וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמודי הפייסבוק של 2014: איפה הם היום?

7.12.2014 / 14:45

במהלך השנה הם זכו לכותרות וסחפו אחריהם גולשים. האם עמודי הפייסבוק שהסעירו את ישראל ב-2014 עדיין קיימים ברשת? ואם כן, מה עושים שם כיום? פרויקט סוף שנה מיוחד

תמונות הזדהות עם דוד הנחלאווי, אפריל 2014. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
תמונות הזדהות עם דוד הנחלאווי, אפריל 2014/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

שם העמוד: גם אני עם דוד הנחלאווי

למה הוא נפתח: בסוף חודש אפריל האחרון התעמת חייל מחטיבת הנח"ל עם נער פלסטיני בחברון, ותועד במצלמת וידיאו כשהוא דוחף את הנער ומכוון אליו נשק באיום. הסרטון הופץ ברשת, והגולשים הביעו את תמיכתם בחייל בהמוניהם, בטענה שפעל כשורה. עמוד הפייסבוק "גם אני עם דוד הנחלאווי" ריכז בתוכו את תמונות המחאה, של גולשים - באזרחי או בשירות צבאי - מחזיקים שלטי "גם אני עם דוד הנחלאווי".

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: כלום. מאז חודש מאי, עם דעיכת הפרשה, לא נעשה שימוש בעמוד.

כמה אוהדים נשארו שם: 131,275.

עמוד הפייסבוק "רני רהב? לא קונה". פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק "רני רהב? לא קונה"/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: רני רהב? לא קונה

למה הוא נפתח: בחודש ינואר פרסמה העיתונאית שרון שפורר שיחה מוקלטת שלה עם היח"צן רני רהב, שנשמע כשהוא מאיים עליה בעקבות פוסט שכתבה על חברת אי.די.בי ("בהזדמנות הראשונה תחטפי ממני טיל רעל בטלוויזיה, שאת לא תצאי מהבית", הוא המשפט המפורסם ביותר מתוך השיחה). בעקבות הכתבה הוקם עמוד הפייסבוק "רני רהב? לא קונה" שלקח על עצמו לאתר ולפרסם את שמות כל החברות שמייחצן רהב, על מנת שהצרכנים ידעו להימנע מהן. ברשימה הופיעו מעל 100 חברות, חלקן הזדרזו להתנער ולהבהיר שהן בכלל לא עובדות עם רהב, ואפילו הוציאו הודעות לתקשורת בנושא. העמוד הוביל גם פעולות כמו חרם על חברת קסטרו עד שייפטרו משירותיו של רהב, ואפילו ייצר "לוגו רני רהב" שצריך להדביק על מוצרים ועמודים של חברות שפועלות בשיתוף איתו. רהב עצמו הגיב למתקפה בפוסט שבו הוא מצהיר ש"את השיעור שלי למדתי והפנמתי הפעם",

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: העמוד עדיין מתעדכן, אם כי לעתים רחוקות ורק כשיש פרשייה מסוימת להתמקד בה. הפוסט האחרון מאוקטובר מתייחס להגנה שנתן רהב לאייל גולן סביב פרשת הקטינות והעלמות המס, אבל באופן כללי - אין יותר בעמוד פעולות של ממש, ורני רהב יכול כבר לישון בשקט.

כמה אוהדים נשארו שם: 32,631.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מתוך עמוד הפייסבוק Standing With IDF. פייסבוק, אתר רשמי
מתוך עמוד הפייסבוק Standing With IDF/אתר רשמי, פייסבוק

שם העמוד: עומדים עם צה"ל - שומרות על הצוק איתן

למה הוא נפתח: במהלך מבצע "צוק איתן" עם ישראל התגייס לשמח את הלוחמים עם חבילות של ופלים ובמבות. גם העמוד "שומרות על הצוק איתן" נועד להרים לחיילים את המורל, אבל מכיוון קצת אחר: העמוד פרסם תמונות של ישראליות ערומות או ערומות למחצה, שכותבות על גופן "אוהבות את צה"ל". או כמו שאמר מנהל העמוד לוואלה!טק: בחורות שתומכות בצה"ל "ממקום רומנטי". הנהלת פייסבוק לא השתכנעה מהרומנטיקה המרגשת, והיא הסירה את העמוד מהרשת.

האם הוא עדיין קיים: לא.

סל מוצרים שנרכש בברלין. פייסבוק, צילום מסך
סל מוצרים שנרכש בברלין/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: עולים לברלין

למה הוא נפתח: ב-2011 הייתה לנו מחאת קוטג', השנה הייתה לנו מחאת מילקי. והכול התחיל מהעמוד "עולים לברלין", שפרסם מוצרים שמחירם זול יותר בברלין מאשר בארץ - ובראשם מעדן המילקי - ונועד לעזור לגולשים "להחלץ מיוקר המחיה הבלתי אפשרי והאלים בישראל". העמוד העורר סערה, פוליטיקאים התחילו לשנן את המונח הכלכלי החדש "מילקי" וכולם חיפשו מהם האינטרסים הסמויים של מנהל העמוד. שיח היורדים מהארץ נפתח מחדש, האם הם בוגדים או לא, האם באמת יוקר המחיה גבוה יותר ומה מחזיק אותנו כאן בעצם.

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: למרות שבסוף אוקטובר האחרון הצהיר מנהל העמוד נאור נרקיס שהוא סוגר את העמוד וחוזר לישראל, העמוד עדיין קיים ופעיל, ונרקיס מעלה בו פוסטים בנושא יוקר המחיה.

כמה אוהדים נשארו שם: 20,605.

עמוד המשתלה – קנאביס חינם. פייסבוק, צילום מסך
עמוד המשתלה – קנאביס חינם/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: המשתלה - קנאביס חינם

למה הוא נפתח: בתחילת השנה הופיע עמוד "המשתלה" בפייסבוק והציע הצעה שאי אפשר לסרב לה: קנאביס חינם - בתמורה לתמיכה בלגליזציה של מריחואנה. מי שיפעל למען המטרה, ויציג הוכחות לפעילותו על גבי העמוד, יוכל לקבל קנאביס חינם במעטפה הביתה. הגולשים היו ספקנים בהתחלה - זה נשמע קצת כמו בדיחה, שלא לומר עוקץ משטרתי. אבל העמוד שרד עד היום עם קהל נאמן של לקוחות, כך שאפשר להניח שלא מדובר בגימיק חד פעמי או במזימה לכלוא אתכם.

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: רוב הפוסטים העולם לעמוד הם שיתוף של כתבות בנושא לגליזציה או סתם תמונות מצחיקות של סטלנים. אחת לכמה זמן מתפרסם דיווח על משלוח חדש שנמצא בדרכו לגולשים הנאמנים.

כמה אוהדים נשארו שם: 18,401.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שם העמוד: עם ישראל דורש נקמה

למה הוא נפתח: לאחר שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים החטופים, מדינת ישראל בערה. אחד ממוקדי הבערה היה עמוד הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה", שריכז בתוכו פוסטים הקוראים לנקמה בערבים, פוסטים נגד מדיניות הממשלה והמון תמונות של גולשים בכל הגילאים עם שלטי "נקמה". העמוד זכה לפופולריות עצומה ולמאות אלפי אוהדים, אך בשלב מסוים הוסר מהרשת. נשאר עמוד מקביל, הנושא גם הוא את "עם ישראל דורש נקמה" ושנפתח באותו זמן אך צבר קצת פחות גולשים. הוא מפרסם עד היום פוסטים עם דיווחים על תמקרי רצח של יהודים ועם דעות על מדיניות הממשלה.

האם הוא עדיין קיים: במתכונתו המקורית - לא.

מתוך עמוד הפייסבוק "גברים בסקס". פייסבוק, אתר רשמי
מתוך עמוד הפייסבוק "גברים בסקס"/אתר רשמי, פייסבוק

שם העמוד: גברים בסקס

למה הוא נפתח: באפריל האחרונות הדיונים המגדריים בפייסבוק הגיעו לשיאם עם "גברים בסקס" - עמוד פייסבוק ששיתף סיפורים אישיים של גולשות על ההתנהגות של הפרטנרים שלהן בזמן סקס. רוב הסיפורים הציגו חוסר רגישות מצד הגברים, שגבלה לפעמים באלימות ובאונס, והעמוד עורר לא מעט סערות ו-ויכוחים, והואשם לא פעם בשנאת גברים או בחוסר אבחנה בין סיפורים קשים לבין סתם אי-הבנות. בעקבות דיווחים שהתקבלו פייסבוק חסמה את העמוד, אבל הוא נפתח מחדש וממשיך בפעילותו.

האם הוא עדיין קיים: כן, אם כי בגלגול מחודש.

מה קורה שם עכשיו: אותו דבר: סיפורים על התנהגות גברים בזמן סקס.

כמה אוהדים נשארו שם: 18,554.

עמוד הפייסבוק לא בבית ספרנו. פייסבוק, צילום מסך
עמוד הפייסבוק לא בבית ספרנו/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: לא בבית ספרנו

למה הוא נפתח: במהלך "צוק איתן" גברו המתח והחשדנות ברשתות החברתיות. פייסבוק סגרה קבוצות ימניות, גולשים כתבו פוסטים נגד ערבים או נגד שמאלנים או נגד יהודים או נגד ימנים ונמחקו על ימין ועל שמאל או הגיעו לעמודי החדשות. העמוד "לא בבית ספרנו" קיים כבר כמה שנים, אבל בזמן "צוק איתן" היה שיא פריחתו, כשהוא שם לו למטרה למצוא גולשים שכותבים פוסטים נגד ישראל ו"להלשין" עליהם למקומות עבודה שלהם כדי שיפטרו אותם, ובחלק מהמקרים גם נחל הצלחה.

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: נראה שהעמוד זנח קצת את עסקי הרדיפות. הפוסטים האחרונים שלו הם "חחחח אדיר! איך הופכים בלון לכיסוי לסמארטפון תוך 3 שניות!" ו-"אדיר מילר הגדול בקטע אדיר שכולו אלתורים".

כמה אוהדים נשארו שם: 28,974.

מתוך עמוד הפייסבוק "תנו גב למג"בניק". פייסבוק, אתר רשמי
מתוך עמוד הפייסבוק "תנו גב למג"בניק"/אתר רשמי, פייסבוק

שם העמוד: כולנו עם המג"בניק

למה הוא נפתח: בדומה לעמוד "כולנו עם הנחלאווי", גם העמוד הזה נפתח כדי להביע תמיכה בלוחם צה"ל. התחילת החודש שעבר פורסם כי שוטר מג"ב נעצר בחשד שירה למוות בצעיר פלסטיני ביום הנכבה האחרון ברמאללה. הראפר יואב אליאסי ("הצל") הזמין את הגולשים להעלות תמונות שלהם עם שלטי "כולנו עם המג"בניק ו"תנו גב למג"ב", ומאוחר יותר התמונות רוכזו בעמוד הפייסבוק "כולנו עם המג"בניק".

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: הגולשים כבר לא מצטלמים עם שלטי תמיכה, אבל העמוד עדיין פעיל ומפרסם פוסטים ודיווחים בנושא המג"בניק ובנושאים דומים.

כמה אוהדים נשארו שם: 25,773.

מתוך עמוד הפייסבוק "קצינים מציירים את היטלר". פייסבוק, צילום מסך
מתוך עמוד הפייסבוק "קצינים מציירים את היטלר"/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: קצינים מציירים את היטלר

למה הוא נפתח: בחודש אפריל דווח כי צוער בצה"ל הודח מקורס קצינים כי צייר את דמותו של היטלר במחברת שלו. כמחאה על ההדחה, נפתח עמוד הפייסבוק הזה, בו פרסמו קצינים שונים בצה"ל ציורים של היטלר פרי מכחולם באופן אנונימי, כדי למחות על "הצביעות וסתימת הפיות" לדבירהם.

האם הוא עדיין קיים: לא.

מתוך הקמפיין "הורים מודאגים" בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
מתוך הקמפיין "הורים מודאגים" בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

שם העמוד: הורים מודאגים

למה הוא נפתח: בתחילת החודש הופיעו מודעות פרסומת בעיתונים שהפנו אותנו לעמוד הפייסבוק "הורים מודאגים". העמוד הציג קמפיין נגד טבעונות שכביכול מנוהל על ידי הורים מודאגים, שחוששים שהטבעונות פוגעת בפוריות של ילדיהם. בהמשך התברר שמדובר בקמפיין שנועד לעשות רעש וכך לפרסם את חברת הפרסום שהגתה אותו - אם כי למרות הרעש, העמוד לא ממש הצליח לצבור עוקבים.

האם הוא עדיין קיים: כן.

מה קורה שם עכשיו: כלום. אבל ממש כלום.

כמה אוהדים נשארו שם: 27.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully