וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפייסבוק: תמונות של יאיר לפיד ורובי ריבלין במדי נאצים

30.11.2014 / 12:55

משתמש פייסבוק המכנה את עצמו "נתן זועבי" פרסם תמונות של הפוליטיקאים המתנגדים לחוק הלאום במדי נאצים. זו לא הפעם הראשונה שתמונות של פוליטיקאים בבגדי נאצים מופצות ברשת

תמונות של מתנגדי חוק הלאום במדי נאצים בפייסבוק. פייסבוק, אתר רשמי
תמונות של מתנגדי חוק הלאום במדי נאצים בפייסבוק/אתר רשמי, פייסבוק

ההסתה ברשתות ממשיכה להשתולל. בעקבות הדיון הציבורי סביב חוק הלאום, נפתח בפייסבוק בשעות האחרונות פרופיל שמכיל את תמונותיהם של המתנגדים לחוק כשהם לבושים במדי נאצים.

לא ידוע מי עומד/ת מאחורי הפרופיל, אולם הוא הוקם היום בבוקר תחת השם "נתן זועבי" כשתמונת הפרופיל היא עיבוד תמונה של המוזיקאי הצעיר ניית'ן סייקס מלהקת הבנים THE WANTED.

"נתן זועבי" העלה תמונות מפוטשפות של נשיא המדינה רובי ריבלין, שרת המשפטים ציפי לבני, שר האוצר יאיר לפיד, חבר הכנסת לשעבר מיכאל איתן ומפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, כשהם לבושים במדי אס.אס. בכיתוב המצורף נכתב "האנטישמים שמתנגדים למדינה יהודית בארץ ישראל ! (לחוק להלאום)".

בעקבות פרסום התמונות, קרא השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה מיידית בנושא. "מדובר בחציית קו שחור, ואני רואה בחומרה רבה את הפרסומים הללו", אמר אהרנוביץ', "כולנו זוכרים היטב לאן הובילה בעבר הסתה מסוג זה ועלינו לפעול במהרה למציאת המעורבים בפרסום והבאתם לדין. אין לאפשר ביטויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות, ומחובתנו למגר את האלימות הנפוצה שם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום ראשון שעבר אושרה הצעת "חוק הלאום" בממשלה, מה שעורר סערה בכנסת ובציבור. שרי יש עתיד התנגדו לחוק, ושר האוצר יאיר לפיד אמר כי "החוק הזה יהפוך 300 אלף רוסים לאזרחים סוג ב". שרת המשפטים ציפי לבני התנגדה אף היא ואמרה בראיון לוואלה! כי ההצעה היא "אנטי ציונית, אנטי דמוקרטית ואנטי יהודית". נשיא המדינה רובי ריבלין התבטא אף הוא נגד החוק ואמר כי הוא יחליש את אופייה היהודי של המדינה, וכי ההצעה "דוחפת ומעודדת אותנו לחפש סתירה בין אופיה היהודי של מדינת ישראל לאופיה הדמוקרטי". מיכאל איתן, לשעבר יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת, אמר בתכנית "עושים סדר" כי חוק מהסוג הזה מחייב הסכמה רחבה בממשלה בגלל הסכנה שיגרום לפגיעה בזכויות מיעוטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אקט "הלבשת" אישי ציבור במדי נאצים זכור לנו עוד מימי ההפגנות נגד יצחק רבין ז"ל, אך מאז נעשה בו שימוש עוד לא מעט פעמים. בשנה שעברה פורסמה ברשת תמונה של יאיר לפיד במדי נאצי, ככל הנראה בעקבות גזירות התקציב, ובפברואר האחרון הופצה בקבוצות ווטסאפ תמונה של יאיר לפיט ונפתלי בנט במדי נאצים כשהם שורפים ספרי תורה, בעקבות חוק הגיוס. ולא רק פוליטיקאים מוצאים את עצמם על כרזות נאציות: לפני שלוש שנים הופצה תמונתו של עורך תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", מולי שגב, לבוש במדי אס.אס., ככל הנראה בעקבות שידור מערכון שהציג את חברת הכנסת לשעבר יעקב כ"ץ כדמות נאצית.

נציין גם שבמקרים של מעשי הסתה מסוג כזה, שנעשים באופן אנונימי ותחת פרופיל מזוייף, כדאי להתייחס ל"מקור" שלהם בערבון מוגבל. במקרה של תמונת יאיר לפיד במדי נאצי משנה שעברה, למשל, היו גולשים שטענו שהתמונה נוצרה למעשה על ידי תומכים של לפיד שביקשו ליצור דה-לגיטימציה למתנגדיו. דבר זה לא הוכח והטיעון הזה נותר בגדר תיאוריית קונספירציה בלבד, אך בכל זאת, כל עוד המסית אינו נחשף בזהותו האמיתית, מוקדם לקפוץ למסקנות לגבי המחנה או הקבוצה ממנה מגיעה ההסתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully