וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפאשלות של גוגל

23.11.2014 / 9:57

מערכת ההפעלה לוליפופ מתעכבת, הנקסוס נמכר עם תקלה וכדור פורח שלה שהיה אמור להביא את בשורת האינטרנט למקומות נידחים - נפל מהשמיים. חדשות הטק

לוליפופ על HTC. Android Police, צילום מסך
אנדרואיד 5.0 - לוליפופ על HTC/צילום מסך, Android Police

שתי השקות חורקות לאחרונה מבית גוגל: הנקסוס ומערכת ההפעלה לוליפופ.

סמנכ"ל ניהול המוצרים של HTC, מו ורסי, הבטיח בשבוע שעבר שגרסת לוליפופ תגיע למכשירי ה-M7 וה-M8 עם הגרסה הנקייה של גוגל ה-GPE. ביום שישי שאל בעוקצנות משתמש את ורסי "נו, העדכון יגיע מחר?". מו ענה בטוויטר שגוגל ביקשה עוד "סיבוב" עם התוכנה והוא יעדכן שיהיו לו עוד פרטים.

נכון לעכשיו אין צפי להגעת לוליפופ למכשירי ה-HTC, אבל אפשר בינתיים להסתפק בתמונות שדלפו באדיבות Android Police (ראו למעלה).

קניתם נקסוס 6 מהרשת AT&T? בואו להחליפו הוא כנראה פגום

רשת הסלולר האמריקאית הגדולה AT&T קוראת למי שנתקל בבעיות בנקסוס 6 החדש שלו לבוא ולקבל אחד אחר במקומו. לפי האתר Droid-Life, מסתבר שחלק מגרסאות ההשקה של הנקסוסים החדשים הגיעו עם תוכנה לא תקנית ממוטורולה הגורמת למכשיר להציג מסך שחור או שהוא אינו מתחבר לרשת הסלולר.

לקוחות שמגעים להחליף את המכשיר יקבלו מכשירים חילופיים מהחברה, מה שעלול ליצור בעיה עם האספקה בימים הקרובים. מוטורולה עצמה אישרה את העניין ומבטיחה שמדובר במספר קטן של מכשירים, כך נמסר לאתר.

לא פשוט להביא לכולם אינטרנט

שדה אחר שגוגל מתקשה בו, הוא פרויקט הבלונים הפורחים שלה שמטרתו להביא אינטרנט לחלקים נרחבים בעולם. לא לכולם יש אינטרנט, מכל מיני סיבות: בין אם זה תשתית שלא קיימת, או שמאוד קשה להגיע למקומות מסויימות כמו בפסגות של הרים, איים נידחים ועוד. גוגל רוצה לשנות את זה. בשנה שעברה היא החלה בפרוייקט Loon, פרויקט קצת סוריאליסטי של העברת אינטרנט למקומות בהם אין רשת - באמצעות בלונים פורחים.

איך זה עובד? הבלון מרחף בגובה קרוב לסטרטוספרה ונע עם הזרמים שלה, למטה מחכה תחנת שידור (שמופעלת לרוב על ידי חברת התשתית עצמה), וכך גוגל יכולה להעביר אינטרנט דור 4 לכפר נידח ברדיוס של כ-1,500 קמ"ר סביב הבלון. לבלונים מותקנים תאים סולאריים המאפשרים להם לשהות באוויר שבועות ארוכים.

בלון פורח של גוגל. אתר רשמי, plus.google.com, אתר רשמי
הבלון בפעולה. מתוך הבלוג של גוגל/אתר רשמי, אתר רשמי, plus.google.com

בפוסט שפורסם לאחרונה בחשבון הגוגל של החברה, נכתב שיכולות החברה השתפרו וגוגל יכולה כעת להשיק עד 20 בלונים ביום אחד. בנוסף, הנתונים של הבלון שופרו וכעת הבלונים יכולים לנוע באוויר עד כ-130 יום ובעזרת חישובים מורכבים של זרמי סטרטוספרה ניתן לשלוט בבלונים שינווטו במקומות המיודעים אליהו עד שיגיע בסוף חייהם לתחנת הפרישה הסופית.

עם זאת, כל ההתחלות קשות, וה-Wall Street Journal
מדווח שחוואי בדרום אפריקה מצא בלון של גוגל שהתרסק בחווה שלו. הוא לא ידע מה זה וחשב שזה בלון מזג אוויר, אך לאחר מחקר קל הסתבר שזה בלון מפרויקט Google X, מחלקת הפרויקטים הסודיים של גוגל שהולידה בסוף את פרויקט Loon.

גוגל הבטיחו לחוואי שהם ישלחו אדם לאסוף את הבלון. המקרה קרה גם בנוואדה שבארה"ב ביוני וגוגל הקימו צוות מיוחד שיטפל במקרים כאלו.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully