמארטפון, או לפאבלט. השירות מציע לא רק זרם של חדשות ושידורים בזמן אמת מכל התחומים אלא גם מגיע עם חבילת VOD שתאפשר לכם להשלים כל פיסת מידע שאולי פספסתם כי הייתם חייבם להיכנס לשיעור. אם אתם עדיין לא סטודנטים לקולנוע או לתקשורת אולי כדאי שתשקלו הסבה לתחום - כך לפחות תוכלו לטעון שאתם עושים שיעורים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

להירגע בכל מקום

שעות הפנאי וההתרגעות בסוף היום חיוניות למי שמעוניין לעבור את הסמסטר וגם לשמור על השפיות. לפעילויות הפנאי תפקיד חשוב בשמירה על יציבות רגשית בתקופות העמוסות של הלימודים, כמובן כשהן לא באות על חשבון הלימודים עצמם. גם כאן טכנולוגיות הדור הרביעי מאפשרות לעשות בכל מקום דברים שבעבר אפשר היה לעשות רק בבית. נחמד ונעים לצפות בסרט או בסדרה ברכבת; לנהל שיחת וידיאו ב-HD עם חבר טוב שנמצא בחילופי סטודנטים בחו"ל רגע לפני שנכנסים לשיעור או אפילו לשחק במשחק רשת עם חברים בזמן השיעור המשמים (על אחריותכם). למצוידים במיטב הטכנולוגיות המתקדמות, תומכות 4G, על גבי הסמארטפונים והטאבלטים, נפתח עולם חדש ומופלא של אפשרויות לניצול מקסימלי של הזמן או לבזבוז אופטימלי - כל אחת ואחד בהתאם להעדפותיו.

מצטיידים למשימה

בדיוק כמו שלא תעלו על איילון עם קורקינט, גם הגלישה הסלולרית במהירויות העל-חלל דורשת ציוד מתאים. לא רק טלפונים סלולריים עם חיבור G4 תומכים בתקשורת החדשה; אם אתם מאלו שלא נפרדים מהטאבלט שלכם אתם יכולים להצטייד במכשירים כמו Lenovo Miix 2 10.1 (לחובבי חלונות 8) או iPad Air עם קישור דור 4 (אם אתם יותר בעניין של מאק). ישנם גם מוצרי MBB שיעזרו לכם להפוך לפטופ רגיל למכונת G4 משומנת כמו מודמים סלולריים דור ארבע ונתבים שיאפשרו לכם ליצור בסביבתכם אזור של שיתוף אינטרנט סלולרי מהיר עם עד 10 מתחברים שונים.

הכתבה הוכנה בשיתוף עם אורנג'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully