וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסוי של גוגל: קוראים ישלמו כדי לצרוך תכנים ללא פרסומות

רועי גולדנברג

24.11.2014 / 12:00

הרעיון נשען על מודל של חומות תשלום, כך שהגולשים משלמים סכום מסוים בעבור כניסה לאתרים המשתתפים ובמקום הפרסומת תופיע הודעת תודה על כך שאותו גולש תרם ועזר ליוצרי התוכן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך שנים מנסים ארגוני ואתרי מדיה ברחבי העולם לשרוד בעולם אינטרנטי שמקדש בעיקר תוכן חינמי. "הוול סטריט ג'ורנל" הוא רק דוגמה אחת בולטת לחומות תשלום שהחלו להתפזר ברחבי הרשת וניסו לגבות מהקוראים כסף בתמורה לתוכן האיכותי שלהם, כדרך להתמודד עם שווקים משתנים, משברים מזדמנים בעולם הפרסום וסלידה של הגולשים מפורמט הפרסום הנפוץ של באנרים אינטרנטיים. ההצלחה שנויה במחלוקת וקשה לבנות על חומות התשלום כמודל כלכלי שמחזיק את עצמו.

ולמרות זאת, בגוגל השיקו בסוף השבוע האחרון ניסוי דומה בשם Contributor, כשהרעיון שמאחוריו הוא לאפשר לגולשים לשלם לאתרים נבחרים כדי לצפות בתכנים שלהם ובתמורה לא לראות פרסומות.

זאת, בתנאי שהאתרים הללו משתמשים בשירותי הפרסום של גוגל ומגישים את הפרסומות באמצעות Google Display Network. האתרים הראשונים שנבחרו לניסוי כוללים את בלוג הטכנולוגיה הפופולרי Mashable, אתר החדשות הסאטירי The Onion, אתר המדריכים wikiHow ועוד.

הרעיון נשען על מודל של חומות תשלום, כך שהגולשים ישלמו 1-3 דולרים בחודש בעבור כניסה לאתרים המשתתפים ובמקום שבו היה אמור להופיע באנר עם פרסומת מרשת הפרסום של גוגל, תופיע במקום זה הודעת תודה על כך שאותו גולש תרם ועזר ליוצרי התוכן. לא ברור כמה מהסכום שישלמו הגולשים יגיע לגוגל וכמה לאתרים.

זה גם הסלוגן שגוגל מקדמת במסגרת הניסוי הזה: Support the people who make the web (תמכו באנשים שיוצרים את האינטרנט). באתר Digiday הסבירו כי מודל התשלום מבוסס על בורסת הפרסום של דאבלקליק, החברה הבת של גוגל. כיום, בורסת הפרסום מאפשרת למפרסם שמציע את תג המחיר הגבוה ביותר באזור מסוים באתר אינטרנט לזכות במשבצת הנחשקת ולשלב בזמן אמת את הפרסומת שלו.

נציין, כי המהלך לא "ירוקן" לגמרי את הפרסומת מהאתרים, ובאנרים שאינם שייכים לרשת הפרסום של גוגל עדיין יישארו.
בעולם שבו רוב האינטרנט חינמי ודור שלם של צעירים גדל לרשת שבה ניתן להשיג ולגשת כמעט לכל תוכן אונליין בחינם, קשה לראות אם הניסוי של גוגל יישא פרות. מבחינת אתרי התוכן, שיתוף פעולה מצד גוגל יכול רק לעזור, אך לא בטוח שזה יהיה הפתרון שיחזיק להם את הראש מעל המים.

מנגד, באתר Digiday מציינים ששירותים כמו נטפליקס או Spotify מצליחים בעולמות הבידור של הסרטים והמוזיקה (בהתאמה) לייצר מודלים דומים ומי שמסתכל מקרוב על כמות המנויים ושורת ההכנסות יכול בהחלט להתרשם לטובה מהצלחת המודלים הללו. כעת, רק צריך לעקוב ולראות אם גוגל תצליח בניסוי שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully