וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כניסה להומואים

15.12.2014 / 18:11

אסף מלמד חיפש דירה להשכרה, אבל בעלת הדירה אמרה לו שהיא "לא משכירה להומואים". מלמד כתב על כך פוסט - והגולשים רתחו

ידית הדלת. evan66, ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock, evan66

אסף מלמד לא העלה על דעתו שדבר כזה יקרה לו, בעיר שמתגאה כל כך בליברליות שלה כמו תל אביב. הוא חיפש דירה להשכרה ביחד עם בן זוגו, והגיע לראות אחת כזו במרכז העיר. שם, פגשו מלמד ובן זוגו נציגה של בעלת הדירה, ואת השיחה שהתרחשה שם הוא תיאר מאוחר יותר בפוסט בפייסבוק שלו:

- היי, באנו לראות את הדירה.
- מי זה באנו?
- אנחנו, אני והוא.
- אני לא רוצה שותפים
- אנחנו בני זוג.
- אה, אני לא מסכימה זוג כזה.
- סליחה?
- אני לא רוצה הומואים.

"היינו בשוק", סיפר מלמד בשיחה עם וואלה!טק, "בחיים שלי לא נתקלתי בכזו אפליה בגלל הנטייה המינית שלי. פשוט לא ידענו איך להגיב. אני ירושלמי, וגם כשגרתי בירושלים לא נתקלתי בכזאת התנהגות".

הפוסט קיבל בתוך זמן קצר עשרות תגובות זועמות של גולשים, כמו "בושה", "פרימיטיבית", "דוחה", "אני בהלם". חלקם דרשו ממלמד לפרסם את שמה של המשכירה כדי שידעו לא לשכור ממנה את הדירה, או את מספר הטלפון שלה - כדי שיוכלו להתקשר אליה ולהגיד לה בדיוק מה דעתם. "פרסם את הפרטים של הקרציה, ונגרום לה להצטער שהיא לא מלכת דראג", כתב אחד המגיבים, ואחר כתב - "תפרסם פרטים תמונה משהו...נטפל בה". גולש נוסף הציע ש"כולנו נתקשר כזוגות גייז כדי להטריד אותה". אחרים הציעו למלמד לתבוע.

"זה היה כיף לדעת שיש הרבה תומכים", אמר מלמד, "אבל התחושות היו עדיין קשות, כי רק חצי שעה לפני נתקלתי בסגירת דלת מאוד קרה בגלל היותי הומו".

חשבת לעשות מה שהמגיבים ייעצו לך, ולפרסם את שמה של נציגת בעלת הבית? לעשות "שיימינג" כמו שקוראים לזה בשפת האינטרנט?

"אני לא יודע את שמה של הנציגה שפתחה לנו את הדלת. וגם אם הייתי יודע, אני לא חושב שהייתי מפרסם. אני לא רוצה לעשות לה רע או חרם או כל דבר שלילי".

ובכל מקרה, גם להפצת הסיפור בפייסבוק יש אפקט.

"אני מאוד חושב שהפייסבוק יכול לעזור בשינויים חברתיים. וכמו שלכל אחד יש את הכוח ללכלך בפייסבוק על מישהו או על מקום, וככה להפיל אותו, יש לנו גם את האפשרות להשתמש בפייסבוק כדי לגרום לשינויים חיוביים".






.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully