וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל גורמת לספרדים להתקפל

15.12.2014 / 17:26

חוק חדש בספרד דרש מגוגל תשלום עבור הופעת כתבות בשירות הניוז. גוגל גרמה להם להתחרט. וגם: אוקולוס קונה חברה שתאפשר לכם "להכניס" את הידיים לתוך המשחק, וקורטנה מגיעה למחשב. חדשות הטק

סערה חדשה בספרד מלמדת שיעור קטן במציאות התקשורתית בעולם כיום. בזמן שבישראל סוער הדיון סביב "חוק ישראל היום", שמטרתו להגביל הפצה חינמית של עיתון ונועד ל"קידום ולהגנת העיתונות הכתובה בישראל", בספרד עבר חוק אשר דורש תשלום מגוגל תשלום עבור הופעת כתבות בקטגוריית גוגל ניוז.

שירות גוגל ניוז הוא עמוד שמרכז ידיעות חדשות בכל מדינה. הידיעות עצמן מובילות לאתרי אינטרנט שונים, ובתוך כך גם לאתרים של עיתונים - כפי שמוכר לנו גם בישראל. החוק הספרדי דורש שגוגל תשלם לעיתון שהיא מציגה בגוגל ניוז, גם אם היא מציגה רק את הכותרת של הכתבה. מטרת החוק, בדומה לישראל, הייתה אמורה לקדם את מפיצי העיתונים הספרדים.

התגובה של גוגל הייתה פשוט לסגור את שירות גוגל ניוז בספרד. כלומר, אין קידומים, לא משלמים. ועכשיו הספרדים מתחרטים. גוגל ניוז, כעמוד שמפנה גולשים לאתרים, שימש מקור הכנסה וחשיפה לאתרים האלו, והיעדר השירות "פוגע להם בפרנסה", כך לפי איגוד מפיצי העיתונים הספרדי.

אתר TechCrunch מדווח שהמפיצים כעת קוראים לגוגל לחזור. משמעות החזרה לפי החוק הספרדי היא תשלום לעיתונים, ככה שנראה שהם רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אין עוד תגובה רשמית מצד גוגל, אבל עם דיל כזה עגום זה לא נראה שהשירות יחזור בקרוב.

קורטנה מגיעה למחשב האישי

גירסת מפתחים (בילד) של מערכת ההפעלה ווינדוס 10 דלפה לרשת, רגע לפני שהיא מגיעה לאירוע של מיקרוסופט בינואר, והיא מגלה מספר פיצ'רים מעניינים. לפי the verge
הבילד מראה על הגעתה החגיגית של העוזרת האישית של מיקרוסופט, קורטנה, למחשב.

קורטנה, כמו סירי או גוגל נאו, תענה על שאלות, תחפש תיקיות וקבצים במחשב ויהיה אפשר להציק לה עם שאלות אישית על חייה הפרטיים כמו "האם את אוהבת את מאסטר צ'יף?" כמו שניתן היה לעשות במכשירי הווינדוס פון.

בנוסף לקורטנה ניתן לגשת כעת באופן מלא יותר למידע על המשתמש ב-Xbox כולל מידע על חברים, הישגים, משחקים שנרכשו ולחנות של ה-Xbox. רשימת הפיצ'רים המלאים צפויים להחשף במלואם ב-21 בינואר.

אוקולוס רוכשת חברה שעוזרת לראות את הידיים בעולם וירטואלי

אוקולוס nimble sense. קיקסטארטר, אתר רשמי
אוקולוס nimble sense/אתר רשמי, קיקסטארטר

חברת אוקולוס מקבלת חשיפה רבה באמצעי התקשורת, אך עבור משתמשי הקצה מדובר במוצר בוסרי ש"עדיין לא שם". למרות שערכות הפיתוח של המשקפיים שלה מסתובבות בחוץ כבר שמה שנים במחירים לא מטורפים, לא מעט משחקים בשירות של Steam וגם באופן פרטי תומכים בה, עדיין לא הרבה שמחים לקפוץ על המציאה.

חברת nimble VR ניסתה לקדם את התפיסה הזאת בעזרת מוצר שיכניס את הידיים של השחקנים לתוך העולם בשם nimble-sense. ההגיון פשוט: כשהקסדה מדמה את העולם הווירטואלי, מיד נוצר צורך "לגעת" בדברים שמופיעים בו. כעת המשתמש לא צריך שלט חיצוני או עכבר ומקלדת, אלא רק את הידיים שלו, כדי לתקוף אויבים או לפתור פאזלים מורכבים ועוד. nimble VR העלו פרויקט מימון המוצר לאתר קיקסטארטר, והוא כנראה משך את תשומת ליבה של אוקולוס
שהחליטה לממן את הקמפיין על ידי רכישת החברה. הפרויקט עצמו בוטל.

על הרכישה ושיתוף הפעולה הכריזה אוקולוס בבלוג הרשמי שלה, בנוסף לרכישת חברה נוספת בשם 13th Lab שמתמחה במיפוי ובמידול תלת מימד.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully