וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש השנה של TIME יהיה מנהיג דאעש?

גולשי הקהילה האינטרנטים פורצ'אן, הידועים בחיבתם למתיחות, הטרלות והפרעות לסדר הציבורי האינטרנטי, מנסים לחבל במערכת ההצבעות של מגזין TIME כך שאיש השנה שלהם יהיה אבו בכר אל בגדאדאי, ראש דאעש

מועמד לאיש השנה של TIME: אבו בכר אל-בגדאדי. time.com, אתר רשמי
מועמד לאיש השנה של TIME: אבו בכר אל-בגדאדי/אתר רשמי, time.com

מגזין TIME הנחשב עורך מדי שנה את רשימת "האנשים המשפיעים ביותר" שלו. פורצ'אן הוא פורום שטוף זימה בביבים האפלים יותר של האינטרנט, אשר ידוע לשמצה בקרב גיקים ומתפרסם בכל מיני מעשים נוראיים - כמו למשל, פרסום תמונות עירום או פורנו תמנונים, או הטרלות ומתיחות כמו שיכנוע גולשים לשים את הטלפון שלהם במיקרוגל.

ועכשיו, גולשי פורצ'אן מתגייסים כדי להטריל את מוסד "איש השנה" של טיים - בפעם השלישית ברציפות.

קבוצת גולשים מתת-הפורום /b/ של פורצ'אן, קוראת לגולשים להצביע לאבו בכר אל-בגדאדי, אשר מוכר יותר בתוארו כ"ראש דאעש", כדי להעלות אותו לראש הטבלה ברשימת המועמדים לשער. אך חנוני המחשבים הללו לא עצרו רק בכך, ופיתחו קוד העוקף את מערכת האתר של מגזין "טיים", אשר מתנה הצבעה בחיבור לטוויטר או לפייסבוק.

במקור, המשתמשים תכננו להציע ל"איש השנה" את דארן ווילסון, השוטר שירה למוות במייקל בראון בעיירה פרגוסון בארצות-הברית, מקרה שהתפרסם כדוגמא לאלימות משטרתית, לגזענות ולאפליה. "שדאעש ילכו להזדיין ושאתם תלכו להזדיין, מטומטמים", כותב משתמש אחד, "דארן ווילסון הוא איש השנה של טיים ואתם 'ניופאגס' (כינוי גנאי המתאר משתמשים חדשים - י.ל.כ) מפגרים".

אך מסתבר שמגזין טיים חיבל במזימה הזאת, כאשר חסם את האופציה להציע אנשים חדשים לרשימה.ההצבעה לווילסון הייתה אמורה ללכת יד-ביד עם הזעם הציבורי סביב פרשת פרגוסון, לאחר החלטת חבר המושבעים שלא להעמיד את השוטר לדין. ההחלטה הובילה להפגנות ענק לאורכה ולרוחבה של ארצות הברית ובעיקר בפרגוסון עצמה - אותם מפגינים עומדים כרגע במקום השני באותה הצבעת "איש השנה" של טיים, אחרי נרנדרה מודי, ראש ממשלת הודו.

אבו בכר אל-בגדאדי קיבל עד כה כ-0.7 אחוזים מהקולות, כךשבינתיים נראה שהניסיון להפוך אותו לאיש השנה לא יצליח, בדומה להטרלה של השנים הקודמות - כשגולשי פורצ'אן ניסו להביא לבחירתם של מיילי סיירוס, אדווארד סנודן וקים ג'ונג-און (בעיקר בעקבות פסיקה מלמעלה של טיים, שהצליחו לזהות את ההצבעות המזויפות). אך המטרה של גולשי פורצ'אן איננה לקבוע את איש השנה אלא להטריל את האינטרנט ולהגיע לכותרות של עיתונים גדולים - ובזה הם לגמרי הצליחו. רק נקווה שהם לא יצליחו, למרות הכל, למצוא דרך לעקוף את הביקורות המדוקדקות של מגזין טיים, או שנאלץ למצוא את עצמנו עם ראש דאע"ש כאיש השנה העולמי.

  • עוד באותו נושא:
  • time
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully