וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה משמעות ההודעה שקיבלתם מפייסבוק הבוקר?

26.11.2014 / 10:56

פייסבוק הודיעה הבוקר על שינוי מדיניות הפרטיות שלה החל מינואר הקרוב, ושיגרה הבוקר הודעה למשתמשים שמאשרת את הסכמתם לשינוי. מה זה אומר ולמה אנחנו מסכימים?

אם יש לכם חשבון פייסבוק, גם אתם קיבלתם הבוקר את ההודעה הבאה:

עדכונים באתר פייסבוק 26.11.14. פייסבוק, צילום מסך
עדכונים באתר פייסבוק 26.11.14/צילום מסך, פייסבוק

לפי ההודעה, החל מינואר הקרוב המשתמש מצהיר כי הוא מסכים לתנאי השימוש החדשים של פייסבוק, המפורטים בהודעה המלאה של האתר.

"בשנה האחרונה, השקנו פיצ'רים חדשים שנועדו לסייע לכם לקבל יותר תוכן מפייסבוק, והגולשים ביקשו לדעת יותר על האופן שבו אנו משיגים עליהם מידע ומשתמשים בו", נכתב בהודעה, "מהיום, באתר המיועד Privacy Basics, תקבלו טיפים והדרכה כיצד לשלוט בחוויית המשתמש שלכם בפייסבוק. אנחנו גם מעדכנים את תנאי ומדיניות השימוש של האתר ושל ה'קוקיז' שיתאימו לפיצ'רים החדשים שהשקנו, וכדי שיהיה קל יותר להשתמש בהם. שיפרנו גם את התאמת הפרסומותלאפליקציות ולאתרים בהם אתם גולשים מתוך פייסבוק ונותנים לכם יותר שליטה. העדכונים הללו יהיו תקפים החל מהראשון בינואר, 2015".

עדכונים באתר פייסבוק 26.11.14. פייסבוק, צילום מסך
אתר privacy basics החדש/צילום מסך, פייסבוק

אז מה בעצם משמעות העדכונים הללו, עליהם אתם נותנים את הסכמתכם?

קודם כל, יש את הבשורה על אתר privacy basics, שאמור לעזור לכם לכוון ולשלוט בחוויית המשתמש שלכם באמצעות הדרכה אינטראקטיבית. פייסבוק בעצם הופכת את מדיניות השימוש והפרטיות שלה לשקופה וברורה יותר, ובאמצעות האתר החדש תוכלו להבין באיזה אופן פייסבוק עושה שימוש במידע עליכם, ולשלוט בו: להחליט מה להסתיר, מה לחשוף ומה לתייג בהתאם.

ה"פיצ'רים החדשים" עליהם מדובר בפוסט של פייסבוק הם בעצם אופנים שונים של שימוש במידע שאתם מזינים באתר. למשל, גולשים שיעשו צ'ק אין למיקום שלהם, יקבלו מידע על מסעדות שנמצאות בסביבה או על חברים שמסתובבים בקירבת מקום. מידע מתוך הפייסבוק שלכם יוכל לשמש גם לחיבור עם אפליקציות וחברות אחרות - למשל, אם שכחתם את הסיסמא לאינסטגרם, תוכלו לשחזר אותה באמצעות מידע מפייסבוק. באמצעות ההרשאות שתתנו, פייסבוק תוכל גם לזהות את מצב הסוללה של הטלפון שלכם בזמן שאתם גולשים באתר, ולהתאים לו את ביצועי האפליקציה. בנוסף, תהיה אפשרות בהמשך לבצע העברות כספים דרך פייסבוק - ויתווסף לאתר גם כפתור בשם BUY שיאפשר לרכוש מוצרים דרך פייסבוק.

כל החידושים האלה יתאפשרו באמצעות הסימביוזה בין המשתמש, והמידע והפרטים שהוא חולק עם פייסבוק, לבין מנגנוני האתר - שיעשו שימוש בפרטים האלה באופן מבוקר. מדובר בכביש דו-סטרי של שיתוף מידע תמורת שירותים טובים יותר, שישרת את המשתמש, את פייסבוק ואת המפרסמים גם יחד - מאחר וגם מודעות פרסומת יעשו שימוש במידע שאתם חולקים ויותאמו לאופי שלכם, לאתרים בהם אתם גולשים ולאפליקציות בהן השתמשתם. אם עד עכשיו הוצפת למשל בפרסומות לדיאטות, רק כי את במקרה אישה, בקרוב הפרסומות יותאמו לכם באופן מדויק יותר.

כאמור, החל מתאריך 1 בינואר 2015, אתם נותנים את הסכמתכם באופן אוטומטי לכך שפייסבוק תשתמש במידע שאתם חולקים באותם פיצ'רים חדשים ועבור סיווג הפרסומות, כשמקביל אתר privacy basics מאפשר פיקוח ומעקב אחרי אותו שימוש.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully