וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים הדליפו סרטים של סוני לרשת

1.12.2014 / 17:18

לאחר הפריצה לשרתי החברה הופיעו עותקים ברשת של סרטים שעוד לא הופצו. האם זה כנקמה על הסרט של סת' רוגן, שפוגע במנהיג שלהם? חדשות הטק

פוסטר הסרט ראיון סוף.
כרזת הסרט "ראיון סוף". התחילה את המהומה?

הבעיות של סוני ממשיכות. בשבוע שעבר דווח על פריצת האקרים לשרתי חברת סוני-סרטים (sony pictures), האחראית על הפצת סרטים לטלוויזיה ולקולנוע. לפי הדיווחים , ההאקרים השתלטו לחלוטין על המערכות הפנימיות של החברה.

כעת ההאקרים, הידועים לעת עתה בשם Guardians Of Peace, החלו כנראה את פעולת הנקם. לפי האתר Torrent Freak , נראה שעותקים פיראטים של סרטים שטרם יצאו לקולנוע וכן עותקים באיכות DVD - דלפו לרשת. הסרטים המדוברים הם Annie, Mr. Turner, Still Alice, סרטים שצפויים לצאת בסוף השנה הנוכחית. כמו כן דלפה גרסה של "זעם" של בראד פיט, שאמנם כבר יצא לקולנוע אך עדיין לא ב-DVD.

לכאורה, אין קשר ישיר בין המקרים. הדלפות של סרטים לפני יציאתם לקולנוע זה לא דבר חדש, אך כמות הסרטים, בנוסף לאיומים של ההאקרים עלולים לרמוז על הקשר. לאתר Recode נמסר שסוני בודקת קשר בין הפרצה להאקרים מצפון קוריאה. למה דווקא משם? כיוון שסוני אחראית לסרט "ראיון סוף" בכיכובם של סת' רוגן וג'יימס פרנקו, שמתאר
ניסיון התנקשות במנהיג העריץ קים ג'ון-און על ידי שני לא יוצלחים. ייתכן שקים ג'ונג-און לא כל כך אהב את הבדיחה על חשבונו, והחליט פשוט לסגור את כל חברת ההפצה כולה. הדיקטטור כבר הוציא להורג בעבר אנשים על פחות מזה, ככה שזה לא יפתיע אם הוא עומד מאחורי המתקפה. מצד שני, אולי סוני פשוט מנסה לעשות יחסי ציבור לסרט שלה על רקע אחד מפריצות האבטחה החמורות שידעה.

הודלף מכשיר לומיה עם ממשק תלת מימדי?

לומיה מקלארן. אתר http://geekongadgets.com/, צילום מסך
תמונת לומיה שהודלפה/צילום מסך, אתר http://geekongadgets.com/

הדלפות של טלפונים הם לא דבר חדש. לפעמים המכשירים המודלפים לא זוכים כלל לראות את אור היום ונשארים על רצפת חדר המעבדה. מכשיר שכזה, הלומיה מקלארן (שם קוד), חזר לחיים ככל הנראה באמצעות סדרת הדלפות של האתר geekongadgets.

באתר נראה המכשיר ממספר זוויות, כאשר המקלארן אמור להוות את הממשיך הרוחני של הלומיה 1020 בעל המצלמה האיכותית. לפי התמונה נראה שיש למכשיר הנ"ל מצלמה גדולה, אך קשה להעיד על איכותה. המקלארן היה אמור להראות ממשק תלת ממדי בסגנון ה-Fire Phone של אמזון, אך התמונות אינן מעידות על ממשק שכזה.

בכל מקרה מעניין יהיה לראות אם נוקיה, שכעת העבירה את המושכות למיקרוסופט, ימשיכו עם קו הלומיה ולאן יקחו אותו, נמשיך לעקוב.

עוד באותו נושא

האקרים פרצו לשרתי סוני והם סוחטים את החברה

לכתבה המלאה

אובר מענישה את המנהלים העוקבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אובר זכתה להמון כותרות לאחרונה, בעקבות פרשה שהסעירה את הבלוגספירה, בה עקבו מספר מנהלים אחרי עיתונאים ואחרי הנסיעות שלהם באמצעות מצב מיוחד שזמין להם. המנכ"ל מיהר לגנות את המעשים, וכעת לפי דיווח של האתר Slate ייתכנו "צעדים משמעתיים" נוספים.

לא מפורט בכתבה מהם הצעדים המשמעתיים, אך הם כנראה לא חמורים כל כך כיוון ששני המנהלים מאחורי הפרשה, מנהל סניף ניו-יורק ג'וש מוהרר ומנהל נוסף, אמיל מיכאל, ישמרו על תפקידם.

עוד חדשות על אובר מגיעות מצרפת, שם אובר מחכה להכרעה של בית המשפט בעניין חוק חדש שעלול לגרום לשירות המנצח שלה, האוברפופ (שירות שמאפשר לכל נהג להיות נהג להסיע אנשים בפחות כסף) להיות בלתי חוקי. הפרשה התפרסמה לראשונה ב-Wall Street Journal. חברות המוניות המקומיות התלוננו לממשלת צרפת שלאובר יתרון לא הוגן, כיוון שהנהגים הפרטיים אינם כבולים לחוקי הרגולציה החלים על נהגים מורשים.

הדיון נקבע ל-12 לדצמבר, ואם אובר תפסיד בצרפת יתכן שמדינות אירופאיות אחרות ינסו לפגוע בה גם כן.

דור 4 מהיר יותר משרימפס?

קשה לפרסם מהירות אינטרנט בעזרת עזרים ויזואליים. גוגל ניסתה לעשות זאת בזמנו עם סדרת פרסומות שמראה פעולות מהעולם האמיתי, כמו הדלקת נורה בהשוואה לזמן שבו הדפדפן שלה פותח אתר אינטרנט. כעת המפעילה DoCoMo NTT היפנית משחררת פרסומת משלה.

בפרסומת שהפכה ויראלית ניתן לראות מספר שרימפסים שנורים מתוך תותח הישר לערמת קמח, ממשיכים לתוך ביצה שנמרחת עליה, מתקדמים לעבר פירורי הלחם ומסיימים בפרץ של להבה בוערת ואימתנית. דור 4, כנראה יותר מהיר מזה ולא אוכל שרצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully