וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר מפלגת העבודה פרסם תמונה עם חזה נשי - הגולשים התרגזו

24.12.2014 / 16:04

אייבי בנימין, פעיל מפלגת העבודה, העלה לפייסבוק שלו תמונה של אישה עם חזה גדול מחזיקה מגש סופגניות - והצית ויכוח סוער שהגיע לחילופי דברים קשים בינו ובין גולשים

פוסט סקסיסטי של אייבי בנימין בפייסבוק. פייסבוק, אתר רשמי
פוסט סקסיסטי של אייבי בנימין בפייסבוק/אתר רשמי, פייסבוק

האם זה לגיטימי שאישיות ציבורית תפרסם בדיחה סקסיסטית בפייסבוק? הדיון הזה נפתח אתמול כשאייבי בנימין, חבר מפלגת העבודה שהתמודד על משרת המזכ"ל, העלה לעמוד שלו תמונה של אישה בעלת חזה גדול אוחזת מגש סופגניות, וכתב "נר שמיני של חנוכה, ולא נגעתי בסופגנייה אחת".

כמה גולשים העירו לבנימין על הפוסט, והגולשת דורית בר צילמה אותו ושיתפה בעמוד שלה. "אני פקודה למפלגת העבודה ומתכוונת לבחור לה בבחירות הקרובות", כתבה בר, "בתור מפלגה בה עובדות נשים פמיניסטיות וחזקות רבות, מאוד התאכזבתי להיתקל בסטטוס של אייבי בנימין שמצורף לפה, בו הוא מחפיץ נשים". בר תייגה בפוסט את שלי יחימוביץ', מרב מיכאלי וסתיו שפיר ממפלגת העבודה.

בין התגובות הרבות שהתקבלו לפוסט של בר, הגיב גם בנימין עצמו, התנצל על הפוסט והבהיר כי מחק אותו ברגע שהבין שאנשים נפגעו ממנו. אך התגובה רק הלהיטה את הוויכוח: בנימין העלה את ההשערה שמישהו מיריביו הפוליטיים שלח את בר נגדו, היא ענתה שהוא חצוף והוא קרא לה מרשעת. "מה כל הלהט הזה לצלם ולפרסם משהו מחוק, עם הפניה לחברות כנסת?" כתב בנימין לבר, "את מלאה ברוע". "אם לחשוף שובניזם אצל אנשים שרוצים להיות נבחרי ציבור נחשב ל'רוע' אז אני מקבלת את זה באהבה", ענתה בר. בעקבות חילופי הדברים הללו, תקפו את בנימין שאר המגיבים בשרשור, כשהוא מצדו מאשים אותם ב"ציד מכשפות".

בשלב מסוים ביקש בנימין מבר בהודעה פרטית למחוק את השרשור כולו, והיא סירבה. מגיבים שונים החלו לצדד בבנימין: "יאללה הבנאדם רשם בצחוק אז תפסיקו לעשות מכל דבר כזה ביג דיל", כתב אחד המגיבים, ואחר האשים את בר ותומכיה ש"מסע הצלב הזה כנגד כל התבטאות מינית רק פוגע במי שבאמת נפגעים מהטרדות מיניות". אחד המגיבים כינה את התגובות לתמונה של בנימין "טרור פמיניסטי".

"הסיפור הזה מראה איך לא עושים מאבק פמיניסטי", אמר בנימין בשיחה עם וואלה!טק, "זה מוביל לאנטגוניזם. אני מתמדב במקלט לנשים מוכות כבר 15 שנים, אני חלילה לא בקטע של להעליב נשים. לפני שבועיים עברתי ניתוח לקיצור קיבה, אז כתבתי על זה שאני לא יכול לאכול סופגניות והוספתי תמונה עם קריצה, בקושי שמתי לב אפילו לאישה שהייתה שם. ברגע שראיתי שאנשים נפגעו הסרתי אותה".

והתגובה שלך רק הלהיטה את הרוחות.

"חשבתי בהתחלה שיריביי הפוליטיים שלחו אותה, הייתי בטוןח שרק מי ששונא אותי יעשה כזה דבר. והם כמו עורבים שמחכים לטרף, ניצלו את ההזדמנות כדי להמשיך עם זה. פניתי בפרטי לכל מי ששיתף את התמונה, התחננתי שימחקו, התנצלתי אלף פעמים, אבל כנראה היא הרגישה ממש טוב שהיא מצאה איזה סיפור חדשותי. פשוט אין לי מילים. זה מראה מה כוחם של אנשים רעים ברשת, שיכולים להכפיש בן אדם שהתלוצץ, טעה ומחק. כולנו בני אדם".

דורית בר מסרה בתגובה: "אני מקווה שנשים וגברים ישכילו להבין שבדיחות סקסיסטיות ומיזוגניות זה לא 'חוש הומור', ושיפסיקו להשתמש בתירוץ הזה בשביל לאשר לעצמן/ם להחפיץ נשים. במידה והם מחליטים בכל זאת לנהוג כך, שלא יופתעו כאשר הם מקבלים ביקורת".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully